Scope Protector

• Onderwerp starter Onderwerp starter jules.cornelissen
  • Startdatum Startdatum
J

jules.cornelissen

Hey allemaal,

Laatst is het bijgeleverde lenskapje van mijn scope kapot geschoten. Deze was doorzichtig dus fungeerde tevens als scope protector (de lens heeft gelukkig niks)...

Nu is mijn vraag of iemand een scope protector weet die daadwerkelijk werkt. Een glaasje ervoor gaat niet lukken, daar is de diameter (50 MM) te groot voor en staat de scope te hoog. Een killflash zou eventueel kunnen alleen weet ik niet in hoeverre deze bb's tegen houdt.

Graag jullie advies!

Gr,

Binky Jules

Ik heb zelf een flashhider voor mijn acog scope

Heb jij een acog scope? hoor ik jullie denken XD

Ja die had ik al voordat ik me WWII gear ging halen.

Afin, die flashhider heeft al meerdere bb's tegengehouden en werkt nog altijd super.

Engiste puntje, de mijn zat aan de scope bevestigd met een rubberen ring.

Deze rubberen ring ging echter na 1 skirm al kapot. Sindsdien zit ie vast met een ti-wrap. Werkt als een dolle!

Ik raad het je aan Binky ;)

Een flash hider op een acog lijkt mij een koddig gezicht. Kill flash daarentegen werkt beter

Ohja ik kreeg de tip een tijdje terug om een gaas pennen bakje te kopen ~1€. Daar een vierkant uit knippen van ongeveer de grote van de lens. Dan van die flip up covers van bv butlercreek kopen en daar het gaas in op maat knippen. Het licht word iets minder maar het stoort totaal niet.

Ik heb voor mijn eotech replica een kill flash gekocht waar een gaasje in zat, maar doordat je dan af en toe verblind werd, omdat de recticle dan te fel is tegen de donkere achterkant van het gaasje, heb ik het gaasje vervangen door een lens van een oude motorcross goggle. Gewoon het vormpje van het gaasje uit de lens geknipt en in de kill flash gestopt. Crossbril is ook zo gemaakt dat ie impact van stenen en andere zooi kan weerstaan en ik moet zeggen het werkt prima. Je ziet een paar hele lichte vlekjes op de lens van waar er een bb is ingeslagen, maar meer niet. Ik ben happy! :D