schietkaart voor BB's

herman

New Member
5 sep 2015
3
0
Trophies
1
Vanavond op de schietvereniging met m'n ASG STI Lawman replica geschoten (10 meter). Wat me opviel is dat redelijk wat bb's terugkomen omdat ze door de kaart worden afgeketst. Alleen als je in het midden van de kaart schiet gaat de bb er doorheen (omdat het karton van de kaarthouder in het midden al helemaal is weggeschoten)


Nou zag ik dat er doeltjes voor airsoft zijn met een soort sticky laag waar de bb's en op blijven plakken. Weet iemand of er kaarten zijn van zulk materiaal ?
 
http://www.bbbaas.nl/gel-sticky-target-combat-zone verkopen ze die targets 


ik denk als je contact opneemt met de leverancier dat ze je misschien kunnen zeggen watvoor soort gel ze gebruiken en wellicht kun je het daar los kopen voor op je eigen kaartjes
 
misschien is dit iets? het wordt gebruikt voor de velgen van de auto.. http://www.chemicalguys.com/Sticky_Gel_Citrus_Wheel_Rim_Cleaner_Gel_16_oz_p/cld_105c_16.htm


heb je al normale haargel geprobeerd? ;) als het maar een beetje plakt.. kan nog wel wat verzinnen wat plakt maar we moeten het netjes houden ;)

net getest met haargel,.. met een "schoenendoos en daar gel op" .. werkt niet omdat ik er dwars doorheen schiet ;) echter als je er een balletje los tegenaan gooit plakken ze prima.. weet niet of je er iets aan hebt?
greetz,.

 
 
Misschien helpt het als je de kaart opspant .Wanneer hij alleen aan de bovenkant vasthangt buigt de kaart mee met de impact en heeft het BBtje geen power om door te slaan.
 
Wat ik zelf heb gedaan is een dun stuk rubber (zwart van kleur) 30x30. Deze heb ik geverfd met goedkope witte verf op waterbasis (spuitbusje action). Zet er met een stift een centerdot op, wanneer de het rubber raakt klapt er wat verf weg en zie ik waar ik geraakt heb. Als ik klaar ben/ overzicht is weg ga ik er even met een spuitbus over (waterbasis dus geen vervelende dampen). Dun laagje, 5 min later weer actie.
 
Bedankt voor de tips, ik ga ze uitproberen. Iemand van de schietvereniging raadde ook aan om een laken achter het doel op te hangen om missers tegen te houden zonder ze te laten afketsen.