Scar-l welke accu?

Valmijaan

Well-Known Member
7 sep 2016
433
167
Trophies
14
Hallo,

Zoals de titel als zegt ben ik opzoek naar geschikte accu voor vfc scar-l std
Heb al aardig wat rond gekeken maar kom er nog niet helemaal uit.

Het liefst wil ik geen lipo accu omdat ik dan weer speciaal lipo alarm moet en lipo oplader en lipo safe bag, klinkt als een hoop gedoe waar ik niet gelijk mee wil beginnen.

Ik zie online ook vaak dat dan een 7.4v nihm ofzo er max in past, alleen dan kijk ik op een website en dan zie ik weer heel veel variante: nunchuck, een blokje een staaf, een dubble staaf enz Enz
Zie door het bomen het bos niet meer :p

Ik zou het niet erg vinden om dus 2/3 accus nodig te hebben zolang het maar past in de scar-l het liefst zie ik graag links naar de webshop/accu zodat ik het makkelijk kan bestellen.

LIPO alarm is makkelijk maar hoeft niet per se hoor, ik gebruik ook LIPOs maar ik heb geen LIPO alarm of LIPO safe bag. Ik heb altijd twee LIPOs bij me die ik de avond voor de skirm vollaad. Dan gebruik ik batterij 1 in de ochtend en batterij 2 in de middag. Ook laad ik mijn batterijen alleen op als ik er zelf bij ben. Dus mocht er onverhoopt iets misgaan, dan kan ik ingrijpen.

Qua vorm accu hoef je je niet zo'n druk te maken, gewoon even kijken welke erin past en op welke plaats je de batterij in je replica moet zetten.

Qua vorm accu hoef je je niet zo'n druk te maken, gewoon even kijken welke erin past en op welke plaats je de batterij in je replica moet zetten.

En dat is juist waar ik een beetje vastloop, hoeveel watt enzo dat begrijp ik wel maar welke vorm past er dus in.
Kan zo ook nergens echt vinden wat de afmetingen zijn van de accu ruimte bij een scar-l

Voor de SCAR moet je een brick type hebben, je kan beter eerst de replica halen en dan aan de hand van de afmetingen van het compartiment een batterij bestellen. Zeker bij de SCAR is het passen en meten. Je moet iig voor zowel een lipo als NiMH een batterij in een brick style hebben oftewel wat gewoon een baksteen vorm is, oftewel een rechthoek XD.

Ik zelf raad een lipo of lifepo aan, Lipo/lifepo smart chargers zijn net zo duur als een NiMH smart charger. Een lipo alarm is niet nodig, als je gewoon 2 batterijen van 1200+ mAh hebt en je wisselt tussen de middag dan zal je nooit zonder batterij komen te zitten, daarnaast merk je heel snel als de batterijen op is omdat de replica dan werkelijk anders gaat klinken, lipo alarm is gewoon makkelijk. Een lipo bag raad ik wel aan om ze veiliger op te slaan en laden.

Dus mocht er onverhoopt iets misgaan, dan kan ik ingrijpen.

Trust me, als er iets mis gaat ben je al te laat. Dan valt er weinig meer in te grijpen. Daarintegen zal het niet zo snel fout gaan zolang je geen gekke dingen doet.

En voor die paar euro dat een lipo bag kost zou ik je toch willen adviseren er eentje te halen. Mocht er onverhoopt toch iets misgaan dan voorkom je een hoop schade.

Ter algemeen voorbeeld:

Voor de duidelijkheid, deze lipo worden bewust omzeep geholpen om het verschil met en zonder lipo bag te laten zien.

Maakt geen bal uit welke lipo.
Passen er allemaal wel in.
De lange versie zal aleen meer kunnen bewegen en dus rammelen.

Ps: sorry als ik veel te laat antwoord :p

Maakt geen bal uit welke lipo.
Passen er allemaal wel in.
De lange versie zal aleen meer kunnen bewegen en dus rammelen.

Ps: sorry als ik veel te laat antwoord :p
Beetje laat ja :p, heb nu al 2x 7,4v 1800mAh 30c lipo's besteld . Had de replica al thuis gekregen dus heb het een beetje kunnen opmeten, nu hopen dat het past.