R-hop • Iemand ervaring met Madbull Python II

Touareg

Member
26 aug 2018
5
1
Trophies
2
Hi operators,

Ik wil zelf een nieuwe setup met R-hop maken voor mijn 12" G&G Wildhog. Daarvoor wil ik een nieuwe barrel aanschaffen. Ik zit oa. te kijken naar deze 2 Madbulls vanwege het rechte hopup venster en de prijs vs. Prometeus :

• Madbull 6.03 Black Python II Barrel 285/300mm
  • Madbull 6.03 Stainless Steel Precision Barrel 300mm
Heeft iemand ervaring met deze 2 inner barrels?
Heeft iemand ervaring met deze 2 barrels in combinatie met R-Hop?

Ik hoor graag jouw ervaringen.

Greetz,
Touareg

Bijlagen

• IMG_E9435.JPG
    IMG_E9435.JPG
    848,8 KB · Weergaven: 244
Ik heb toevallig beide barrels (wel andere lengtes). zijn beide prima barrels voor de prijs. Mijn persoonlijke voorkeur ligt bij de steel barrel, maar als je een goedkope oplossing wilt is de black python ook prima. de eerste versie stond bekend dat na enige tijd de zwarte laag kon gaan afbladderen. Bij de nieuwe (versie II dus) is dit niet meer het geval.

Er zijn natuurlijk nog 100 verschillende merken barrels, maar als je voor niet al te veel iets wilt hebben wat prima tot goed werkt zijn het zeker aanraders. Gebruik ze zelf in combinatie met een flathop systeem, ik verwacht dat er met een rhop zelfs nog net iets meer uit te halen valt.

Hi Crix,
Tnx man. Fijn om te horen. Ik zit ook idd aan die steel versie te denken. Ik hoop dat het venster strak ik gesneden voor een goeie lucht dichtheid als ik er een patch in zet. Dank zover.

Zou altijd voor een metale barrel gaan en geen gecoaten, deze laat langzaam los/de coating slijt eraf.
Waarom zou je willen r-hoppen?
R-hop is eigenlijk een verouderd oplossing toen er nog geen goeie kwaliteit buckings waren.
R-hop is nu nog alleen efficient met zwaardere bb's, 0.32 en lager en begint al te overhoppen.
Een goeie flat hop geeft je al een goed effect, neem de prometheus purple (wel flat hoppen) en de firefly namazu flat hop nub.
Samen met een 6.03 steel barrel kom je een eind

Hi Crix,
Tnx man. Fijn om te horen. Ik zit ook idd aan die steel versie te denken. Ik hoop dat het venster strak ik gesneden voor een goeie lucht dichtheid als ik er een patch in zet. Dank zover.

De patch zorgt niet voor de luchtdichtheid dat doet de bucking als nog en is dan ook op dat moment zijn enigste functie.

Zou altijd voor een metale barrel gaan en geen gecoaten, deze laat langzaam los/de coating slijt eraf.
R-hop is eigenlijk een verouderd oplossing toen er nog geen goeie kwaliteit buckings waren.
R-hop is nu nog alleen efficient met zwaardere bb's, 0.32 en lager en begint al te overhoppen.
Een goeie flat hop geeft je al een goed effect, neem de prometheus purple (wel flat hoppen) en de firefly namazu flat hop nub.

Dit is bullshit over de R-hop, het is geen verouderde oplossing, het werkt nog steeds super en vaak toch net wat beter als een flat hop zeker met zoals je al zegt zwaardere bbs. Als je bbs overhoppen met een R-hop dan is het gewoon niet goed geïnstalleerd.

• Leuk
Waarderingen: Sander en Eviltwin-NL
De patch zorgt niet voor de luchtdichtheid dat doet de bucking als nog en is dan ook op dat moment zijn enigste functie.

Dit is bullshit over de R-hop, het is geen verouderde oplossing, het werkt nog steeds super en vaak toch net wat beter als een flat hop zeker met zoals je al zegt zwaardere bbs. Als je bbs overhoppen met een R-hop dan is het gewoon niet goed geïnstalleerd.
Als jij mij zichtbaar kan laten zien dat een Rhop beter schiet (voor assault dus 1.2j met max .3) standaard bucking of flat hop krijg je een krat pils

Dit is bij de Python II dus niet meer het geval. Heb er een waar inmiddels ruim 10k bb's doorheen zijn gegaan en kan dit uit eigen ervaring ook bevestigen. Ben persoonlijk ook meer fan van stalen barrels ipv brass of aluminium, maar dit zijn echt wel prima barrels.

Rebelattack heeft wel gelijk, een goed geïnstalleerde r-hop werkt beter dan een flathop.

Rhop verouderd

Rhop verouderd? Een rhop is 1 van de beste manieren die er zijn... als jij .2g overhopped dan heb je je patch niet goed gesneden.. of je gebruikt een te dikke/verkeerde nub.

• Leuk
Waarderingen: Crix