SA-03 Batterij hulp

KoenKIP

Member
30 sep 2018
14
1
Trophies
2
Hey guys!

Ik ben net begonnen met airsoft en wil zsm de Specna Arms SA-A03 bestellen!
Ik zit nog even te kijken welke batterij met welke connectors ik daarbij moet halen.
Welke batterij is gewoon plug and play? En welke lader kan daarbij?

Ik heb al rond gekeken op allerlei forums, maar dan ging het al snel over mosfets en allerlei technische dingen.
Voor nu zoek ik gewoon een plug and play batterij met lader en alle technische dingen en upgrades leer ik later wel alles over.

Hopelijk kunnen jullie me helpen! ;)
Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
B03?? S03??
Is misschien makkelijk om te vermelden om welke replica het exact gaat ;)

Mvg Roy AKA Smitty

7.4 lipo met een balance charger zou prima moeten zijn.

Formaat lipo hangt af van je batterij compartment

Zelf heb ik ook een SA-A03 gehad, maar dan nog van de oude lichting (toen kwamen ze nog met NiMH accu en lader en waren ze helemaal zwart) en die had toen een Mini-Tamiya plug.
Hij is rear-wired, dus de accu zit in butt-stock en door de (beperkte) vorm hiervan kan er alleen een nunchuck als deze in (ik weet niet 100% zeker of diegene echt past overigens).

Je kunt hier verschillende type accu's in kwijt.
Zoals @QuickFix zegt de nunchuck NiMH type of deze in lipo vorm of een 1450 2S pakket wat in de buffertube zelf gaan.
Piece of cake.
Ga je voor de nunchuck lipo, dan kun je zelfs een 2000mah kwijt en kun je de gehele dag spelen als je niet te trigger happy bent ;)

Mvg Roy AKA Smitty

Dus een nunchuk lipo tot 2000 mah formaat past in de h02/h03? Probeer al een tijdje uit te vinden wat zou passen :)

Super! Bedankt voor de hulp allemaal!
Ik ga voor een 2000mah nunchuck LiPo!

Meteen nog een vraagje =)
Ik hoor allemaal verhalen dat je LiPo batterijen niet helemaal leeg moet trekken en dat dat redelijk slecht en gevaarlijk is voor de accu.
Is het dan handig om er een LiPo Alert bij te doen? Of merk je het zonder ook wel als de batterij bijna leeg is?

Zelf heb ik ook een SA-A03 gehad, maar dan nog van de oude lichting (toen kwamen ze nog met NiMH accu en lader en waren ze helemaal zwart) en die had toen een Mini-Tamiya plug.
Hij is rear-wired, dus de accu zit in butt-stock en door de (beperkte) vorm hiervan kan er alleen een nunchuck als deze in (ik weet niet 100% zeker of diegene echt past overigens).
Dank je wel! =)

Een LiPo gaat al stuk als je hem echt diep ontlaadt, zeg rond de 3,2 à 3,5V per cel, dus het is zeker aan te raden niet te enthousiast te worden.
Die LiPo alert dingen kosten maar een paar euro (in China ongeveer €1,50 en in NL zelf zo'n €5), dus het kan geen kwaad ze eens te proberen (waar woon je ergens, ik heb er nog een zooi ongebruikt liggen).

Een LiPo gaat al stuk als je hem echt diep ontlaadt, zeg rond de 3,2 à 3,5V per cel, dus het is zeker aan te raden niet te enthousiast te worden.
Die LiPo alert dingen kosten maar een paar euro (in China ongeveer €1,50 en in NL zelf zo'n €5), dus het kan geen kwaad ze eens te proberen (waar woon je ergens, ik heb er nog een zooi ongebruikt liggen).
Oke, dat is goed om te weten! Dan doe ik er toch gewoon eentje tussen, een herinnering is altijd fijn ;)
Ik woon in Amsterdam (Osdorp)! Als je in de buurt zit en er heel graag van af wilt, kan ik langs hoppen, maar ik denk toch dat ik ook eentje bestel aangezien ze zo goedkoop zijn ^^

Top! Dan weet ik zeker dat ze passen, dank je wel! =)
Hoelang doe je ongeveer met die?
Ik ben sowieso van plan meerdere te halen, maar dan heb ik beetje een indicatie =)

Ik kan er een hele dag mee doen als ik wil maar zodra je wat meer in de actie zit merk je wel dat de motor aan het einde van de dag minder zin heeft. Als ik er dan op 3/4 van de dag een nieuwe in stop merk ik dat hij en stuk vlotter draait.
Ik wissel nu altijd tussen de middag.

Om je lipo te beschermen tegen te diep ontladen is een lipo buzzer een optie en anders een mosfet.
De lipo buzzer zijn helaas niet echt klein en moeilijk weg te werken.
Je kunt wel een voltage checker meenemen en deze tijdens de pauze gebruiken om te kijken hoe de staat van de lipo is
Dat mosfet(diegene die je in kan stellen) stopt gewoon de replica als de lipo de onderspanning bereikt die in gesteld staat.
Ik zou zelf niet lager gaan als 3.5 volt tijdens het skirmen en als je de lipo voor langere tijd weg legt, hem op 3.7 Volt ontladen.

Mvg Roy AKA Smitty

Om je lipo te beschermen tegen te diep ontladen is een lipo buzzer een optie en anders een mosfet.
De lipo buzzer zijn helaas niet echt klein en moeilijk weg te werken.
Je kunt wel een voltage checker meenemen en deze tijdens de pauze gebruiken om te kijken hoe de staat van de lipo is
Dat mosfet(diegene die je in kan stellen) stopt gewoon de replica als de lipo de onderspanning bereikt die in gesteld staat.
Ik zou zelf niet lager gaan als 3.5 volt tijdens het skirmen en als je de lipo voor langere tijd weg legt, hem op 3.7 Volt ontladen.

Mvg Roy AKA Smitty
Hey Roy!
Ik heb ondertussen alles binnen en het werkt allemaal perfect! =)
Bedankt voor de hulp en ik zal hem binnenkort hier wel even op zetten om te laten zien ;)

• Leuk
Waarderingen: Roy Pie