Reserve batterij replica

RZweverink97

Member
22 jun 2019
8
2
Trophies
2
Ik sta op het punt mijn eerste replica aan te schaffen, de CM.070 van Cyma. Deze replica wordt geleverd met een 9,6V 1200mAh NiHM batterij, maar natuurlijk wil ik er een reserve batterij bij mocht deze in battle leeg raken. Nu heb ik een beetje lopen zoeken op taiwangun, maar hier hebben ze niet exact dezelfde batterij als bij deze replica geleverd wordt. Ik heb wel een soortgelijke batterij gevonden, namelijk een 9,6V 1600mAh NiHM batterij, en nu is mijn vraag of ik deze kan gebruiken in mijn CM.070. Ik heb namelijk geen zin om m'n splinter nieuwe replica straks te slopen als ik hem heb. Als iemand van jullie hier verstand van heeft, dan graag even een reactie

Je moet vooral kijken naar wat voor aansluiting deze hebben (mini tamiya is meestal de standaard).

Zelf raad ik altijd lipo's aan over nihm, of misschien zelfs de nieuwe li-on batterijen van Titan.

zolang je het bij een 7.4v lipo houdt ga je niks slopen, en met die 9.6v NiHM ga je ook niks slopen don't worry.

Laatst bewerkt:
Je moet vooral kijken naar wat voor aansluiting deze hebben (mini tamiya is meestal de standaard).

Zelf raad ik altijd lipo's aan over nihm, of misschien zelfs de nieuwe li-on batterijen van gate.

zolang je het bij een 7.4v lipo houdt ga je niks slopen, en met die 9.6v NiHM ga je ook niks slopen don't worry.

De batterij die je noemt is voldoende voor je replica.
Wel raad ik aan (als je wat meer kracht wilt/ later je replica wilt upgraden) een lipo/li-ion batterij aan.
En om deans connectors te nemen, deze kosten niet eens 3euro en is een goeie verbetering voor je replica.

Ik gebruik alleen maar li-ion batterijen van Titan (deze zijn niet van gate zoals hier boven genoemd). Deze zijn een stuk veiliger dan lipo's en gaan een stuk langer mee.
Je betaald hier wel iets meer voor.

• Leuk
Waarderingen: sherlockzor
Li-ion zijn echter qua performance niet optimaal, de discharge is lager, je zult met een stock build hier geen last van hebben, maar met upgraden kan dit wel. Daarbij zijn lipo’s relatief makkelijker weg te stoppen in een ak en ook aanzienlijk goedkoper. Beide zijn veilig zolang je er geen rare dingen mee doet en een beetje je verstand gebruikt.

• Leuk
Waarderingen: Roy Pie
Ik gebruik alleen maar li-ion batterijen van Titan (deze zijn niet van gate zoals hier boven genoemd). Deze zijn een stuk veiliger dan lipo's en gaan een stuk langer mee.
Je betaald hier wel iets meer voor.

Juist Titan! ik was aan het twijfelen of het Gate was of Titan, wist wel dat het niet te maken had met de gate titans :P