Replica's

kevinz033

Active Member
18 jul 2017
27
17
Trophies
3
Aan het wachten tot dat de VOG binnenkomt.... maar het begint toch wel te kriebelen.
Voor de vrouw heb ik ook een VOG aangevraagd en daarom zitten wij nu samen te speuren voor replica's.

Zelf hebben wij een M4 of M16 in gedachten alleen daarvan zijn zoveel merken, opties en ga zo maar door. Wat voor tips kunnen jullie hierin geven waar wij bijvoorbeeld op moeten letten, welke merken goed zijn enzovoort?

De vrouw is al helemaal verzot op dit model https://www.unit13shop.eu/index.php...n=article&group_id=20000035&aid=16007&lang=nl echter is hij niet full metal als ik reviews lees en dan krijg ik toch wat twijfels vandaar dat ik hierom tips vraag.

Als side arm heb ik voor mijzelf deze op het oog https://www.unit13shop.eu/index.php?action=article&aid=24109&group_id=10000012&lang=nl

Uiteraard hoop ik dat jullie wat toffe voorbeelden kunnen geven van replicas die zich al goed hebben bewezen.
 
G&G maakt goede replica's en hun plastic onderdelen zijn meer dan sterk genoeg, soms misschien nog sterker dan het metaal op andere en ICS, wat ze ook bij unit13 verkopen is ook een goede optie. Het ligt echter ook geheel aan je budget. Bij een lager budget ga je toch naar andere replica's kijken dan bij een hoger budget. Kijk ook eens op de sites met meer aanbod zoals gunfire.
 
  • Leuk
Waarderingen: Camilo en kevinz033
Thanks! Ga ik zeker ook eens speuren.

G&G is overal dus wel een merk dat goed bekend staat. Dan kan de pink uitvoering voor het vrouwtje misschien nog wel werkelijkheid worden :)
 
Ohja, misschien ook wel handig om te vragen..

Via de bekende websites zoals Wish en AliExpress hebben ze veel hebbedingetjes en gear voor airsoft. Mensen tips welke dingetjes echt een must-have is en die je daar goed kan aanschaffen?
 
Ligt er een beetje aan wat, ik haal voornamelijk mijn scopes van aliexpress.
Is een beetje prijs/qualitie maar ze hebben ook gewoon een hoop goede dingen.
Maar als voor mij de scope een keer kapot gaat voor paar 10tjes hen ik er vrede mee :)
Ook SHS gears,pistons is leuk om daar te halen.
 
  • Leuk
Waarderingen: kevinz033
Ligt er een beetje aan wat, ik haal voornamelijk mijn scopes van aliexpress.
Is een beetje prijs/qualitie maar ze hebben ook gewoon een hoop goede dingen.
Maar als voor mij de scope een keer kapot gaat voor paar 10tjes hen ik er vrede mee :)
Ook SHS gears,pistons is leuk om daar te halen.

Dat is een goeie ja! Ook zo dingetje.. je ziet tientallen scopes wat is nou het verschil en vooral het handigst?
 
Scopes hangt wederom af van wat je doet met het beestje
Over het algemeen is voor een aeg een simpele red dot/acog/holo genoeg 1xfactor of 4xfactor (vergroting van object ten opzichte van standaard het object voor je oog)

Ga je voor sniper/dmr spelen dan is het handig om een zwaardere zoom te hebben zodat je vere targets wat groter krijgt zoals4x32(scherp zicht vanaf 30meter) bijvoorbeeld

Vaak kiezen mensen ook een variabele zoom maar dit is persoonlijke voorkeur.
 
  • Leuk
Waarderingen: kevinz033 en Valmijaan
Gewoon een leuke red dot is voldoende denk ik, maar ligt beetje aan wat je wilt.
Handig afklik systeem of met inbus, maar denk dat meer mensen hun ervaring hierover kunnen delen.
 
  • Leuk
Waarderingen: kevinz033
Overigens replicas die zich al bewezen hebben haak ik nu effe in: Menig merk heb zich al bewezen ik kan je krytac/vfc/tm aanraden alleen met de replicas die je nu laat zien geef je me de indruk dat je in een midbudget zit en niet een wat hoger budget

