Review van een motor.

Vladimir

Amor Vincit Omnia
23 mei 2014
1.708
974
Trophies
24
Zo,nu eens geen replica te reviewen maar een Guarder Highspeed motor met korte schacht die ik bij Taiwangun besteld heb voor net geen €31,00. (hij blijkt nu ietsjes duurder)

VMwKXl6.jpg


Deze heb ik in mijn UMP van Double Eagle geplaatst en met nog wat aanpassingen aan de gearbox er een hele leuke rof uit weten te halen.
1500 bb's per minuut.

http://www.taiwangun.com/img/imagecache/cb1297bdec9bcb739bc9d0455e2dc03bb9aae2cb.jpg

Echter bleek dat mijn batterijen wel erg snel leeg raakten.
Maar leeg bleken ze niet te zijn alleen was de hoogste spanning eraf en dan wil de motor de veer net niet meer opspannen.
Nu werk ik met alleen NiMh en ik denk dat je met een LiPo een langere tijd met deze motor kan werken.

Omdat het een highspeed motor is ben je wel gebonden aan een maximale veerkracht van M100.
Ik heb de motor weer uit mijn UMPje gehaald en de originele motor er terug ingeschroefd.
Dit omdat ik niet van plan ben om met LiPo's te gaan werken en ik toch graag met de UMP het veld inga.
Let wel; er is niks mis met deze Guarder motor en hij deed precies waar ik op hoopte.
Jammer dat NiMH batterijen er niet mee uit de voeten kunnen. :'(
 
Waarom stap je niet gewoon over op LiPo? Is je trigger reactie en RoF nog sneller ;) FPS omhoog zal je niet gaan hierdoor.
 
High speed motors zijn zeer inefficiënt door de hele lage TPA waardoor het veel stroom vergt om de pinion gear een rotatie te laten maken en dus genoeg kracht te zetten op de gears om de veer te trekken, dit zou ook kunnen zorgen voor mogelijk een (hele) warme motor (?). Betere oplossing om een hogere RPS te halen is een lage ratio gear te combineren met een HT motor (hoge TPA), dan is je batterij gebruik efficiënter en heb je ook nog een hele goede trigger response zeker als je een mosfet installeert. 13:1 met een HT motor en mosfet halen een RPS van 30+ makkelijk. Nog hogere RPS betekent DSG oftewel 60 RPS grasmaaiers :).

Denk zo dat je met een Lipo net zo snel de batterij drained maar omdat deze een constantere output hebt zul je er langer mee kunnen spelen. HS speed motors zijn leuk op een M90 in een stock replica zodat je niets sloopt maar is niet echt de meest beste oplossing op de lange duur.
 
Ja Rebelattack, tot die conclusie ben ik ook ongeveer gekomen.
Het was een leuk experiment maar ik ga nu sparen voor een goede standaard tork motor.

Doron.ik ga echt niet overstappen,ik vind het gedoe met laden en met LiPo savers geen doen.
Dat en de kans dat er brand uitbreekt in mijn (kunststof) replica maakt dat ik met 1 GROOTTE boog om LiPo's heen ga. :s
 
Vladmir je kan ook voor lifepo4 gaan. Nogsteefs in de sport erg ondergewaardeerd in mijn ogen terwijl het veel veiliger is dan lipo
 
Toothpick;22749 zei:
Vladmir je kan ook voor lifepo4 gaan. Nogsteefs in de sport erg ondergewaardeerd in mijn ogen terwijl het veel veiliger is dan lipo

Mogelijk dat het te maken heeft met prijs? Zo niet dan is het gewoon hetzelfde verhaal als met de hype rondom polycarbonate pistons die super goed zouden zijn terwijl het materiaal zelf juist totaal niet geschikt is voor gebruik in die specifieke applicaties, oftewel de makers en grote verkopers hebben veel hype gecreëerd rondom het gebruik van lipo's en daarom raad iedereen ze aan. Desondanks zijn lipo's ook niet meteen slecht, want ze werken heel goed en consistent tegenover de oude NiMh en NiCD batterijen, alleen loop je een minuscuul risico dat de batterij onstabiel is bij een laag voltage en daardoor kan ontbranden, maar dat gebeurd ook alleen maar als je echt totaal niet oplet wat je met de batterijen doet. Kun je LiFePO4 batterijen opladen met de IMAX B6AC en zo ja wat is een goed adres met een grote selectie aan deze batterijen? Daar zit ik vooral mee, want ik het een crane stock dus ik moet gebruik maken van een nun-chuck of stick type batterij en die heb ik nog niet echt kunnen vinden.
 
