Schroefjes, ik zoek nieuwe schroefjes voor mijn AEG!

• Onderwerp starter Onderwerp starter jules.cornelissen
  • Startdatum Startdatum
J

jules.cornelissen

He allemaal,

Wist niet of dit onder technische hulp viel of algemeen aangezien het niet heel technisch is. 

Ik heb zojuist mijn M90 veer in mijn Specna Arms SA-B14 geplaatst. Dit ging alleen niet van harte zoals ze bij Specna Arms claimen. Op het moment dat ik de elektromotor uit de pistolgrip gehaald had wilde ik de grip zelf los schroeven van de receiver. Alleen zaten deze schroefjes enorm vast en waren ze van zacht metaal. Kortom een keer flink drukken en draaien en de schroeven waren kapotgedraait. Nu heb ik ze na veel zweten wel los gekregen gelukkig, alleen nu sta ik op een splitsing. 

Namelijk:

De schroeven zijn zo misvormd dat een grotere schroevendraaier ze wel pakt en ik gebruik die dus. Of ik koop ergens nieuwe die van sterker metaal zijn (of iets wat erop lijkt) of bestel nieuwe bij gunfire.

Iemand een adres waar ze zulke schroefjes hebben of iets wat als gelijke door zou kunnen? En wat zouden jullie doen in mijn situatie? De oude terugzetten en hopen dat ze ooit los gaan? Of bij gunfire om nieuwe vragen?

Gr,

Binky Jules

Je kan het altijd proberen bij gunfire.pl maar denk dat dit meer moeite gaat kosten dan naar de bouwmarkt te gaan en twee nieuwe schroefjes te halen, die van de grip zijn volgens mij namelijk een best gangbare maat.

Ik hoop dat het gewoon metrische draad is (millimeter )Is het Withworth? (Inch) dan moet je echt even zoeken.Hopen dat je de binnendraad niet naar God gedraaid hebt.Heb zoiets laatst meegemaakt met een CO2 dop voor mijn magazijn.Je staat soms versteld van de Urninaalstaal kwaliteit van onderdelen.

Heb geen idee welke van de twee het is en hoe ik daar achterkom. Binnendraad is nog oke volgens mij, tenminste als ik naar de schroefdraad zelf kijk, die heeft niks geleden. Het is puur de kop van de schroef/bout...

Ha, goed om te weten dat ik dus niet 'ff' op zondag middag mn SA uit elkaar moet gaan halen ;)

Neem dus aan dat niet alleen de schoevjes van de grip bagger zijn maar in de complete replica.

Raadzaam dus om bij aanschaf gelijk alle schroevjes te vervangen......

Nou ik moet zeggen dat verder die hele replica tip top is. En dat dat vrijwel de enige schroefjes waren die lastig deden. Namelijk ook omdat al de andere schroefjes een sterkere constructie hadden.

Goed gereedschap is ook aan te raden, want puntige schroevendraaiers in een ondiepe kop zorgt al snel voor schade aan de kop.

We gaan het meemaken :P Gelukkig goed gereedschap zat hier....

VOG ligt nu bij de NABV dus hoop dat het allemaal een beetje opschiet....

@jules.cornelissen , wat ik zelf thuis heb. Must have voor meeste mensen is een tap setje voor schroeven te tappen met gestripte kopjes. Scheelt uren ergernis en vreselijke pogingen tot het uitboren van schroefjes.

Wat betreft schroefjes die ik niet in de winkel kan vinden, mijn uni heeft een grote werkplaats met draaibanken. Hier mag ik altijd wel gebruik van maken/is iemand die wilt helpen. Misschien een idee om even in de buurt te kijken indien nodig.