RRV Tactical vesten, de moeite waard?

• Onderwerp starter Onderwerp starter jules.cornelissen
  • Startdatum Startdatum
J

jules.cornelissen

Hey allemaal, 

Mijn pas is als het goed is binnen. Ben helaas nog niet thuis geweest om te kijken of het ook daadwerkelijk zo is. Maar wil dus aankomende week mijn bestellingen bij taiwan en gunfire plaatsen. Ik loop nu alleen nog tegen een laatste puntje aan. Ik wil graag als camo A-Tacs FG of Everglade. Vind de everglade variant iets mooier vanwege het kleurcontrast tussen de kleuren. 

Maar ben daarom opzoek naar een platecarrier/vest met dezelfde camo. Kwam dit dingetje tegen bij taiwangun en qua camo vind ik het helemaal geweldig, zou hem zo aanschaffen. Punt is alleen dat het een halve chestrig is en dus geen achterkant heeft. Verder krijg ik ook geen enkele platecarrier of vest gevonden met dezelfde Atac FG uitvoering. Dus is het de moeite waard om deze in huis te halen of is het gemis van de achterkant zo groot dat ik het maar beter kan laten? Omdat je bijvoorbeeld al het gewicht aan de voorkant hebt hangen en door die paar bandjes maar weinig tegengewicht hebt? en natuurlijk omdat je niks op je rug kunt vastmaken.

Hoor jullie mening graag!

Gr,

Binky Jules

P.S. Vind deze camo toch net iets mooier dan die van jouw haha @Conrex

http://www.taiwangun.com/en/tactical-vests/rrv-tactical-vest-atak-fg-em?from=listing&campaign-id=19

Waarom wil je een achterkant? Je hoeft (gelukkig!) geen platen mee te dragen. Dus nu zou zo'n achterkant alleen maar voor meer warmte zorgen lijkt me. Net als dat je met lopen of fietsen een rugzak op hebt, dan zweet je daar ook eerder. Ik weet niet wat je zelf allemaal nodig hebt tijdens een skirm, maar met gewicht zal het meevallen. Mn huidige chestrig heeft een vergelijkbaar bandensysteem en die zit vol met volle magazijnen (met echte patronen, lees 'gewicht') plus andere eeh benodigdheden.

Dus mijn mening? Als dit de camo is die je wilt, lekker deze halen. Vergeet dan niet de pouches, zie dat die er nog niet bij zitten ;).

@John Doe Ja klopt de pouches moeten er nog bij. Hoe doe jij dat met een camelbag of dergelijke? Enige wat op de achterkant zou kunnen is een shotgunscabard of camelbag idd...

We krijgen daar een 'rugzakje' bij van Camelbak. Die zijn alleen best prijzig, misschien dat andere merken ook wel 'rugzakjes' voor van die waterzakken hebben. En anders een pouch op je vest voor een veldvles? Dat zou in ieder geval een goedkopere oplossing kunnen zijn. Maar met 'enige wat op de achterkant zou kunnen' bedoel je als je een achterkant bij je vest zou hebben?

@John Doe Ja precies, als die een achterkant heeft dan zouden dat de opties zo ongeveer wel zijn. Nog een dingetje, ik ben opzoek naar een cloak/hood/cape achtig ding met Atac FG camouflage

Geen ghilli-suit maar iets wat er wel op lijkt. Je ziet vaak van die Assault-snipers zo'n ding dragen. Een beetje een ghilli-cloak zonder de touwtjes etc. Weet jij hoe ze die noemen in de militaire brange? Ben er namelijk naar opzoek om de boel wat meer op te leuken en een eigen draai eraan te geven.

Jules volgens mij noemens hunters caps.
Zelf heb ik 2 type petten van dit soort.
1 met alleen een foto achtige opdruk van takken en blaadjes.
De andere met neppe blaadjes er op genaaid die een beetje mee bewegen in de wind

Greeting

Hmm wij lopen niet met een cape rond haha ;). Al zal je niet een cape bedoelen zoals ik em nu in mn hoofd heb (groene print met camo superman logo erop? ;p). Misschien dat de SF eenheden ze wel hebben. Wellicht dat @Twinfromhell je kan doorverwijzen naar waar hij ze gehaald heeft?

@John Doe heb het al gevonden. Concealment vests, de basis waarop je je eigen ghillie suit kunt maken. Maar zonder het jutte vind ik ze mooier haha