Vladimir;22747 zei:
Ja Rebelattack, tot die conclusie ben ik ook ongeveer gekomen.
Het was een leuk experiment maar ik ga nu sparen voor een goede standaard tork motor.

Doron.ik ga echt niet overstappen,ik vind het gedoe met laden en met LiPo savers geen doen.
Dat en de kans dat er brand uitbreekt in mijn (kunststof) replica maakt dat ik met 1 GROOTTE boog om LiPo's heen ga. :s

Ik zelf heb een HT van SHS, eerst dacht ik dat deze heel snel warm werden, maar nadat ik de replica goed had afgesteld, dus motor height heb ik er niks meer van gemerkt en voor 33 dollar met gratis verzendkosten is het ook niet de duurste, anders kan je kijken naar de JG Blue, Lonex HT of de dure Tienly motors.
 
Vladimir;22747 zei:
Ja Rebelattack, tot die conclusie ben ik ook ongeveer gekomen.
Het was een leuk experiment maar ik ga nu sparen voor een goede standaard tork motor.

Doron.ik ga echt niet overstappen,ik vind het gedoe met laden en met LiPo savers geen doen.
Dat en de kans dat er brand uitbreekt in mijn (kunststof) replica maakt dat ik met 1 GROOTTE boog om LiPo's heen ga. :s

Ik denk dat je je niet goed genoeg ingelezen hebt maar afgaat op inaccurate meningen van anderen. Ik hang de lipo aan de smart charger en doe hem af en toe balanceren en net voor een skirm quick charge... NIMH moet je ook laden.

Elke batt. of accu kan defect gaan en mogelijk in brandvliegen. ik heb 0 problemen met LiPo's en als deze stuk gaan gooi ik ze weg en koop voor een tientje een nieuwe (doe er nu al ruim een jaar mee)

Met een goede mosfet heb je hiermee minder kans (ASCU bijvoorbeeld) deze is volledig elektronisch en dus minder kans op verbranding (geen trigger contacts meer welke vonken!) en geven een waarschuwing als het voltage te laag is en je een andere accu moet aansluiten.
 
Vandaag bij B&A met de standaard motor erin en een 9.6 V NiMH gespeeld en een topdag gehad met dat ding.
Wat schiet dat ding heerlijk ver en zuiver.
Ik heb mezelf helemaal gespecialiseerd in de NiMH batterijen wat teruggaat tot de tijd dat ik met tapijtracertjes reed bij een RC-club in Den Helder.
Dus waarom zou ik overstappen op iets nieuws wat mijn inziens geen verbetering voor mijn replica's betekent?
Alleen een hoop extra zorgen en om moeten gaan met een heel andere benadering van het gebruik en het onderhoud ervan.
Nee hoor,de LiPo's en LifePo's en nog gekker laat ik met alle liefde aan nieuwere generaties. <3
 
Vladimir;22757 zei:
Vandaag bij B&A met de standaard motor erin en een 9.6 V NiMH gespeeld en een topdag gehad met dat ding.
Wat schiet dat ding heerlijk ver en zuiver.
Ik heb mezelf helemaal gespecialiseerd in de NiMH batterijen wat teruggaat tot de tijd dat ik met tapijtracertjes reed bij een RC-club in Den Helder.
Dus waarom zou ik overstappen op iets nieuws wat mijn inziens geen verbetering voor mijn replica's betekent?
Alleen een hoop extra zorgen en om moeten gaan met een heel andere benadering van het gebruik en het onderhoud ervan.
Nee hoor,de LiPo's en LifePo's en nog gekker laat ik met alle liefde aan nieuwere generaties. <3

Prima toch, ieder zijn voorkeur. Was een mooie dag om te gaan airsoften, ik heb lekker binnen gezeten en gegamed en bezig geweest met replica XD.