Replica bij het grof vuil

MauriceV92

Well-Known Member
22 aug 2018
268
191
Trophies
12
Hallo airsofters!

Het zou fantastisch zijn als ons arsenaal alleen maar groter wordt en we nooit een replica weg hoeven te doen. Echter las ik laatst weer een stukje waarbij iemand een AK47 in de gracht had gevonden tijdens het vissen.
Het op een nette manier afstand doen van je replica is dus belangrijk. (logisch ook).

Ik ben benieuwd hoe jullie dit doen.
Wat is nou een nette manier om afstand van je replica te doen zonder hem aan iemand te verkopen.
Afgeven bij het politiebureau? in 26 stukken zaken?
Ik ben benieuwd!
 
Ik zou zoiets gratis aanbieden op een airsoft forum. Maak je mogelijk een ander blij mee en jij komt er weer mooi vanaf :D

Inleveren bij een politie bureau kan ook. Kondig dit wel vooraf aan. Er zijn verhalen bekend dat de politie ook een beetje paniekerig kan reageren
 
  • Leuk
Waarderingen: Twinfromhell
Hallo airsofters!

Het zou fantastisch zijn als ons arsenaal alleen maar groter wordt en we nooit een replica weg hoeven te doen. Echter las ik laatst weer een stukje waarbij iemand een AK47 in de gracht had gevonden tijdens het vissen.
Het op een nette manier afstand doen van je replica is dus belangrijk. (logisch ook).

Ik ben benieuwd hoe jullie dit doen.
Wat is nou een nette manier om afstand van je replica te doen zonder hem aan iemand te verkopen.
Afgeven bij het politiebureau? in 26 stukken zaken?
Ik ben benieuwd!

Off-topic: Die AK-47 waar je naar refereert was volgens mij geen replica maar een echte (ik neem aan dat je die video van het magneetvissen in Amsterdam bedoeld)

Als je echt van een replica af wil zou ik em, zoals Eviltwin ook zegt, gratis aanbieden. Vast en zeker dat je er iemand op 1 of andere manier blij mee kunt maken!
 
  • Leuk
Waarderingen: Crix en Robin2k7
Gratis aanbieden of zodanig bewerken dat het niet meer op een wapen lijkt.
 
Denk inderdaad dat het het mooiste is als hij in de airsoft-omloop blijft, zo min mogelijk in het publiekelijk vuil.
 
In de open haard gooien

Denk dat je heel blij bent met alle troep die vrij komt bij het verbranden van het plastic en het metaal smelt slechts. Daarnaast is het ook gewoon zonde en kan je hem dan net zo goed gewoon weg geven of anders mogelijk bij het NABV centrum afleveren of organisatie die hem dan weg kan geven tijdens een skirm of event.
 
  • Leuk
Waarderingen: M14shooter
Heb zojuist dit gevonden op de website van de NABV onder het kopje FAQ's.

Wat moet ik doen met kapotte delen van airsoftapparaten?
Je kunt de externe delen die het uiterlijk van het apparaat bepalen, zoals buitenloop en body in stukken zagen of met een hamer in stukken slaan voordat je deze als oud metaal inlevert. Hierdoor worden ze onherkenbaar en zijn niet meer voor afdreiging te gebruiken.
Daarnaast kun je kapotte airsoftapparaten eventueel ook bij de politie inleveren. Maak hiervoor echter vooraf wel een afspraak!