Replica gaat uit zichzelf op full auto.

Jaap

New Member
6 jun 2018
4
0
Trophies
1
Hallo allemaal!

Ik zit met een klein probleempje:
Mijn Classic Army M4 gaat namelijk uit zichzelf op full auto.
Dit gebeurt random op een moment als hij op semi staat. Spontaan gaat hij dan op full auto en stopt pas met schieten zodra de batterij eruit getrokken wordt!

Nu ben ik niet heel technisch maar zou graag willen leren waar ik naar kan kijken om dit probleem op te lossen.

Als dit gebeurd, staat de fire selector dan gewoon op semi?

Hoe oud is je replica (hoeveel skirms) ?
Zit er een mosfet in?
Welke accus gebruik je? (hoeveel Volt)
Allemaal relevant voor het probleem.

Maar zonder deze informatie durf ik voor 90% zeker te zeggen dat je trigger contacts aan het verkolen zijn.

Als dit gebeurd, staat de fire selector dan gewoon op semi?

Hoe oud is je replica (hoeveel skirms) ?
Zit er een mosfet in?
Welke accus gebruik je? (hoeveel Volt)
Allemaal relevant voor het probleem.

Maar zonder deze informatie durf ik voor 90% zeker te zeggen dat je trigger contacts aan het verkolen zijn.

De replica is ongeveer 2 jaar oud en maar zo'n 6x mee gespeeld.
Hij heeft geen mosfet.
Op het moment gebruik ik 7.4 v Lipo / Nimh. Echter heb ik voor een tijdje (toen ik er nog niet bekend mee was) 11.1 volt lipo's gebruikt (ik vermoed dat de replica deze niet zo fijn vond.)

Thx voor je advies. Zijn trigger contacts te repareren?

Na 6 skirms en niet altijd met 11.1v gespeeld te hebben zou dat wel heel snel zijn.
Maar de uitleg van je probleem en nu bevestigd te hebben inderdaad 11.1v gebruikt te hebben,
maakt het nog steeds zeer waarschijnlijk dat de trigger contacts het probleem zijn.

Trigger contacts zijn te ''repareren/ vervangen''

Moet alleen wel de gearbox voor geopend worden en bij vervangen moet er mogelijk gesoldeerd worden.
Repareren kan waarschijnlijk ook door de gearbox te openen, triggercontacts daar waar het koper verkoold is op te schuren tot het weer mooi kaal koper is, en dan alles weer terugplaatsen en in elkaar te zetten.

Maar dit vergt wel enige kennis en handigheid.
Al kan je met YouTube heel ver komen en moet je je vooral niet aflaten schikken.