Voor krytac kan ik je verzekeren dat het letterlijk magerin batterij erin hop up klikken en gaan met die banaan is. Zelfde als bij tm alleen een krytac op 350fps schiet even ver als een tm op 290fps(50-55meter bijde)
Stock met afgestelde hop up verschil zit bij de een in de veer(tm) en de ander hop up rubber en optimalisatie en daarvan nu schiet een krytac trident lijn altijd te hard voor full auto dus die moet naar beneden(alfa en vector zijn uitzondering) en het upgrade potentie stock ligt bij bijde hoger dan bij menig ander merk plus ook andere fijne truukjes voor als je aan de binnenkant aan de gang gaat. Nu ben ik niet pro krytac of pro een ander merk ofzo

Voor vfc/gng kan je aankloppen bij rebel voor intern advies/hoe het zit kwa dos en donts of bij anderen die inspringen heb je oren en ogen goed open want je komt veel tegen hiero:)
 
  • Leuk
Waarderingen: kevinz033
Als je voor een VFC gaat moet je is kijken naar de VR16 Calibur Carbine(of een andere van de series). De mijne van de week binnen gekregen en zover ik hem getest hebt werkt ie erg goed. Hij is ook full metal
 
  • Leuk
Waarderingen: kevinz033
Thanks voor de goeie reacties! Inderdaad in midbudget om mee te beginnen, zonde om in 1x veel geld uit te geven voor iets wat ik misschien helemaal niet fijn vind. Ga me eens verdiepen in die merken en in de verschillende scopes, variabele zoom klinkt wel fijn opzich bijv 1x tot 4x voor een AEG
 
Aangezien je weet welke type je graag zou willen, dan zou ik zeggen:

Kijk nog eens goed rond op internet en zodra je je pas hebt, ga eens is langs bij Unit 13. Maak je er een leuk uitstapje van :)

Als je binnenkomt, na 3 a 4 meter de trap omhoog pakken en je staat in het walhalla der replica's. Kijk eens rond of spreek een medewerker aan. Je mag ze vasthouden, testen in de testruimte. Ze kunnen je advies geven etc. Noem maar op.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: kevinz033
Ook goede merken zijn King Arms en APS.
Zitten qua prijs ook op het niveau waarin je zoekt en ik heb er zeer goede ervaringen mee.
Kijk ook eens bij Taiwangun.pl.
Daar vind je APS voor leuke prijzen in full metal alsook in polymeer uitvoeringen.
En ze hebben daar ook leuke scopes en reddots met en zonder zoom.
 
  • Leuk
Waarderingen: kevinz033
Aangezien je weet welke type je graag zou willen, dan zou ik zeggen:

Kijk nog eens goed rond op internet en zodra je je pas hebt, ga eens is langs bij Unit 13. Maak je er een leuk uitstapje van :)

Als je binnenkomt, na 3 a 4 meter de trap omhoog pakken en je staat in het walhalla der replica's. Kijk eens rond of spreek een medewerker aan. Je mag ze vasthouden, testen in de testruimte. Ze kunnen je advies geven etc. Noem maar op.

Welke winkel is dit die in belgie of sittard?
 
Er is nog maar een Unit13 winkel en die zit in Sittard, de andere in België is dicht.

Thansk! Ja zat een review over Unit 13 te lezen vandaar mijn vraag... In sittard kan je dus ook gewoon de replica's die je zou willen in de winkel kunnen kopen?
 
@kevinz033 je kunt ze zowel via internet als in de winkel kopen.

Je kunt hem ook "bestellen" via de webshop, maar als verzendoptie "afhalen in winkel". Vergeet alleen niet bij betaling "contant/pinnen in winkel" aan te vinken.

Je bent niet verplicht om hem dan te kopen.

Mocht er in de webshop staan: op voorraad, dan is er waarschijnlijk nog maar 1.
Staat er: ruim op voorraad, dan zijn het er 2 of meer.

Als je naar de winkel gaat, op de 1ste verdieping is de replica afdeling. Je mag ze daar vasthouden etc. Ze hebben daar ook een testbaan van ongeveer 10m lang.

En zoals @Rebelattack al zei, de winkel in België is dicht. Deze is samen gegaan met Sittard.
 
  • Leuk
Waarderingen: kevinz033
Die roze replica voor je vrouw is wel heel erg tof ja!

Budgettechnisch; een side-arm is bijvoorbeeld ook zeker niet verplicht of nodig om goed te kunnen airsoften. Ik heb de eerste paar jaren zonder gespeeld (mijn België tijd).

Ik heb er nu wel één en het is wel erg tof! Maar ik pak hem er speciaal bij. Het is niet zo als in games dat je zo gewisseld hebt. Ik niet tenminste. Ik doe bijvoorbeeld bijna nooit een magazijn in mijn side-arm omdat die dingen er zo uit donderen... :p
 
  • Leuk
Waarderingen: kevinz033