RPM regels in Nederland

Ruben Pos

New Member
17 mei 2024
2
0
Ik ben op dit moment een LMG aan het upgraden en ik wil weten wat de regels zijn voor het Max RPM.

Ik heb op de NABV site gezocht maar ik kan hier niks over vinden.
Heeft iemand hier een iedee er van?

Ruben

Het klopt dat je hier niets over kunt vinden. Wat er is in principe geen regel voor een max RPM/RPS voor LMG's. (Maximaal 1,2 joule)

Dus theoretisch kun je aardig hoog zitten qua RPM/RPS. In de praktijk echter, kan het best zijn dat dit niet gewaardeerd wordt door spelers en dat dit gedoe geeft. Plus, een hoge RPM/RPS zorgt voor veel stress om de onderdelen van je replica. Verder: je gaat natuurlijk (veel) sneller door je BB's heen.

Het is niet altijd wenselijk om een zeer hoge RPM te hebben. Meestal kom je met maximaal 20 RPS echt wel weg.

Ik heb zelf een MTW, een HPA replica met een RPS van maximaal 35 (*volgens opgave van de handleiding, ik heb ze niet geteld/gemeten). Ik heb deze direct lager ingesteld, want dit ging zo verschrikkelijk snel, een magazijn was veel te snel leeg....

Het is niet altijd wenselijk om een zeer hoge RPM te hebben. Meestal kom je met maximaal 20 RPS echt wel weg.
Uit mijn ervaring kom je nagenoeg altijd wel met 20 RPS weg, verschillende velden waar ik ben geweest hebben een soort van ongeschreven regel dat de ROF niet hoger mag zijn dan 25 RPS.

• Leuk
Waarderingen: Kroeskoppie
Er zijn voor zover ik weet geen vaste regels voor max. RPS. Een aantal velden waar ik regelmatig kom stelt een maximum op 25 RPS, maar dat wordt dus niet centraal geregeld. Maar wat Nordin al zegt, 25 RPS is wel een beetje het maximum wil je niet als een enorme lul gezien worden.

• Leuk
Waarderingen: Nordin