Red dot voor AKS74u

Jyousai

Well-Known Member
8 mrt 2017
53
53
Trophies
8
Hoi allemaal,

Ik heb een E&L AKs74-un en zoek daar een goede side mounted reddot voor.
Alleen lees ik dat veel van de replica Kobra of PK-A sights van slechte kwaliteit zijn.
Zijn er misschien nog replica sights die wel degelijk zijn of kan ik beter een echte kopen?

Kijk, eindelijk een vraag voor mij.

Allereerst, fijn dat je voor een Russische optic wil gaan :D
En wat je leest klopt. De meeste russische/oostblok scopes die nagemaakt worden zijn kwalitatief niet echt sjofel te noemen. De enige producent welke een beetje in de buurt komt is van Realsword maar die maken/maakten vrijwel alleen PSO-1's.

PK-A's en Kobra's zijn eigenlijk een van de goedkoopste real steel Russische (of wit-Russisch eigenlijk, aangezien BelOmo veel van deze produceert ) scopes die je kan kopen. Zo af en toe schieten ze voorbij in een aantal FB groepen.

Afhankelijk van je budget zou ik echt wel pleiten voor een Real steel vizier, mits je hem voorziet van een mooi plexigas plaatje ter bescherming. Zonde als ie stukgeschoten word uiteraard.

Zelf ben ik wel van van de PK-A als het gaat om een reddot, goed vizier, mooi helder. Let wel op dat als je voor een PK-A gaat je niet de versie koopt die voor Venezuela gemaakt is, maar je kan ze redelijk uit elkaar houden, o.a door de mount.

Qua prijzen heb ik PK-A's zien gaan voor 130-150, maar ze zijn de laatste tijd minder in omloop, dus de prijzen zullen iets hoger liggen.

Bedankt voor de uitgebreide reactie.

Ik ga even het internet door speuren als ik een PK-A kan vinden voor een schappelijke prijs.
200 euro heb ik wel over voor een real steel

Oohw, voor 200-, lijkt me dat absoluut geen probleem.

Weet niet of je bekend bent met Red Alliance, Da's zo'n beetje het grootste Oostblok forum, komt heel veel voorbij in het for sale topic. Die kan je het beste in de gaten houden. Op Facebook zijn er tal van groepen, o.a : Voentorg: East Block Buy Sell and trade doet het altijd wel goed.

Mocht je niet bekend zijn met red Alliance, maak eerst een account aan voordat je toegang hebt tot het verkoop gedeelte.
Andere fb groep zijn oa nothern pact community page en Russian Collector Flea Market. Op nothern pact zit dacht ik een rus die goeie scopes verkoopt. Staat in de oude comments of plaats een wtb(want to buy) berichtje. Zelfde geld voor red alliance.

Dat met dat account maken kwam ik achter omdat ik niks kon vinden :rolleyes:

Wat is er eigenlijk mis met de versie voor Venezuela?

Ahja, had ik even moeten melden wat betreft dat account, handig.

In de volksmond wordt de versie voor het leger in Venezuela vaak PK-A genoemd en dat is zo gebleven maar eigenlijk is het onduidelijk waarom. Denk dat ik zei dat je hem niet moet halen omdat hij eigenlijk alleen in de export gebruikt is, en ook niet op het originele PSO model ( waar de PK-A van af stamt, is gemaakt ) Denk dat het meer een smaak kwestie is. Ik ben als verzamelaar meer op jacht naar de oudere types en de export voor Venezuela is echt een van de nieuwste vizieren door BelOmo.

Mis is er dus echt niks mee, maar als je voor oldschool gaat past deze niet echt :)

Helaas heb ik op het moment geen PK-A dubbel anders had ik er wel eentje kunnen verkopen :/

Denk dat @Benniedictus Artem Glebov bedoelt? die heeft redelijk vaak een beste lijst met optics te koop staan op Northern Pact

Laatst bewerkt door een moderator:
Hmm ik heb op mijn ak ook zenitco onderdelen zitten waardoor de ak wat moderner oogt, dan is misschien die versie uit Venezuela interessanter omdat die nieuwer zijn

Brainfart, wat er word gezegd in je topic op RA klopt, ik heb het net zelf uitgeprobeerd, dat gaat hem niet worden tenzij je de rearsight erafschroeft.. Er zijn wel een paar andere varianten die wel zouden kunnen. Of je moet een losse riser kopen van bijv. LCT. http://russianoptics.net/aksu.html

Als je er toch al Zenitco op hebt zitten zou ik net zo goed kijken naar een Kobra. Die passen dan beter, ook qua era. http://russianoptics.net/Kobra.html

ahah... zijn die side mounted kobra's nog een beetje te betalen??
Of misschien toch een sight op de B12 doen

Naja optisch zijn Kobra's een stuk minder technisch ingewikkeld, daar zou je evt. nog naar een repro kunnen kijken wellicht.

Dit is de ak nu mis alleen de reddot nog, wat ik heb is een M21 sight en dat ziet er niet uit op die B12 rail

Misschien een T1 ofzo

Ik wil ook nog wat doen aan die flash hider want die erop zit is eigenlijk van een AK105
DSC_0360.JPG

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Pietjepuk123
Noice. Je zou er ook nog een B-13 op kunnen zetten, dan heb je alle keus. Meeste Rusfed optics zijn er ook wel voor weaver.

Iemand ervaringen met een PK-06 sight?
Die zijn niet zo duur en vrij klein waardoor het enigszins nog staat op de B12 rail

Dat komt er dan zo uit te zien:
2019-03-29[17-42] (0).png

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Pietjepuk123
Ahaha :D Tarkov in de house <3 Hoop wel dat je bij BEAR zit? :D Dicky needles intensifies.

Waarom smack je geen B13 op je sidemount? dan staan je optics er mooi op de midden op, geeft je beter beeld. Kan je altijd nog zaklampen of wat dan ook voorop zetten. Ook als je voor een groter vizier (bijv een Kobra ekp-8-1) zou gaan, staat het nog. Mijn mening dan. Ik had zo snel geen tacticool AKSUN maar you get the idea.

it5FObl.jpg

Het is uiteraard je eigen keus..maar dat is toch wel vloeken in de kerk :D ( Naar mijn idealen dan hé ) :D Zenith is niet lelijk, maar die holo, man.