Raad gevraagd aanschaf sniper

Jordsakoff

New Member
17 apr 2024
3
0
Allen,

De meeste van jullie zullen mij nog niet kennen, daarom heb ik mijzelf hier maat even voorgesteld.
Ik ben aan het kijken voor de aanschaf van een sniper. Normaliter kan ik bij mij broeder terecht voor vragen, maar hij is niet thuis in de snipers. Vandaar dat ik mij tot jullie wendt.
Ik had 2 snipers op het oog van het merk Well, maar las in de beginnersguide van maffo dat dit merk wordt afgeraden (evenals Lancer, maar ik heb toch erg veel plezier van mijn m4) dus ben benieuwd naar jullie mening over: https://www.shogun.nl/l96-sniper-rifle-set-black-well.html

Ik was aan het kijken naar de 2 boven genoemde, maar hoor graag jullie mening. Ik zat te denken tussen de 300 - 400 euro voor de sniper ex toebehoren.

Alvast bedankt voor het meekijken en denken!

✌️
 
Hoi,

Ik ben zelf ook niet helemaal into the snipers, maar misschien kan ik wel wat advies geven.

De dingen die ik hoor over het merk 'Well' zijn eigenlijk helemaal niet zo best. Vaak moet er heel veel gesleuteld worden om de replica's, en dan vooral snipers, een beetje stabiel te krijgen, als dat al lukt. Zeker met een sniper kan dat al gauw in de kosten lopen. Ik vraag mij sterk af of je dat met je budget kan redden.

Je noemt hier 2 snipers, waarvan de L96 er 1 is. Nu weet ik dat Novritsch de SSG96 MK2 gelanceerd heeft, wat letterlijk gebaseerd is op de L96 platform. Ik heb deze nooit in de handen gehad, maar ik verwacht dat dit een betere aankoop is dan de Well versie, plus hij valt momenteel qua prijs net binnen je budget en zal vast een stuk beter schieten als de Well. Oh, en veel dingen die geupgrade worden, zijn al bij de Novritsch opgepakt. In principe zou je direct met de replica moeten kunnen skirmen.

Ik wil daarbij aanraden om zelf vooral ook nog even onderzoek te doen of deze sniper wat voor je is. Let daarbij op met Youtube: er zijn veel gasten die de Novritsch producten de hemel in prijzen en doen als het de beste shit ooit is. Het zijn prima replica's in mijn ervaring, maar de mensen op Youtube overdrijven vaak nogal en krijgen de producten vaak gratis toegestuurd.

Misschien ook goed om je te realiseren: het geheel is best groot en ook wel best zwaar, zowel de Well als de Novritsch replica. (Al gauw 4 kilo met scope en alles). Vraag jezelf af hoe praktisch je dat vindt. En bedenk goed of de sniper rol wel bij je past.

Controleer ook even of je wel velden hebt waar je met een sniper kan spelen en welke BB's je mag gebruiken. Het aantal buitenvelden is namelijk tegenwoordig in de minderheid....
 
  • Leuk
Waarderingen: Jordsakoff
Hoi,

Ik ben zelf ook niet helemaal into the snipers, maar misschien kan ik wel wat advies geven.

De dingen die ik hoor over het merk 'Well' zijn eigenlijk helemaal niet zo best. Vaak moet er heel veel gesleuteld worden om de replica's, en dan vooral snipers, een beetje stabiel te krijgen, als dat al lukt. Zeker met een sniper kan dat al gauw in de kosten lopen. Ik vraag mij sterk af of je dat met je budget kan redden.

Je noemt hier 2 snipers, waarvan de L96 er 1 is. Nu weet ik dat Novritsch de SSG96 MK2 gelanceerd heeft, wat letterlijk gebaseerd is op de L96 platform. Ik heb deze nooit in de handen gehad, maar ik verwacht dat dit een betere aankoop is dan de Well versie, plus hij valt momenteel qua prijs net binnen je budget en zal vast een stuk beter schieten als de Well. Oh, en veel dingen die geupgrade worden, zijn al bij de Novritsch opgepakt. In principe zou je direct met de replica moeten kunnen skirmen.

