Review JG G36C (608) - Beginners/Budget AA!

Garmon

Member
14 jul 2014
9
0
Trophies
1
Als ik zo brutaal mag zijn om het eerste kritiek puntje te geven:

In het begin zeg je deze is gemaakt van ABS plastic, puur om de kosten te drukken.

Dit komt bij mij over als of je verwacht dat de body van metaal is, maar dat is ook bij de echte niet het geval
icon_rolleyes.gif




Wat voor mij een leermomentje is, is dat wanneer je de charging handle naar achteren druk zonder hem eerst opzij te klappen, dat hij dan blijft hangen (ik heb zelf de variant met M4 mags). Daar was ik nog niet achter, dus dank u daar voor
icon_cool.gif




Zelf vind ik de prestaties van deze replica, voor het geld echt zeer netjes.. Ik heb bij B&A wel eens voor iemand zijn hop-up afgesteld, maar daar valt zeker wel een respectabel bereik uit te krijgen voor een standaard AEG.



Wat ik wel zal aanraden wanneer je de gearbox toch los hebt, zet er even een andere trigger in, want de mijn was met een 7,4 V Lipo, naar drie skirms verkoolt
icon_e_confused.gif
 
Als ik zo brutaal mag zijn om het eerste kritiek puntje te geven:

In het begin zeg je deze is gemaakt van ABS plastic, puur om de kosten te drukken.

Dit komt bij mij over als of je verwacht dat de body van metaal is, maar dat is ook bij de echte niet het geval
icon_rolleyes.gif

 


De echte is ook niet van goedkope ABS plastic. Die gebruiken een of andere Militair-level polyster.


Qua de batterij, wat voor MAH en Discharge had deze batterij?


(Nu is de kwaliteitscontrole niet het beste ding bij JG helaas.)


 


 
 
@garmon met zo'n uitspraak maak je mij nieuwsgierig. Wat is een Militair-level polyster dan? Heb je een voorbeeld.

On the side note: zelfs abs zou dat kunnen zijn namelijk ;).
 
Bij de echte G36 zijn de externals c.q. body van Nylon Polymeer. Dit spul is bijna onbreekbaar. De Ares G36-serie is de enige die op dit moment Nylon Polymeer gebruikt. De andere merken maken gebruik van het "breekbaarder" ABS-plastic.


Voor de leken onder ons, de G36-familie bestaat uit 3 varianten,


ares-g36-line-umarex-1.jpg



De bovenste is de G36 of E-variant. Dit is de Assault Rifle variant en tevens de langste met een lengte van 1,17m. De 2e is de G36C, wat staat voor compact. Deze worden eigenlijk alleen maar gebruikt in CQB setting door Special Forces (en politie SWAT-eenheden) En de laatste is de G36K, ook wel de Kurz of Karabijn variant. Voor de amerikaanse markt is er door H&K ook een variant uitgebracht welke M4/16 STANAG magazijnen gebruikt, in tegenstelling tot de normale Polymeer magazijnen. De polymeermagzijnen zijn ontstaan uit de vraag om een lichter magazijn te ontwikkelen om zo het totale te dragen gewicht voor de gebruiker naar beneden te brengen.


Simpele herkenning van de drie typen zie je in de handguard, de E versie heeft 6 airvents en een intergrated bi-pod in de handguard, de C versie heeft er 2 en de K versie heeft er 4.


Nog een leuk weetje, Bij de G36 is alleen de G36C de enige welke beschikt over Full auto. De andere twee kennen alleen maar burst en single fire.
 
Klopt bjorn bijna onbreekbaar me vriend kreeg het wel voor elkaar toen ie tegen de kast stootte. Echt Jammer want het is een super replica. Toch eens kijken of de lijm het houdt.