KnightOfCydonia

New Member
9 okt 2023
1
0
Trophies
2
Hi y'all,

Ik zit met wat situaties welke voor sommige vast herkenbaar zullen zijn.

Vorig jaar ben ik begonnen met Airsoften en heb ik eigen gear incl. meerdere rellica's (m4 + 2 sides) welke veilig in één koffer zitten.
Nu zit ik met twee situaties:
1) Binnenkort ga ik verhuizen naar een kleiner huis (Tiny House) en heb ik simpelweg geen plek meer om deze koffer/tas op te slaan.

2) Mijn vriendin heeft mij het voordeel van de twijfel gegeven om deze sport uit te oefenen en voelt zich helaas niet meer veilig met deze replica's in huis - ookal zijn ze goed opgeslagen. (Ze kan de sport/spel niet los zien, met wat er gaande is in de wereld).

Nu zit ik dus met de situatie dat ik uit respect mijn replica's niet meer thuis wil/kan opslaan. Is er in Nederland een mogelijkheid om je replica's elders op te slaan, bijvoorbeeld bij airsoft verenigingen - als je vrienden met een NABV pas niet meerekend?
Een andere optie is om alles te verkopen, maar dat is ook wel heel drastisch.
 
Laatst bewerkt:
Intressante vraag.

Als je het heel theoretisch bekijkt, is het de bedoeling dat airsoftreplica's opgeslagen worden bij NABV leden op een adres wat geregistreerd is bij de NABV en dat dit degelijk gebeurd. Replica's mogen niet makkelijk voor handen zijn. Je kunt dus inderdaad je replica's, in goed overleg, bij een ander NABV lid 'stallen'. Doe dit wel met duidelijke afspraken, trouwens. Het is niet de bedoeling dat replica's worden opgeslagen in bijvoorbeeld een garagebox of dergelijke, geloof ik.
1) Binnenkort ga ik verhuizen naar een kleiner huis (Tiny House) en heb ik simpelweg geen plek meer om deze koffer/tas op te slaan.
Het makkelijkste is toch om hier op te slaan, al kan ik mij voorstellen dat dit lastig is met de beperkte ruimte. Ik weet echter wel dat mensen met een tiny house altijd erg creatief zijn met opslagruimtes, dus misschien verzin je nog wel wat.
2) Mijn vriendin heeft mij het voordeel van de twijfel gegeven om deze sport uit te oefenen en voelt zich helaas niet meer veilig met deze replica's in huis - ookal zijn ze goed opgeslagen. (Ze kan de sport/spel niet los zien, met wat er gaande is in de wereld).
Lastig, maar begrijpelijk. Misschien kun je er nog eens over praten, maar ik gok dat je dat al geprobeerd hebt.

Ik ben echter bang dat het dan keuzes maken worden, mits je niet een andere plek kan vinden voor je opslag.
Je kan vragen aan het veld waar je veel speelt of je ze daar kan/mag opslaan.
Hier gaat waarschijnlijk geen enkel veld aan meewerken. Teveel risico's voor de organisatie i.v.m. verzekering en dergelijke. Plus, als iedereen dit zou gaan doen neemt het ook een hoop ruimte in beslag.
 
  • Leuk
Waarderingen: QuickFix