Review krytac trident crb mk1(upgraded)

chris93

Well-Known Member
26 jun 2016
604
182
Trophies
11
Welkom bij mijn review over de krytac trident crb mk1. Zoals je kan zien staat er in mijn titel upgraded. Dit komt omdat ik na aanschaf van mijn replica het een en ander heb laten doen zodat hij over langere afstand kan schieten en een kleinere grouping heeft maar hier zeg ik later meer over.

Verder wilde ik @Sander bedanken voor de toestemming van deze review en natuurlijk een grote shoutout naar @QTAC (www.qtac.nl). Zij hebben me vriendelijk ,professioneel en deskundig te woord gestaan van wat de mogelijkheden waren met mijn Krytac en hem professioneel nagekeken en geupgrade. Wat dat betreft een dikke aanrader om eens langs te gaan:).

Als eerste een foto van de replica:

De pros/cons van de krytac trident crb mk1:


Pros:
Alles behalve de stock en de pistol grip en gearbox is gemaakt van verstevigd aluminium (lekker licht maar heel erg stevig).
de fireselector switch is robust en geeft mooie goede klikjes als je van veilig naar semi naar vol auto gaat.
Geshimde nautilus v2 8mm gearbox(mooie strakke gearbox met koper aan de buitenkant).
Ingebouwde mosfet.
Quick spring release systeem.
4 fps verschil tussen de schoten op volautomatisch,
Grouping van 2/3 centimeter met de stock barrel.
Grouping van 1,5/2 centimeter met de upgraded barrel.
Alle onderdelen zijn makkelijk te vinden/te krijgen.
Krytac hopup rubber is heel erg goed.
Rotary hopup wieltje(blaadje pakken en dan kan je nummers op het wieltje koppellen aan hoe zwaar de betreffende bb is waardoor je elke keer in een paar seconden de hop up hebt afgesteld.
Stock barrel is ook niks mis mee.
goede stevige pistolgrip
geen rammelende stock
Elk aeg m4 type magazijn past ongeacht het merk.


Cons:
De flashhider (goedkoop plastic gaat makkelijk kapot)
Standaard heeft de krytac alleen maar tamiya connectors en geen deans(voor mij geen probleem maar voor anderen betekend dit een verloop stukje halen)
magazijn release meganisme is niet gelijk stevig als hij uit de fabriek komt(extra aandraaien/controleren dus).
Schiet standaard te hard(380fps) moet dus worden gedowngrade voor gebruik op velden/skirms(350fps).
Misfeeds met stockmagazijn wat erbij komt.
Upgrade potentie om een super hoge rof te halen is aanwezig op gebied van materiaal keuze maar je moet aan de slag met een dremel.(reinforcement points weghalen)
Gearlock bij de spurgear zodat je afhankelijk ben van de overprised krytac gears ten opzichte van shs gears). Work around is mogelijk maar niet makkelijk/iemand kennen is handig.
Dingen zoals tapplet plate, nozzle en cylinderhead zijn goed maar is wel op bezuinigd lonex spul is wat dat betreft beter.

Edit aan de hand van mn project en toekomst plannen



Bereik(met goed afgestelde hop up):
Het bereik van de krytak zit met 0.2gram bbs. 350 fps en de stock barrel rond de 50/55 meter voordat er een afwijking plaats vind. Met een madbull black python 2 6.03mm barrel ,0.2gram bbs en 350 fps ligt de afstand rond de 60/65 meter.
Voor het beste bereik heb je 0.25gram bbs nodig. Als je met deze bbs schiet kan je rond de 70/75 meter buiten schieten. Al deze metingen zijn met een beetje wind naar links en zijn meer een richtlijn dan daadwerkelijke afstanden voor het replica!

Rate of fire:
Dit is voornamelijk afhankelijk van de batterij maar in mijn geval met een 9.6v 1600 milli ampere nikkel metaal batterij kom je rond de 16 bbs per seconde uit. In mijn ogen is dit perfect want schiet lekker door en je schiet niet zo snel te veel op iemand.

Voor wie is deze replica:
Deze replica is voor een beginner die gelijk goed wilt zitten voor de komende jaren.
Deze replica is voor de gevorderde speler die is uitgekeken op zijn replica en wat nieuws wilt.
Deze replica is perfect als backup replica voor de ver gevorde speler.
Deze replica is ook perfect voor de beginnende airsoft reparateur die wilt leren hoe AEGS werken.

Conclusie:
De prijs met upgrades was rond de 550 euro en dat is niet veel als je kijkt naar wat je allemaal krijgt. Deze replica zie ik als de ultieme bang voor de buck replica en is zeker weten een dikke vette aanrader!

Dit was mijn review van de Krytac trident crb mk1 als er nog dingen zijn hoor ik het graag :)
 
Laatst bewerkt:
Een goede review, maar naar mijn mening ga je geen replica van 400 euro aanschaffen om dan meteen de replica open te trekken en dingen te vervangen. Dat zou ik eerder doen bij een tweede hands of een goedkoper model. Daarnaast kun je inner barrels op verschillende lengtes kopen, dus had ook korter kunnen zijn.
 
Klopt dit was meer een persoonlijke keuze omdat ik met eerdere replicas altijd een te kort aan afstand had man en idd de inner barrel had korter kunnen zijn maar dan gaat de range ongeveer 5 a 10 meter achteruit en aangezien de flash hider zo ruk is heb je dan meerdere klappen in 1 :)
 
De barrel heeft geen invloed op de range, het magnus effect is vele malen belangrijker en je gaat geen 5-10 meter range verliezen op een barrel die 33/38 mm korter is.
 
Mooie review, onlangs een CRB aangeschaft waar ik heel erg blij mee ben.

Even een opmerking over één van je cons, je zegt hier namelijk het volgende: "Bij vervanging inner barrel is een suppressor nodig om het stuk wat uitsteekt te verbergen".

Naar mijn mening is dit toch geen nadeel van de replica maar een nadeel van de keuze die je hebt gemaakt m.b.t. de inner barrel? Je vervangt de inner barrel, die is langer dan de stock versie, hoe kan het dan zijn dat dit een minpunt is van de replica? :)

Verder sluit ik me aan op jouw review, krytac replica's voelen onwijs goed aan, alleen is het zo jammer dat ze een plastic flashhider erop zetten.
 
Hoi jay ik kan me bij je ding inzien en het klopt ook idd van die hoek ;)
Het idee is echter dat als je de flash hider vervangt(must) en je doet er een suppressor op dat je groupings dan wat groter kunnen worden want de supressor is ong 2 of 1 mm wijder van binnen omdat hij dan ook om de barrel moet kunnen:)

Maar ik zet hem morgen effe tussen haakjes en moet bij de pros nog de rotary hopup gooien dat ding is zooo chill :)
 
Als mn ding echter niet klopt haal ik hem weg bij de cons uiteraard
 
Ik vindt persoonlijk mini tamiya geen nadeel aangezien 90% van de community dit gebruikt en het juist lastig is als je al mini tamiya's op je batterijen hebt.

Voor de rest leuke review alleen mis wat foto's :D
 
Jaja i know ben bezig met de fotos maar die staan nu effe ophold maar dat leg ik later effe in een pm uit

Voor de mini tamyas idd maar het laat alsnog wel een groep in de minderheid jammer genoeg vandaar dat hij er tussen staat ;)
 
Hoezo zou je grouping groter worden als je er eeb silencer opzet? Heeft daar namelijk niks mee te maken ;)