Dat is korrekt, die vergelijking gaat niet op, daarom maak ik die ook niet.
Sure, er wordt steeds meer milspec, maar een ptw is volledig milspec en de meeste aeg's niet. Dat punt staat gewoon.
Maar doe eens constructief en reageer eens op de vraag van OP, ipv mijn bijdrage aan de discussie te gaan ontleden.
"Ik zou graag een
discussie willen voeren over PTWs
en of ze hun geld waard zijn."
Volgens mij betreft een discussie, reageren op elkaars standpunten en daar een tegen reactie/mening op te geven, als ik de initiële zin lees van de OP dan ben ik gewoon zoals jij het zegt "constructief" aan het bijdragen aan deze discussie, maar goed omdat je het zo aardig vraagt zal ik mijn mening geven.
Het enigste wat nog niet milspec is op ALLE AEG's tov een PTW is de rail en ik heb al genoeg VFC's, TM's en andere merken voorbij zien komen met milspec rails, oftewel wat betreft gebruik van echte rails hoef je ook niet meer voor een PTW te gaan, als je daar op let bij het aanschaffen van een AEG. Voor de rest zijn internals van PTW's ook niet in overvloed beschikbaar en vaak relatief duurder dan die voor een AEG. Plus ik lees weinig over mensen die ze zelf upgraden, meestal worden ze geupgrade door een zaak of persoon en dat kost ook nog eens extra.
Een PTW zal wel een fantastisch stukje techniek zijn, zal extern vast de shit zijn en zal her en der intern wel iets beter zijn uitgedacht dan een AEG, maar de 700-1000 euro extra voor de replica plus dan nog alle bijkomende kosten in upgrades, cosmetica (PTW mags only) en man uren om het zo goed te laten schieten is het
mij niet waard. Dan koop ik liever een NGRS, heb ik ook de optie voor milspec rails, empty mag detection en schiet ook rete strak na upgrades.
Het resulteert kort samengevat in het feit dat de potentiële plus punten het niet winnen van de prijs en min punten.
Waarom het zo duur is? Waarschijnlijk omdat het een niche is, systema de enigste "grote" fabrikant is en dus monopolie (A&K's zijn goedkoper maar komt weer met zijn nadelen) en hoge standaard neem ik aan.
PS: Als je iets niet wil vergelijken, dan moet je geen vergelijking in je post zetten. Is een beetje hetzelfde als iemand uitschelden en te eindigen met: is maar een grapje.