Scope zoektocht

Crumble

Well-Known Member
23 mei 2017
564
426
Trophies
19
Hi All,

Ik ben aan het kijken naar een scope die 2 tot 4x zoom heeft. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer...

De prijzen gaan van 25 tot 600 euro maar heel hebben geen duidelijke specificaties. Mijn budget voor een goede scope is ongeveer 100 euro. Maar daarvan is het aanbod helemaal niet meer uit te zoeken.

Ik heb zelf een m4 replica (SA-B03) en zoek iets in de style van een acog scope (zie afbeelding).

Wie heeft er dus al ervaring met bepaalde scopes? En is mijn budget realistisch voor een goede scope?

Groet Sven

Bijlagen

• Screenshot_2017-06-30-13-41-28.png
    Screenshot_2017-06-30-13-41-28.png
    580,1 KB · Weergaven: 199
Ik zou anders kijken naar een variable zoom van 1-4x, je hebt bijvoorbeeld de visionking 1.25-5x scope maar die lijkt niet op een ACOG. Puur een 4X scope in de vorm van een ACOG is er wel maar vraag me af of je niet snel mensen kwijt bent als het wat dichter bij is.

Bedoelde indeed ook variabele zoom, sorry niet goed uitgelegd. Die visionking is echt een riflescope en te lang dan ben je indeed snel je omgeving kwijt

Ja klopt, het is niet echt zoiets als een T1 of andere red dot de visionking scope. Ik heb zelf meestal wel genoeg aan een Red dot dus heb me er verder nog nooit echt in verdiept wat een beetje goede variabele zoom scopes zijn of vaste vergroting scopes.

Ik heb een 1,5 - 5 x scope en meerdere reddots.
Maar aangezien airsoft allemaal max 100 meter is, en mijn ogen het prima doen, speel ik nagenoeg altijd met mijn reddots. Alleen op de DMR word de 1,5 - 5 x gebruikt

Ging me meer om het model :p moet nog even amazon/wish/ali afzoeken

Ik heb sinds kort ook zon comp m2 model reddot erbij crumble. Van alie express inclusied honeycomb als bb protector.

Een 4x acog heb ik ook in mn assortiment vanwege het feit dat de us marines daar ook mee lopen. Die wil ik nog in reddot variant voor de zomer/cqb momenten.

In de winter vind ik vergroting fijn. Niet eens perse voor het schieten maar als een makkelijke verrekijker. "Was dat nou iemand of is dat nou een bosje?", "welke kleur loopt daar nou?"

• Leuk
Waarderingen: Crumble
Oeh die zijn wel nice... Had nog helemaal niet op taiwangun gekeken :p

Thanks all

• Leuk
Waarderingen: Vladimir
Heb een tijd met een m2 reddot gespeeld. Dezelfde als waar @Crumble naar verwijst.
Thanks voor alle reacties :) miss is zo'n scope toch teveel. Red dot heb ik al, maar miss deze red dot ook aanschaffen.

https://unit13shop.eu/index.php?ite...n=article&group_id=20000103&aid=10796&lang=nl

Gaat me ook om de looks :)

Toch de stap naar een scope gemaakt om net wat beter in de schaduw te kunnen kijken of d'r inderdaad een enemy naar me wuifde of toch een vriendelijk takje. Hier voor een scope van alibabba gehaald, maar die voldeed toch niet echt.

Uiteindelijk de knoop door gehakt en deze https://www.tacticalloadout.nl/pirate-arms-15-6x50ir-tactical-scope.html
aangeschaft. Wel een brute scope, voelt oerdegelijk, met variabele zoom. Standaard op 1.5 en voor het geval dat, zit ie zo op 3x.