Leon

Well-Known Member
8 jan 2018
167
51
Trophies
6
Her en der lees ik dat wanneer je een replica uit de doos haalt, je er niet te veel van kan/mag verwachten qua prestaties. Ik zit eraan te denken een AEG M4 te kopen als eerste replica, maar ik weet nog niet welke. Kan iemand mij (stapsgewijs) uitleggen wat je moet doen (afstellen, internals vervangen, etc.) om een replica goed werkend te krijgen voor bijvoorbeeld het eerste gebruik?

Zie het als een soort 'how to: set up my replica'. Misschien is er al wel een topic aan gewijd, ook dan hoor ik het graag!
 
Afhankelijk van welk segment je haalt kan je best wel wat verwachten van een stock replica zeker nu fabrikanten ook wat meer aandacht besteden aan performance, maar het is meer dat je er bij elk segment altijd meer uit kan halen door te upgraden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jan
Afhankelijk van welk segment je haalt kan je best wel wat verwachten van een stock replica zeker nu fabrikanten ook wat meer aandacht besteden aan performance, maar het is meer dat je er bij elk segment altijd meer uit kan halen door te upgraden.

Oke, je mag er dus redelijkerwijs vanuit gaan dat je niet veel hoeft te sleutelen voordat je je replica de eerste keer gebruikt? Behalve misschien de veer vervangen als ie te hard of te zacht schiet..

Wat ik veel zie staan is ~410 / ~310 FPS, wil dit zeggen 410 fps met de reeds gemonteerde veer en 310 fps met de extra bijgeleverde veer? Is het dan logisch om zelf een veer te kopen om meer richting de 340 fps te gaan, of ga je dit verschil in de praktijk niet merken?
 
Inderdaad, dat is een bijgeleverde veer. De meeste replica's zijn prima gelijk te gebruiken. Dat wordt meestal ook aangeraden. Zo weet je tenminste hoe een stock replica schiet en wat je winst is als je een keer gaat upgraden.

FPS heeft niet zo'n grote invloed op afstand dan bijvoorbeeld de kwaliteit van de Hop-Up. Mijn Tokyo Marui AUG schiet bijvoorbeeld 315 fps, maar schiet verder als menig goedkopere standaard replica op 350 fps. Dat is omdat de hop-up van Tokyo Marui's over het algemeen erg goed zijn.

Wil je meer afstand dan kun je er beter een andere hop-up rubber in zetten (en deze flathoppen). Voor 10 euro is dat de beste upgrade die je zo kunt doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Leon
Inderdaad, dat is een bijgeleverde veer. De meeste replica's zijn prima gelijk te gebruiken. Dat wordt meestal ook aangeraden. Zo weet je tenminste hoe een stock replica schiet en wat je winst is als je een keer gaat upgraden.

FPS heeft niet zo'n grote invloed op afstand dan bijvoorbeeld de kwaliteit van de Hop-Up. Mijn Tokyo Marui AUG schiet bijvoorbeeld 315 fps, maar schiet verder als menig goedkopere standaard replica op 350 fps. Dat is omdat de hop-up van Tokyo Marui's over het algemeen erg goed zijn.

Wil je meer afstand dan kun je er beter een andere hop-up rubber in zetten (en deze flathoppen). Voor 10 euro is dat de beste upgrade die je zo kunt doen.

Heeft dit te maken met de hoeveelheid lucht kan ontsnappen? (Voor mijn beeldvorming:))
En wat bedoel je met flathoppen? Aanpassen, schieten, traject volgen, weer aanpassen, totdat ie goed is?
 
Hop up rubber (specifiek bucking) aanpassen gaat voornamelijk om de vorm van het stukje rubber die de spin aan je bb geeft.
De theorie is, hoe groter het raak oppervlakte op de bb, de meer bereik je zult krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Leon
Google eens naar "how to flathop". Is een vrij simpele mod. mits goede tools, welke je accuracy/range aanzienlijk verbeteren. Heb zelf een Orga barrel erin zitten waar je deze mod niet hoeft uit te voeren, maar de bucking gewoon 90 graden kan draaien. Erg handig, maar daar betaal je wel voor..
 
