Scope cam

fatih61

Well-Known Member
2 dec 2015
153
26
Trophies
7
Hay

Ik wil graag een scope cam maar heb geen idee welke hier goed voor zou zijn.
Ik wil op t filmpje de bb kunnen zien vliegen. Waar moet ik op letten kwa specificatie's van de camera?
Kan iemand mij in de goeie richting helpen?

Een kleine action cam is meestal al voldoende, maar je moet er wel een andere lens op zetten die het gewenste zoom percentage heeft. Foxeer en Mobius hebben cams die goed werken. Er zijn in ieder geval guides zat te vinden.

Heb wel genoeg filmpjes gekeken alleen kwil niet zo'n grote camera op me scope. Me sniper weegt al 5-6kilo en dan nog zo'n grote camera er boven op lijkt me niks. Ik heb een beetje gegoogled maar er word veel gezegt over de action cams dat ze niet kunnen inzoomen en dat ze 160graden opnemen.

Foodie88
Ik heb geen idee hoe ik een lens van een action cam zou moeten vervangen..

ik heb mobius maar nog net operationeel gebruikt. mijne komt standaard met zoom lens als je hem zo besteld.

via video editor kun je er scope beeld van maken

Heb wel genoeg filmpjes gekeken alleen kwil niet zo'n grote camera op me scope. Me sniper weegt al 5-6kilo en dan nog zo'n grote camera er boven op lijkt me niks. Ik heb een beetje gegoogled maar er word veel gezegt over de action cams dat ze niet kunnen inzoomen en dat ze 160graden opnemen.

Foodie88
Ik heb geen idee hoe ik een lens van een action cam zou moeten vervangen..

Neem dan zo'n Mobius, die zijn heel klein. Ik meen gezien te hebben dat mensen er een andere lens in zetten (CCTV lens).

Ik zal ff googlen hoe zo'n mobius er uit ziet.

Toothpick zie je de bb's ook vliegen? Ik wil ermee kunnen inzoemen zodat ik kan zien of de bb de persoon raakt.. hoeft natuurlijk niet perfect ofzo maar net als die filmpjes van novritsch dat je ziet dat je die gene raakt

Haha, maar novritsch gebruikt een Sony HD cam voor de scope. En dat ding is 1,5 KG, dus verwacht niet in de buurt te komen met een action-cam ;)

• Leuk
Waarderingen: Jan
Ik ga de sony hdr-as50 proberen.
Vond de opname kwaliteit van de mobius een beetje aan de lage kant

Ik zat toevallig gisteren dit filmpje te kijken:

Hier wat gameplay materiaal:

Naar mijn idee geen slechte kwaliteit.

• Leuk
Waarderingen: Stey
Is idd goed kwaliteit. Ma die camera wat hij heeft ziet er anders uit dan wat ik net zag in een filmpje.

Vandaar dat ik zei slechte kwaliteit

Neem dan zo'n Mobius, die zijn heel klein. Ik meen gezien te hebben dat mensen er een andere lens in zetten (CCTV lens).

via site van mobius kun je m ook zelf met "ingezoomde" lens kopen

Ik zal ff googlen hoe zo'n mobius er uit ziet.

Toothpick zie je de bb's ook vliegen? Ik wil ermee kunnen inzoemen zodat ik kan zien of de bb de persoon raakt.. hoeft natuurlijk niet perfect ofzo maar net als die filmpjes van novritsch dat je ziet dat je die gene raakt
bb's gaan vrij snel. hoe dat bij mobius is weet ik nog niet. ik heb hem nog niet gebruikt omdat de keer dat ik m gebruiken wilde hij te snel uit ging (eigen instelling) of ik m vergat aan te zetten.

Met welk programma kan ik de crosshair erin monteren?
ik heb ooit met photshop icm aftereffects een crosshair gemaakt voor de susat en specter dr
alleen kan ik die niet meer vinden..... of ze staan nog op oude pc

Idd, gewoon in een programma als paint.net (gratis photoshop) een crosshair tekenen, transparant opslaan en importeren in je montage programma.

Ik heb op Youtube ook wel eens de suggestie gekregen van kijkers om voor een scope cam te gaan. Ik zit er niet op te wachten, al die camera;s om aan te zetten, accu's in de gaten te houden, SD kaart in de gaten te houden.... :P

Als sniper kan ik het nog een beetje snappen, maar ik ga het niet doen.

• Leuk
Waarderingen: fatih61