Schiet klaarmaak service meningen

Metratise

Member
20 sep 2019
15
0
Trophies
1
Goedemiddag iedereen,

Nu zag ik dat qtac een schiet klaarmaak service heeft en omdat ik binnekort een krytac trident mk2 Spr wil kopen vroeg ik me af of dit enige meerwaarde heeft ook omdat krytac out of the box goede internals heeft
De zogenoemde service bevat het volgende:

Met de "schiet klaarmaak service" halen wij uw replica even open met behoud van garantie. Vervolgens controleren we uw replica op droge o-ringen en gears, indien nodig vetten we uw gears even in of vervangen de o-ringen voor nieuwe.

Daarnaast controleren we uw hop-up kamer en barrel. Ook controleren we of de bucking aan vernieuwing toe is en vervangen deze indien nodig. Indien uw replica gebruik maakt van een tensioner controleren we deze ook.

Indien nodig wordt uw replica gedowngrade naar 1.2 Joule (gemeten met 0.30 gram bbs) en 360 FPS (gemeten met 0.20 gram bbs) afhankelijk welke eerder wordt bereikt.

Tot slot testen we uw replica op algehele prestatie. Zodra uw replica volledig klaar is om gebruik te worden, plaatsen we uw replica terug in de doos met de resultaten van de FPS/Joule meting en kunt u deze op komen halen / wordt deze naar u opgestuurd.

Graag hoor ik jullie meningen of het verstandig is om te doen

Alvast bedankt

Je weet dan in ieder geval wel dat je replica aan de huidige eisen voldoet en dat de kans op onprettige verrassingen bij je eerste skirm een heel stuk kleiner is.

Als je nieuw bent met de airsoft sport (en internals van replica's) en je wilt niet voor verrassingen komen te staan, dan lijkt mij dit een service die niet echt verkeerd is, mits de prijs er naar is natuurlijk.
Er staat geen prijs bij op de website van Qtac, dus het zal wel uurtje-factuurtje zijn, lijkt me.

Ik ken Qtac als een betrouwbare en kundige winkel, dus ik verwacht geen rare fratsen van ze.

Beetje dubbel...

‘t zijn net de “rijklaarmaakkosten” bij een auto... alsof het ding daarvoor nog niet klaar was om mee te rijden...

zou zelf de vraag omdraaien... als je het er niet bij neemt krijg je dan eigenlijk een afgetrapt apparaat? Of moet je “geluk” hebben... want vind persoonlijk veel van de dingen al snel onder garantie vallen als het niet goed blijkt te zijn...

Helemaal als je het geld uitgeeft aan een krytac mag je gewoon een fatsoenlijk apparaat verwachten. De enigste meerwaarde is misschien het downgraden van de veer, maar heb ook al verhalen gehoord dat de vrienden van Qtac die gewoon knippen... ook niet echt wenselijk...

al met al is het naar mijn idee dus het kopen van je eigen goede gevoel...

Een replica kan geruime tijd op de plank liggen alvorens hij gekocht word. Dat zou rubbers etc aan kunnen tasten. Stock schieten replica's vaak te hard.
Als jezelf geen technische kennis hebt om deze dingen zelf te checken en te vervangen is het een goede service.

Wat Peter al zegt.

Het is behoorlijk dubbel.
Je gaat er vanuit als je iets koopt dat het goed moet zijn. Dan heb ik het niet over te hard schieten.
Maar dat het functioneert naar behoren.
Mijn mening is om dit niet te doe ( ivm met garantie die erop zit) dan moet dit toch gemaakt worden.
( of de prijs moet meevallen)

Als je er niet aan wil sleutelen zou je er wel een downgrade in kunnen zetten. ( wel aanraden om een nieuwe veer te gebruiken).
Bij Qtac knippen ze vaak de veer.

Beetje dubbel...

‘t zijn net de “rijklaarmaakkosten” bij een auto... alsof het ding daarvoor nog niet klaar was om mee te rijden...

zou zelf de vraag omdraaien... als je het er niet bij neemt krijg je dan eigenlijk een afgetrapt apparaat? Of moet je “geluk” hebben... want vind persoonlijk veel van de dingen al snel onder garantie vallen als het niet goed blijkt te zijn...

Helemaal als je het geld uitgeeft aan een krytac mag je gewoon een fatsoenlijk apparaat verwachten. De enigste meerwaarde is misschien het downgraden van de veer, maar heb ook al verhalen gehoord dat de vrienden van Qtac die gewoon knippen... ook niet echt wenselijk...

al met al is het naar mijn idee dus het kopen van je eigen goede gevoel...

Bedankt voor je input, ik denk dat ik gewoon de downgrade laat uitvoeren en de klaarmaak service skip. Wat qtac tegen mij ook vertelde is dat ze het vooral de service laten uitvoeren op replicas die langere tijd op de plank liggen en ook bevestigde krytacs dat niet zo zeer nodig hebben.

denk dat dat een verstandig keus is. Maar let er wel op, ook zoals door @Quickjo1nt aangegeven, dat ze er een nieuwe veer in zetten en geef specifiek aan dat je je veer niet geknipt wilt hebben.

Overigens het excuus dat de service alleen interessant is voor replica's die al langer liggen vind ik wel een beetje een zwaktebod... dan zouden ze dat gewoon zelf al moeten doen! als klant zou je er vanuit moeten mogen gaan dat als je een nieuw product koopt deze ook in een te verwachten staat is en niet dat je als klant zou moeten betalen omdat de winkel/ondernemer z'n zaakjes niet op orde heeft... maar dat is dan weer mijn bescheiden mening....