Replica via post ontvangen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Stey
  • Startdatum Startdatum

Stey

Well-Known Member
6 jun 2015
1.026
862
Trophies
13
Dag ACN'ers!

Ik heb een vraagje... momenteel ben ik dusdanig ver dat ik besloten heb welke replica het wordt; merk en type. Het enige wat nu rest is wachten tot de vakantie voorbij is, en kijken wat er dan nog op de rekening staat. De replica zal ik moeten bestellen uit Hong Kong. Hier gaat mijn vraag dan ook over.

Wat gebeurt er als de post/pakketdienst de replica komt afleveren en je bent niet thuis? Is dit hetzelfde als met alle pakketjes of zijn zij vanaf dat moment ook gebonden aan een specifiek protocol? Kunnen zij afleveren bij de buren?  Komt het pakket uiteindelijk bij het postkantoor te liggen?

Ik hoop dat één van jullie mij hier meer over kan vertellen!

Alvast bedankt!

Even informeren bij betreffende pakket dienst. Misschien blijft het een tijdje in depot en moet je het dan zelf afhalen.

Dat is t vreemde idd, ik heb al twee keer een bestelde replica bij de buren opgehaald :P 

Geen idee of iets van de wet is of niet, maar daar werden ze neergezet  

Dan toch grappig dat iemand zonder NABV pas een replica in ontvangst kan nemen... maarja, zolang ze niet weten wat het is zou het geen probleem moeten zijn.

Komt gewoon bij de buren idd, of wordt afgeleverd bij je postkantoor. M'n buren mochten een grote SVD doos in ontvangst nemen. En laten we nauw net buren hebben die uit kossovo gevlucht zijn ivm de oorlog daar. Het zal me dan ook niet verbazen dat ze hoor hebben wat een SVD is. Stond gelukkig niet op de buitenkant van de doos :)

Pfoe... da's heftig inderdaad. Ik heb twee hele makkelijke buren, dus dat is geen probleem. Ze zijn al op de hoogte gesteld dat er diverse dingen in en om het huis gebeuren wat betreft militaria en replica's. Daar maakt ik me verder ook niet druk om... meer om de "service" van PostNL en DHL.

Ervaring heeft geleerd dat 60% correct wordt afgeleverd en 40% "ontraceerbaar" is, meestal de objecten van waarde.