  • Leuk
Waarderingen: Leon
Hou er ook rekening mee dat het niet allemaal om “de beste” replica draait... tuurlijk is het leuk als je ver en precies kan schieten, maar persoonlijk vind ik bijvoorbeeld goede teamplay belangrijker als kills maken. 2 jongens uit ons team hebben een keer 1,5uur een positie gehouden terwijl daar niks gebeurde, maar als we dat punt zouden verliezen hadden we voor de rest van de gameplay een probleem...

Uiteindelijk is alles te upgraden, maar dat moet je ook leuk vinden... vind je het niet leuk, pak dan een wat betere replica om mee te beginnen. Dan heb je daar meer profijt van, maar zal het nooit “de beste” replica op het veld worden.

Groet,
Peter
 
  • Leuk
Waarderingen: Leon
Wat veel mensen al zeggen kan ik me bij aansluiten! Ik zou een replica kopen die je mooi vind, want internals kan je altijd nog upgraden en uitbreiden. Wil je een replica die out of the box perfect schiet kan je voor een Krytac of Tokyo Marui gaan, maar daar hangt dan een hoger prijskaartje aan. De upgrades die je als beginner zou willen doen na een aantal skirms zijn: Precision Barrel, Bucking/nub en een hopup. Dan ga je de beste range uit je replica halen voor een relatief lage prijs. De prijs/kwaliteit van de barrel hangt af van de prijs, hoe duurder hoe beter.

De replica die ik gebruik is een Ares Amoeba AM-013 een top replica met een ingebouwde MOSFET. Op de juiste sites heb je deze replica al voor 200 euro en de internals zijn al erg goed! Vooral de gearbox zit goed in elkaar en kan zonder enig onderhoud jaren er mee door! Ik zelf heb meteen de barrel/bucking geupdrage dus de stock range zou ik niet weten!
 
  • Leuk
Waarderingen: Leon
Wat veel mensen al zeggen kan ik me bij aansluiten! Ik zou een replica kopen die je mooi vind, want internals kan je altijd nog upgraden en uitbreiden. Wil je een replica die out of the box perfect schiet kan je voor een Krytac of Tokyo Marui gaan, maar daar hangt dan een hoger prijskaartje aan. De upgrades die je als beginner zou willen doen na een aantal skirms zijn: Precision Barrel, Bucking/nub en een hopup. Dan ga je de beste range uit je replica halen voor een relatief lage prijs. De prijs/kwaliteit van de barrel hangt af van de prijs, hoe duurder hoe beter.

De replica die ik gebruik is een Ares Amoeba AM-013 een top replica met een ingebouwde MOSFET. Op de juiste sites heb je deze replica al voor 200 euro en de internals zijn al erg goed! Vooral de gearbox zit goed in elkaar en kan zonder enig onderhoud jaren er mee door! Ik zelf heb meteen de barrel/bucking geupdrage dus de stock range zou ik niet weten!

Helder verhaal, daar kan ik wat mee. Ik lees dat je een mosfet niet onder de ‘eerste’ upgrades noemt. Is dit aan te raden of een logische upgrade om te doen als je replica dit niet heeft? Of zou je adviseren een replica aan te schaffen waar al wel een mosfet in zit..
 
Helder verhaal, daar kan ik wat mee. Ik lees dat je een mosfet niet onder de ‘eerste’ upgrades noemt. Is dit aan te raden of een logische upgrade om te doen als je replica dit niet heeft? Of zou je adviseren een replica aan te schaffen waar al wel een mosfet in zit..

Een logische upgrade in de toekomst als je wat meer uit je replica wil halen en zeker geen vereiste om het standaard in een replica te hebben out of the box. Het is een fijne bijkomstigheid en steeds meer fabrikanten stoppen het als een standaard erin, echter zijn dit meestal relatief simpele fets, welke je voor 5 euro al zelf kan namaken of beter en vaak willen mensen meer dus dan kopen ze toch vaak een fire control unit (ook wel programmeerbare mosfet genoemd).
 
wat rebelzegt klopt de fets in 8/10 aegs zijn er om je trigger contacts alleen te beschermen wat prima is en 2/10 de is mosfet plus out of the box

ergens voor een aeg zeg ik ja het is een vereiste maar dat is omdat het triggercontacts idee niet meer gebouwd is voor de huidige batterijen maar das mijn mening