Replica kopen op vakantie

Sander Pagen

Member
3 jan 2017
18
4
Trophies
2
Hallo,

Ik ga deze zomer roadtrippen door Europa.
Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om bijvoorbeeld in Kroatië/Italië een replica te kopen en deze mee te nemen naar Nederland.

Hebben mensen hier ervaring mee ? of meer informatie over ?

Groeten,

Sander

Zo lang de andere landen waar jij door komt geen restricties hebben, dan mag het. Bij de grens van NL dien je wel de kortste weg naar huis te nemen.

Verder moet je er in Duitsland rekening mee houden, dat je met een F-markering zit. Ik weet niet of deze ook tijdens transport van toepassingen is, of alleen op spelen.

• Leuk
Waarderingen: Jan
Dat geldt ook voor transport, Sebas, anders hadden lui die naar border wars of berget niet zoveel moeite hoeven doen..

Kan je niet evt. een kopie van je NABV meenemen en het pakket thuis laten bezorgen? Lijkt mij dat dit wel mogelijk is.

Oeh goeie tip! Ik zelf ook wel even neuzen in Italie ^_^

Persoonlijk zou ik het zeer onprettig vinden om zo'n eind met een replica achterin je bak rond te tuffen, maar dat is mijn mening.
Italië ken ik niet, maar als je pech hebt wordt je eruit geplukt in Kroatië bij de grens. Vrij lullig als er dan een doos met een replica tevoorschijn komt. ( zelfs al zou het legaal zijn, je trekt een beetje aandacht )
Bovendien ben je in NL niet legaal omdat, als je enkel met de doos met replica NL in komt je niet voldoet aan de wettelijke verplichtingen namelijk een afgesloten transport.

Wat @WaterIsNat zegt lijkt me inderdaad een super idee. Daarbij komt dat post uit Kroatië ook best snel naar Nederland is.

• Leuk
Waarderingen: Camilo en Stey
Bovendien ben je in NL niet legaal omdat, als je enkel met de doos met replica NL in komt je niet voldoet aan de wettelijke verplichtingen namelijk een afgesloten transport.

Wat @WaterIsNat zegt lijkt me inderdaad een super idee. Daarbij komt dat post uit Kroatië ook best snel naar Nederland is.
Dat is zeker waar! Erg prettig zou ik het niet vinden. Ook al voldoe je aan de wetten van de landen waar je doorheen gaat, blijft het toch spannend wanneer de kofferbak open moet gaan. Goeie tip om te kijken of er dan gelijk een goeie afsluiting meegenomen kan worden zodat het handeltje in NL legaal wordt.

Ik neem geregeld replica's en/of accecoires voor replica's mee vanuit voornamelijk Frankrijk en Italië.
Zorg er dan wel voor dat je ten alle tijden je NABV-pas bij je hebt en de spulletjes veilig opgeborgen liggen in je auto dus niet zomaar voorhanden kunnen hebben.
Want dat vind de politie in o.a. Frankrijk ook niet fijn.
Hou er in Italië rekening mee dat een replica daar voorzien dient te zijn van een rode tip op het uiteinde van de loop.

Ikzelf heb het gemak van een zeer ruime bedrijfswagen met grote,afsluitbare kasten.
DAF XF105 :D

Ik neem geregeld replica's en/of accecoires voor replica's mee vanuit voornamelijk Frankrijk en Italië.
Zorg er dan wel voor dat je ten alle tijden je NABV-pas bij je hebt en de spulletjes veilig opgeborgen liggen in je auto dus niet zomaar voorhanden kunnen hebben.
Want dat vind de politie in o.a. Frankrijk ook niet fijn.
Hou er in Italië rekening mee dat een replica daar voorzien dient te zijn van een rode tip op het uiteinde van de loop.

Ikzelf heb het gemak van een zeer ruime bedrijfswagen met grote,afsluitbare kasten.
DAF XF105 :D
Waar haal jij in Italie je spullen dan vandaan? Ik zit er nu dus miss even wat rond kijken.