Red dot sight werkt niet buiten (met zonlicht)

VincentH

Member
5 feb 2019
22
14
Trophies
3
Ha mede-airsofters!

Even een vraag omtrent red dot sights.

Op het moment bezit ik de volgende red dot sight: 'T2 Red dot met QD Mount' van het merk Aim-O (onderdeel van Element). Een prima red dot met mooie looks, vooral handig voor een CQB-veld (lees: binnenlocatie). De red dot heeft de mogelijkheid om de felheid van het rode 'dotje' in te stellen met (+/-) 11 standen.

Echter, wanneer ik buiten speel met een lekker zonnetje, lijkt de red dot verdwenen te zijn. Zelfs op het de hoogste stand van de felheid. Ik denk dat het komt door de felheid van het zonlicht, want bij een binnenlocatie is de red dot continu zichtbaar.

Zelfs de red dot sight, van een kameraad, besteld voor 14 euro van Aliexpress functioneerd nog beter met zonlicht dan het apparaat dat hierboven is genoemd.

Heeft iemand tips of dezelfde ervaring met dit type red dots? Of eventueel suggesties voor een zelfde soort red dot sight, die wel normaal functioneert met zonlicht.

Ik hoor graag van jullie!

Al nieuwe batterijen geprobeerd? ik ben bang dat je er verder weinig invloed op hebt..

Je kunt kijken of misschien een donker stuk glas of een killflash kan helpen met fel tegen licht? Voor de rest blijft het een goedkope kopie en werken ze meestal minder goed in dit soort situaties.

Je zou een kunstof plaatje bovenop kunnen plakken die ongeveer een cm uitsteekt een mini zonnenschermpje zeg maar.

Robin

Inderdaad een zonnenschermpje maken. Hoeft helemaal niet groot te zijn want de zon staat het grootste deel van de dag toch vrij hoog. Zoek eens op "C-more Sight", dat zijn reddot sights waar je vaak een scherpje bij krijgt. Dan kun je zien dat die helemaal niet zo groot zijn maar die helpen toch al een hoop!

• Leuk
Waarderingen: Robin2k7