Secondary, maar waar?

Secondary links of rechts voor een linkspoot?

• Totaal aantal stemmers
    4

Peter Boudewijn

Well-Known Member
29 sep 2016
843
588
Trophies
19
Inmiddels ben ik in bezit van een secundary, maar waar laat je dat ding? :)

Zelf ben ik namelijk linkshandig en mijn eerste reactie is eigenlijk om hem dan ook links te dragen, zodat ik, indien noodzakelijk, hem ook met links kan pakken. Maar dan is er eigenlijk gelijk een uitdaging, er zijn namelijk maar een aantal holsters voor linkshandigen (of er hangt direct een behoorlijk prijskaartje aan).

Aan de andere is het misschien zelfs wel interessant om hem juist rechts te dragen, zodat ik mijn secondary al kan pakken terwijl ik nog met mijn primary schiet.

Kortom, wat is nu verstandig/handig voor een linkspoot als mij? :)

Alvast bedankt!

Groet,
Peter

Ik ben zelf ook links-handig wat betreft ''rifles'' (replica's) maar, zelf schiet ik met een side-arm met de rechterhand. Ik kan met beide schieten, maar rechts werkt beter. Hopelijk is het nuttig ^^

Het gaat om een Glock model, op dit moment een Cyma CM127 en als een sidearm mij goed bevalt wordt deze vervangen door een GBB (indien nog verkrijgbaar ook een Glock :)).

Groet,
Peter

• Leuk
Waarderingen: Camilo
Klinkt misschien dom maar pak je replica en beeld in waar je secondary zit en probeer daar naar over te schakelen probeer met links, rechts en kijk wat je het beste lijkt.
Ik weet niet hoe goed je met rechts bent.

Anders als je hem links wilt en je main aan een sling hangt kan je hem dumpen (loslaten) zodat ie blijft hangen en heb je in een split second je secondary vast

Past die cm 127 in een glock holster?
Heb zelf de cm 030 wat de replica is van een glock 17/ 18.
Die past prima in een imi defence holster voor glocks.
Of die van jou ook zal passen durf ik zo niet te zeggen.

Ik heb zelf stoffen holsters die ik passend kan maken. Heb dezelfde holsters voor een TM Hi Capa en voor een ASG MK23.

Zat rond de €20 ~ €25 per stuk

hier ook een linkshandige maar ook ik schiet met rechts (kan ook met links maar rechts gaat makkelijker) en heb dus mijn holster op rechtshandig

Allen bedankt voor de input.

Ben uiteindelijk voor een rechtshandige variant gegaan i.v.m. de beschikbare holsters.

Groet,
Peter

• Leuk
Waarderingen: Jan