Replica en Campercase

Tactical Bear

Well-Known Member
24 apr 2017
482
575
Trophies
26
Met alleen de informatie die je hier plaatste, wil ik je alleen op het volgende wijzen:

Dit is niet toegestaan in Nederland jammer genoeg. Je moet van je huis adres naar de skirm en weer terug. Op familie bezoek betekend dat je een replica of in de auto hebt liggen (uit den boze) of bij je familie thuis (ook niet toegestaan ben ik bang).

Jan duidde nieuw member Kleinemike op dit puntje en toen begonnen er meerdere rateltjes te draaien in m'n hoofd. Kan ook niet heel veel duidelijkheid krijgen van het reglement van de NABV, ik ga ze sowieso een mailtje hierover sturen maar was ook benieuwd wat jullie er van vinden.

Je mag dus niet zomaar je replica in je auto laten liggen, zelfs niet als je eventjes gaat tanken, dat was mij duidelijk maar ik heb binnenkort weer mijn VW T3 camper (genaamd Boris:cool:) terug en ga ik daar weer naar skirms rijden. Nu vraag ik me dus af... mag ik mijn replica gewoon erin laten liggen als ik een afgesloten kast daarin bouw speciaal voor mijn airsoft gear? Incl. replica(s) en andere attributen.

In theorie.. zou dat mogen toch? Verplichtingen van de leden 3.a. van het NABV huishoudelijk reglement zegt hetvolgende:
1.Leden die één of meerdere Airsoftapparaten voorhanden hebben dienen:
a. Het apparaat, indien niet in direct gebruik, op te slaan in een deugdelijke opslag met sluitwerk om ervoor te zorgen dat deze niet direct voor bedreiging of afdreiging beschikbaar is.​
Wat is jullie visie hierop? Zoiets als dit zou echt briljant zijn namelijk, maar dan aan de binnenkant. Niet bovenop!

purpose-driven-missle-boxes-exterior-vanagon-1_ph.jpg

Laatst bewerkt:
@Stey Ok, misschien zijn de twee foto's een slecht voorbeeld :P Ik ga even wat dieper in google duiken voor wat betere! Ik zou ze dus altijd binnen houden ^^

Voor zover ik weet mogen de replica's van de replica-pas houder alleen maar op het adres zijn wat op de NABV pas staat, of bij een ander NABV lid op adres waar de replica op juiste manier opgeslagen kan worden.

Edit : Zinsopbouw

Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: Camilo, Sadiek en Stey
Wat @Strelok zegt klopt volgens mij.

ter aanvulling. Je mag ze, zover ik weet, wel gewoon in een dergelijke kast/kist vervoeren in je camper van en naar een skirm. Echter zit je dan nog met het punt dat je bij sommige skirm locaties eerst nog een stukje over de openbare weg moet lopen. Dus dan kan je niet doodleuk met een losse replica aan de wandel :P Je zal dan je kist demontabel moeten maken oid of je replica's in een tas/koffer en dan in je camper kast.

• Leuk
Waarderingen: Pietjepuk123
@Strelok naar mijn weten niet eens bij een ander lid. Een dag van te voren naar een teamgenoot toe, daar overnachten met zijn 2'en en dan gaan skirmen mag ook niet bijvoorbeeld. Een teamgenoot is daar wel eens over gebeld door de NABV die het prive event dat we netjes hebben aangemaakt controleerde.

@Tactical Bear Met tanken laat ik ze in een afgesloten auto liggen, met zon tas over je schouder een tankstation in lopen lijkt me een minder gewenste situatie. Ik doelde meer op het feit dat er in het begin van airsoft in Nederland een paar gevallen zijn geweest van replica's die bewaard werden in de auto.

Verder gaat idd Strelok's post op voor het eerste gedeelte. De pas en het adres zijn gelinkt. Een auto is geen adres. Ik zou zeker zon set-up maken als jij voorstelt, maar doe dan je replica er in als je naar de skirm gaat. Bij een terrein als Bunker Hill wordt je VW dan je "armoury" vanwaar je je gear pakt :) Hoe vet!!!

@Jan
@Strelok naar mijn weten niet eens bij een ander lid. Een dag van te voren naar een teamgenoot toe, daar overnachten met zijn 2'en en dan gaan skirmen mag ook niet bijvoorbeeld. Een teamgenoot is daar wel eens over gebeld door de NABV die het prive event dat we netjes hebben aangemaakt controleerde.

