Reizen met openbaar vervoer

John Snow

Well-Known Member
24 jul 2015
49
6
Trophies
4
Ik woon in een redelijk "poepgebied" voor airsoft, namelijk Noord-Brabant. Ik wil heel graag in deze komende weken gaan airsoften, maar ik weet niemand waarmee ik kan carpoolen. Zelf vind ik het namelijk onzin om voor mezelf vanuit regio Den Bosch, naar bijvoorbeeld Lelystad te reizen om een dag te airsoften.

Omdat ik heel nieuw ben in de sport, weet ik zelf ook nog niet echt veel mensen in de buurt die ook airsoften.

Weten jullie of het mogelijk is om met het openbaar vervoer te reizen zolang al je spullen goed afgesloten en opgeborgen zijn? Dit zou fijn zijn en op die manier kan ik ook met andere mensen carpoolen.

Je mag er gewoon mee in het OV.Uiteraard gesteld dat je de boel voor niet direct gebruik aanwendbaar hebt ingepakt. (deze term is rekbaar).Je moet er vanuit gaan dat zolang jij je als 'Jan met de Pet' gedraagt,je ook zo gezien wordt.Zit je als je alter ego 'Sniper John' bepakt en bezakt met een thousand yard stare voor je uit te kijken?,...Tja...dan heb je goeie kans dat je het een en ander over je afroept!.Een rechthoekige Guncase kan ook een keyboard bevatten moet je maar denken.Plak er desnoods een sticker van Yamaha of Korg op,en je Urban camouflace is ook weer compleet.

Let wel op de vervoersbepalingen van het vervoersbedrijf. Zo heb ik gehoord dat in regels van NS staat dat je je aa niet mag meenemen omdat het volgens wwm een wapen is en wapens niet mogen.

En heb je dat ook even opgezocht in het reglement van de NS voordat je alle met het OV reizende airsofters bang ging maken?

Aha..dat verklaart waarschijnlijk waarom de conducteurs "slechts" in elkaar worden geslagen en niet gestoken of geschoten.............

Maar serieus...Op het moment dat iemand ziet dat je daadwerkelijk een wapen/AA bij je draagt ben je verkeerd bezig.Zolang niemand iets ziet,is het er ook niet!

In de voorwaarden van de ns wordt nergens vermeld dat je geen AA mag meenemen in de trein, er wordt echter wel gesteld dat de maximale lengte 85 cm mag zijn. Nu zullen ze hier denk ik niet snel over gaan zeuren, maar het kan dus wel. Tevens heeft de NS op haar eigen vragenforum bevestigt dat het zich zal houden aan de wet in de zin van "mag je het vervoeren over straat (om je bestemming te bereiken) dan mag het ook mee in de trein"

Echter:

In de regels van de NS internationaal mag het niet, dus ga je met de trein naar een evenement in het buitenland dan mag je je AA weer niet meenemen

En heb je dat ook even opgezocht in het reglement van de NS voordat je alle met het OV reizende airsofters bang ging maken?
zoals ik aangaf, ik heb het gehoord. Ik ga er van uit dat als je met OV reist en je dit volgens regels wilt doen je dit nakijkt.
Als je bb's gebruikt en je wilt het volgens de regels doen Dan koop je ook geen plastic bb's maar bio bb's. Dit is ook zo met reizen. Je zoekt uit hoe je volgens de regels kan/mag reizen.

Ook iets om rekening mee te houden: ga bij het reizen met het openbaar vervoer NIET opzoek naar een conducteur of meld het niet specifiek aan een buschauffeur ofzo.
Hun kennen airsoft waarschijnlijk niet eens en al zeker de regelgeving omtrent het vervoer niet.
Je zult alleen maar meer gezeur krijgen als je het wel zou doen.

Ik reis voor mijn werk per dag 4 uur met het ov.. Ik raadt het echt sterk af op met een replica te reizen. Zeker omdat je nooit weet waar de reis je heenbrengt met alle dienstwisselingen, maar ook inderdaad omdat het personeel 99,9% geen enkele kennis heeft over de sport Airsoft. Alleen als het echt niet anders kan zou ik met zo'n stuk metaal het OV in gaan, het liefst helemaal niet. Grijs gebied voor de meesten daar namelijk. Maarja, da's mijn persoonlijke mening :) 

Ach...ik heb geen rijbewijs.Reis al vanaf m'n 18e met van alles wat knalt met OV van en naar de schietbaan of handelaar.Of ik nu met een Jungle karabijntje of met m'n Bren liep,echt nog iets van scheve ogen of wegvluchtende mensenmassa's gemerkt.Wel een paar keer controle op straat gehad,maar Politie weet doorgaans wat wel en niet mag,dus loop je na een paar minuten verder.

Hoi John, een tip die ik he kan geven is koop een trekker slot voor je replica en vervoer hem in een gitaar tas of koffer zodoende val je minder op en voldoe je aan de eisen. Ik hoop dat je er iets mee kunt 

Hi, ik woon zelf ook in Noord Brabant en ik reis soms met openbaar vervoer naar Ulicoten om daar te airsoften. Ik heb zelf nooit gezeur of problemen gehad dus het is best te doen. Je kan van uit Den Bosch een trein nemen naar Breda en een bus naar Ulicoten dat moet makkelijk te doen zijn.

<table border="2" style="width:800px">
<tbody>
<tr>
<td>Zwolle: man met nepvuurwapen aangehouden op het station</td>
</tr>
<tr>
<td>Een 55-jarige conductrice werd op donderdag rond 17.15 uur door een reizigster in de trein op het traject Groningen-Zwolle gewaarschuwd, ze een man in de trein had gezien die een wapen bij zich droeg. Hij zou het wapen achter zijn gitaar verbergen. 

De man was op het perron in Zwolle uit gestapt. De conductrice is samen met twee andere conducteurs achter de man aangerend. Ze zagen de man met zijn gitaar en wapen in de tunnel lopen. Daar pakten ze meteen zijn gitaar met wapen af en alarmeerden de beveiliging en de politie.

De politie heeft de man –een 54 jarige Amsterdammer- meegenomen naar het bureau en het wapen in beslag genomen. Het bleek te gaan om een nepwapen gelijkend op een machinegeweer. 

Dit wapen is geschikt om mee te dreigen en daarom verboden.

De man deed afstand gedaan van het nepwapen. Hij verklaarde dat hij er geen kwade bedoelingen mee had.</td>
</tr>
</tbody>
</table>

bron Kilroy.nl

ik dacht eerst airsofter onderweg naar event maar blijkt dus gewoon voor fun bij zich te hebben...

Nu bleek dit helemaal niet eens iets van een airsoft replica te zijn,maar een Bart Smit geweertje en was er totaal geen dreiging (kennis was als controleur betrokken) Maar Politie heeft hier in Rdam wel een 14 jarige met een gericht schot uitgescakeld nadat hij weigerde z'n (naar later bleek) airsoft pistool te laten vallen.