SA-H05 (dis)assembly guide gezocht

Benjah

Well-Known Member
29 okt 2017
96
40
Trophies
6
Hallo daar,

Ik heb vandaag mn SA-H05 binnen gekregen en wil een dezer de boel gaan schimmen, smeren, sealen etc. En er moet sws een andere veer in, de stock M120 zit er nog in, had een downgrade bij GF kunnen laten doen, maar ik was eigenwijs, of verstandig...hoe je het bekijkt.

Echterrrr, in tegenstelling tot de B-series van Specna zitten er net andere pinnen in de receiver, dwz zonder schroeven. Nou ben ik op zich niet zo benauwd om dingen uit elkaar te halen en weer op te bouwen, een dashboard reviseren draai ik mn hand niet voor om bij wijze van spreken...maar vind het toch altijd wel prettig om te weten wat de punten zijn om op te letten. Niet dat dat ene veertje nou ineens onvindbaar blijft tussen de kieren van mn houten vloer. ;)

Mijn vraag, of vragen eigenlijk:

- Ik heb op aanraden van @Wijnand al bij airsoftelite.nl zitten spitten, maar ik ben of te lui *kuch* om verder te lezen, of wat ik zoek staat er niet bij. Weet iemand ergens een schema of guide te vinden mbt Specna H-series?

- Ter illustratie:

fUywcUu.jpg


Ik mag aannemen dat ik de met rood omcirkelde pinnen gewoon een beheerst tikje kan geven met een hamer/pen?

Andere kant is awh 'gedopt'.

0nuX2nD.jpg


Alvast dank!


-----

Edit:

Ik had even terug moeten lezen ipv vooruit:

http://airsoftelite.nl/topic/612-ervaringen-met-specna-arms/?page=52


Maar alsnog: tips/schema's/exploded views etc, zijn welkom.
 
Laatst bewerkt:
Ik wil ook weer pinnen zeker als ze ook vast blijven zitten aan de receiver net zoals bij mijn G&G, vind die schroeven maar niks, maar iig daar is je antwoord XD. Zou je een foto kunnen maken van de gearbox onderdelen ben wel benieuwd of hier ook al de updated internals in zitten van 2017 of nog niet. In principe als ze al updated zijn dan is de air seal al redelijk prima met de o-ring nozzle. Ik zou zeggen een goed motortje, mosfet en misschien aftermarket gears (ik vind de stock gears rot zijn niet lekker te shimmen) en dan is ie klaar qua GB gebied.
 
  • Leuk
Waarderingen: Benjah
Ik wil ook weer pinnen zeker als ze ook vast blijven zitten aan de receiver net zoals bij mijn G&G, vind die schroeven maar niks, maar iig daar is je antwoord XD. Zou je een foto kunnen maken van de gearbox onderdelen ben wel benieuwd of hier ook al de updated internals in zitten van 2017 of nog niet. In principe als ze al updated zijn dan is de air seal al redelijk prima met de o-ring nozzle. Ik zou zeggen een goed motortje, mosfet en misschien aftermarket gears (ik vind de stock gears rot zijn niet lekker te shimmen) en dan is ie klaar qua GB gebied.

Sorry, was effe druk met werk enzo. Ik heb eea (soort van) gepland voor ergens volgende week na O&N. Als ik m uit elkaar heb zet ik de foto's online. :) Kom vast nog wel terug met vragen. ;)
 
Ben nog niet begonnen, ben ook niet thuis (dus niet in de buurt van mn replica), maar het viel me op dat de mag-release button, in tegenstelling tot zn familie op andere Specna M4 modellen geen schroefje heeft. Enig idee wat ik zou kunnen verwachten?

HSyt2ln.jpg
 
Indrukken, gearbox liften, losdraaien?

Kant indrukken waar je normaal mag los mee haalt, ander kant het lange rechte stuk pakken en rond draaien (normale draad) totdat het los is, zal soms even rot zijn of beetje schuin moeten houden. Kijk maar hoe je een G&G mag catch los haalt is precies hetzelfde.
 
  • Leuk
Waarderingen: Benjah