Silencer

Unicorn71

Well-Known Member
29 dec 2015
91
37
Trophies
4
Beste allemaal, voordat ik weer te enthousiast ga worden.......

In hoeverre is een geluidsdemper op een sniper van invloed op nauwkeurigheid/bereik?
Wat zouden jullie adviseren qua type (vind het zelf met name voor de looks erg mooi maar wil de prestaties niet negatief beinvloeden), ik heb een TM VSR-10.

Geluidsdempers binnen airsoft zijn voor 99% voorde looks, want er is weinig te dempen aan die kant van het proces.
Vaak worden ze gebruikt om een langere inner barrel te verbergen of zit er een tracer unit in.
Dus zolang hij er recht op zit, en de bb geen contact maakt met de silencer heeft ie geen invloed op het bereik of accuratesse.

Als toevoeging, (en kleine correctie op Campesteijn's antwoord)

Dempers maken weldegelijk iets uit mits de binnenkant voorzien is van schuim.

Ik heb 3 dempers van PTS (AAC replica's) en deze halen de tik weg van de piston head die het einde van de cilinder raakt.

Gearbox geluid kan je er niet mee dempen, enkel het geluid wat door de barrel komt.
Om de gearbox stiller te krijgen heb je geluid dempende voering van de receiver nodig.
Mijn goede vriend Google weet hier veel meer over ;)

GBB's heeft het weinig effect op, maar het maakt het zachtere geluid (vergeleken met RS) wel iets realistischer natuurlijk.

Zoals Campesteijn al zei, als de BB de binnenkant van de huls niet raakt zal er weinig effect te merken zijn aan het traject van de BB zelf.
Wel kan een demper de FPS iets verlagen uit persoonlijke ervaring, let hierbij bijvoorbeeld op voldoende inhoud van de cilinder.
De natuurkunde hier achter is mij ontgaan, maar ik heb dit effect ooit gemerkt met een GBB pistool. 310fps zonder demper, 280 met demper. *shrug*

Voor meer info aangaande het volledig dempen van een AEG:

Bron: Reddit/r/Airsoft
link: "https://www.reddit.com/r/airsoft/comments/1y5pi9/making_an_aeg_more_quiet/"

High torque motor
Flawless shimming,greasing,angle of engagement,motor height
no metal piston heads
sorbo pads
Helical gears if you're muaad.
Sound insulation foam shoves in anywhere possible
Sound suppressor that works,with foam inside and everything.
Here's a video showing a really crisp and quiet gearbox.
http://www.youtube.com/watch?v=hGe-tPycrfw

De reden van de fps drop kan ook zijn omdat je de monding verder van de fps meter afhoud. Je zou eens kunnen testen met de zelfde afstand van de chrono zonder demper.

Ik kwam daarachter toen ik mijn tippmann chronode. Te dicht bij de chrono zat ik velen malen hoger qua fps dan 5cm ervan af.
Dit verschijnsel heeft te maken met de extra lucht/gas wat daarna nog de loop verlaat.

En mogelijk ook anderen die met een VSR spelen en een demper gebruiken? Er bestaan er namelijk zoveel dat ik ook wel benieuwd ben wat er hier zoal in gebruik is.

heb er 1 van ics het geluid klinkt iets doffer maar je hoort de Electric Blowback/gearbox nog duidelijk kwa looks is het wel tof