Wat je zegt in je voorbeeld klopt zeker, want je komt dan in de knoei met evenementen. Maar je replica volgens een aangemaakt evenement meenemen naar een ander NABV lid, en de replica daar vervolgens laten, zou theoretisch mogen, als dat NABV lid aan opslagregels voldoet. Replica's staan tenslotte niet wettig op naam. ( Wat van mij best wel zou mogen )

• Leuk
Waarderingen: Camilo en Stey
Klopt helemaal! Maar waarom het overnachten bij een teamgenoot dan niet mag snap ik niet. Op dat moment is mijn replica dan toch "opslag technisch gezien" van het andere NABV lid? Als ze daar netjes zijn opgeslagen zoals het heurt?

• Leuk
Waarderingen: Pietjepuk123
Schept duidelijkheid dit.. althans een beetje. Wat mij dus nu nog rest is de vraag.. je mag niet zomaar je wapen achterlaten, als ik m'n ouders wil bezoeken bijvoorbeeld. Direct erin, direct eruit. Maar de replica ligt WEL achter slot en grendel/uit het zicht van alles, zelfde situatie als mijn adres. Dat is dus ook niet wettelijk verplicht, omdat hij niet op m'n huisadres ligt? Of zou dit een "maas in de wet" zijn?

Ik ga de NABV vanavond denk ik even mailen en zal jullie op de hoogte houden van de reactie die ze me geven.

• Leuk
Waarderingen: Jan
Dat is de beste stap, direct vragen aan de NABV. Dan heb je niet onze mening, maar van de overkoepelende organisatie direct een statement en dus het regelement. Schept in dit geval de meeste duidelijkheid :)

• Leuk
Waarderingen: Camilo en Jan
Schept duidelijkheid dit.. althans een beetje. Wat mij dus nu nog rest is de vraag.. je mag niet zomaar je wapen << triggered. geintje ;) achterlaten, als ik m'n ouders wil bezoeken bijvoorbeeld. Direct erin, direct eruit. Maar de replica ligt WEL achter slot en grendel/uit het zicht van alles, zelfde situatie als mijn adres. Dat is dus ook niet wettelijk verplicht? Of zou dit een "maas in de wet" zijn?

Ik ga de NABV vanavond denk ik even mailen en zal jullie op de hoogte houden van de reactie die ze me geven.

Je bent altijd verplicht om je replica op je NABV adres volgens juiste opslagmanieren te bewaren. Een andere mogelijkheid om je replica's te bezitten is er simpelweg niet. (Of je moet ze in België opslaan ) Of je hebt een meerdaags event, maar ook dan bevindt je replica zich altijd op het afgesproken evenement adres.

• Leuk
Waarderingen: Stey
Ik denk dat het sowieso tijd word voor een ombouw...
218dbda269ea59e3f16e207c44d91512.jpg

Will keep you posted.. Wait One!
Fuuucking vet!!! Maar nice one, ik denk dat ik antwoord wel weet, maar goed om t te dubbelchecken! Dan weten we t gewoon zeker.

Ik heb thuis een paar campeerauto's in onderhoud waaronder ook een T3 Westfalia die ik als beloning af en toe mee mag nemen naar events als ze niet in de vehuur zijn.
Ik denk dat ik er gebruik van ga maken als de "r" weer in de maand is en we weer naar BH gaan.
Wat betreft permanente opslag in een zelfde camper.
Wel,daar is de NABV duidelijk in.
Dat gaat niet mogen.
En wat vervoer betreft; de replica's mogen alleen vervoerd worden van en naar een event via de meest aanneembare korte of snelle route.
Omwegen om even op familiebezoek te gaan ma een skirm bijv.is uit den boze.

Ik heb thuis een paar campeerauto's in onderhoud waaronder ook een T3 Westfalia die ik als beloning af en toe mee mag nemen naar events als ze niet in de vehuur zijn.
Ik denk dat ik er gebruik van ga maken als de "r" weer in de maand is en we weer naar BH gaan.
Wat betreft permanente opslag in een zelfde camper.
Wel,daar is de NABV duidelijk in.
Dat gaat niet mogen.

Haha lijkt me super vet om je een keer tegen te komen in de T3. normaal gesproken zie ik alleen maar tentjes en normale (peasant) autos :P Maar om on-topic te blijven is permanente opslag ook geen optie voor me, was ik nooit van plan. Ik snap het risico maar al te groot als er ingebroken word of nog erger, de bus gestolen!

Wel ben ik van plan extra veiligheidsmaatregelen te treffen d.m.v. een gps tracker en pedaalslot maar ik denk dat het niet heel veel zal uitmaken voor de NABV, helaas. Maar ik snap de punten, en wat ze ook zeggen "je hebt een privilege en dat moet je goed onthouden".

Ik ga in ieder geval een mooie opslag maken waar ik tijdens Skirms mee kan showen zoals een Armoury haha

• Leuk
Waarderingen: Jan en Vladimir