Kijk, eindelijk een vraag voor mij.
Allereerst, fijn dat je voor een Russische optic wil gaan
En wat je leest klopt. De meeste russische/oostblok scopes die nagemaakt worden zijn kwalitatief niet echt sjofel te noemen. De enige producent welke een beetje in de buurt komt is van Realsword maar die maken/maakten vrijwel alleen PSO-1's.
PK-A's en Kobra's zijn eigenlijk een van de goedkoopste real steel Russische (of wit-Russisch eigenlijk, aangezien BelOmo veel van deze produceert ) scopes die je kan kopen. Zo af en toe schieten ze voorbij in een aantal FB groepen.
Afhankelijk van je budget zou ik echt wel pleiten voor een Real steel vizier, mits je hem voorziet van een mooi plexigas plaatje ter bescherming. Zonde als ie stukgeschoten word uiteraard.
Zelf ben ik wel van van de PK-A als het gaat om een reddot, goed vizier, mooi helder. Let wel op dat als je voor een PK-A gaat je niet de versie koopt die voor Venezuela gemaakt is, maar je kan ze redelijk uit elkaar houden, o.a door de mount.
Qua prijzen heb ik PK-A's zien gaan voor 130-150, maar ze zijn de laatste tijd minder in omloop, dus de prijzen zullen iets hoger liggen.