Ik wil daarbij aanraden om zelf vooral ook nog even onderzoek te doen of deze sniper wat voor je is. Let daarbij op met Youtube: er zijn veel gasten die de Novritsch producten de hemel in prijzen en doen als het de beste shit ooit is. Het zijn prima replica's in mijn ervaring, maar de mensen op Youtube overdrijven vaak nogal en krijgen de producten vaak gratis toegestuurd.

Misschien ook goed om je te realiseren: het geheel is best groot en ook wel best zwaar, zowel de Well als de Novritsch replica. (Al gauw 4 kilo met scope en alles). Vraag jezelf af hoe praktisch je dat vindt. En bedenk goed of de sniper rol wel bij je past.

Controleer ook even of je wel velden hebt waar je met een sniper kan spelen en welke BB's je mag gebruiken. Het aantal buitenvelden is namelijk tegenwoordig in de minderheid....

Hee kroeskop! Bedankt voor de toelichting. Het sniper wezen trekt mij wel, tijdens de skirms ben ik ook meer van het uitzoeken van een goede plek en daar stand houden. Dat deze wat zwaarder is, is voor mij geen probleem.

Ik heb naar de Novritsch sniper gekeken en deze trekt mij wel. Alleen als ik deze via hun zou aanschaffen, dan moet ik denk ik ook via hun eventuele reperaties laten verlopen of kan dat ook via dealers in Nederland?

Ik zag dat je 3 verschillende types kon aanschaffen. 2,2j, 2,7j en 4j. De 2,2 type schiet 440fps op basis van 0.2 gram bbs. De baan waar ik geen ga wordt getest met 0.3 gram bbs. Ik had gelezen dat deze sneller gaan hoe zwaarder de bb. Kom ik dan niet boven de 500fps uit?

Nogmaals bedankt voor 't mee denken!
 
Ik heb naar de Novritsch sniper gekeken en deze trekt mij wel. Alleen als ik deze via hun zou aanschaffen, dan moet ik denk ik ook via hun eventuele reperaties laten verlopen of kan dat ook via dealers in Nederland?
Poeh. Goede vraag, eigenlijk.

Ik denk echter dat je wel kans hebt dat de Nederlandse Dealers het geheel bij defecten naar Novritsch HQ zelf versturen, maar ik weet dit niet zeker. Hangt er vanaf wat Novritsch zelf uitbesteedt, denk ik. Zul je moeten opvragen bij de dealers zelf. Wel is het zo dat de producten van Novritsch bij dealers vaak duurder zijn al bij hemzelf en dat de dealers het geheel niet mogen versturen. Zal een bepaalde overeenskomst zijn tussen Novritsch en Airsoftshops.
Ik zag dat je 3 verschillende types kon aanschaffen. 2,2j, 2,7j en 4j. De 2,2 type schiet 440fps op basis van 0.2 gram bbs. De baan waar ik geen ga wordt getest met 0.3 gram bbs. Ik had gelezen dat deze sneller gaan hoe zwaarder de bb. Kom ik dan niet boven de 500fps uit?
Op de productpagina staat een ronde knop met 'Shipping & Energy - Country Overview'. Daar staat dan vervolgens:
1713446480904.png
Dus lekker de 2.2 joule bestellen, zit je altijd goed en nooit gedoe bij de FPS/Joule meting, ook als ze willen testen met 0.40 bb's ipv 0.30 bb's, wat af en toe voorkomt. :)

De 0.2 FPS meting was vroeger in Nederland ook, dit is veranderd in 2019 door de NABV, maar veel landen buiten NL werken daar nog steeds mee. Desondanks komt het vaak nog wel redelijk overeen met de oude eisen bij een 0.20 g BB.

Novritsch gebruikt verder ook deze tabel:
1713446851572.png
Je zou eventueel, als je wilt kunnen klooien en twijfelt, de M160 veer kunnen meebestellen en achter de hand houden. Kun je alle kanten op. :)
Nogmaals bedankt voor 't mee denken!
Succes. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jordsakoff