Silencers (die met ringen en veren)

Elmer Cash

New Member
26 jul 2015
2
0
Trophies
1
Helaas vandaag bij het afstellen van mn tippmann de silencer in twee stukken gedraaid. Dat krijg je als je merk budget koopt :(

De laaste paar keer in tuscon versteld gestaan van het effect van een silencer, niet gevuld met foam, maar met kamertjes (wetgeving daar). Heeft iemand hier ervaring mee, en zo ja, is het de aankoop waard?



Budget gezien collegegeld weer voldaan moet worden <50 euro.
 
Blasphemy!!!!!


Waarom een silincer op de tippy??


Dat ding klapt als een gek , mede daardoor is de tippy zo gaaf (en de recoil natuurlijk)


Ik zou er een amplifier op zetten als ik jouw was, helemaal stil krijg je de tippmann toch niet dus why not scare the hell out of them whahahahaha.


nee geintje , ik heb geen ervaring met functionele silencers. 
 
Buren laten me alleen maar sleutelen en testen mits ik het geluid wat demp, helaas is oude kapot en hoorde wat goeds over de silencers met kamers. Verder loop ik niet met een silencer rond hoor :p
 
Waarom zou je een hoop moeite en geld in een silencer steken om hem daarna alleen te proberen omdat de buren er anders last van hebben?


Ik zou zeggen, dit hoort nou eenmaal bij airsoft, en sinds ik lid ben van de NABV mag ik ermee testen wat ik wil.
 
Dit is meer een kwestie van respect voor de buren, ik vraag verder alleen om advies of iemand hiermee ervaring heeft. Als iemand kan zeggen of deze silencers echt werken, vind ik het niet erg een tientje of drie uit te geven om de komende paar jaar ergernis uit te sparen.
 
Waarom zou je een hoop moeite en geld in een silencer steken om hem daarna alleen te proberen omdat de buren er anders last van hebben?


Ik zou zeggen, dit hoort nou eenmaal bij airsoft, en sinds ik lid ben van de NABV mag ik ermee testen wat ik wil.

Niet helemaal mee eens. Je mag testen in eigen huis / terrein. Mist dit niet zichtbaar Is voor anderen. Wil hij dus buiten testen en de buren hebben er last van. En die kijken even over de schutting wat er aan de hand Is, dan heb je kans in eens een stuk of 15 personen op de koffie te hebben, die alleen het echte spul hebben. Ipv replica's.

Nu geeft hij aan dat de buren op de hoogte zijn, maar als hij geen rekening met de buren houd, kunnen de buren ook zeggen wij wisten van niks.

Daarbij moeten We met er met zn allen er aan denken dat het nog een jonge sport Is, en het hele airsoft nog kwetsbaar Is. Het lijkt me dus verstandig dat hij rekening wil Houden met de buren en de airsoft sport niet in een kwaad daglicht in de kranten wil hebben.
 
Zeg maar een soort van: Geen slapende honden wakker maken ;D
 
Het hoort ook bij Airsoft om zorgvuldig om te gaan met de vrijstelling die we nu hebben om de sport in Nederland uit te mogen voeren. Als lid van de NABV hoor je je ook verantwoordelijk te gedragen en de sport niet in diskrediet te brengen. Dus heel verstandig om goed te overleggen met je buren. En als dat betekend een paar tientjes en moeite steken in het tegemoet komen van de buren is dat een kleine moeite. Dus dank je wel @Elmer Cash.


Zelf helaas geen ervaring met een nep Airsoft silencer die daadwerkelijk ook goed geluid dempt (voor mij mag het ook zo luid mogelijk, maar snap je dilemma). Maar heb wel wat teamleden die daar mee bezig zijn, heb de vraag nu uitstaan. 
 
@sander, Colleges zijn weer begonnen, een compensator draai ik wel op de draaibank als ik wat afval kan vinden. Lagertje ofzo, misschien wat aan de zware kant xD
 
Heb zo ff niet de betreffende wetsartikelen bij de hand maar voor zover ik weet:
Volgens de wet mag een demper voor airsoft NIET functioneel zijn enkel als decoratie
 
Even buiten beschouwing gelaten of een geluidsdemper met airsoft uberhaupt wel werkt De knal bij een vuurwapen zijn iets heeeeeeeel anders (ontbrandende gassen)dan de PLIK ! van een airsoft (ontsnappende lucht en geluid van de motor actie). Bij een CO2 zou het kunnen werken aangezien je voor zwaardere luchtwapens wel (hier in NL verboden) dempers hebt. Voor een AEG ??? ik heb m'n twijfels!
 
Zelfs bij AEG heb ik het zien werken, wat je kwijtraakt is de zogenaamde "plop" van de lucht die uit je piston geduwd word. Echter blijf je de gearbox horen.
 
Iedereen uiteraard in z'n waarde latend,maar de  "PLOP" bij een AEG is iets wat ik eerlijkheidshalve nog nooit de 'PRRROINGG" heb horen overstemmen.Ik vermoed dat het daadwerkelijke effect tussen de oren zit.Maar laten we gewoon toegeven..Zo'n dikke toeter voorop je loop staat wel heel cool (Vindt mijn MP5 SD er ook net iets mooier uitzien dan z'n slanke ongedempte broertje)
 
De tippmann werkt op HPA , wat betekend geen motor geluid aangezien er geen motor in zit..


Derhalve komt er een beste knal uit. Vergelijkbaar met een .22 (stelt nog niks voor, maar voor airsoft begrippen wel)


 
 
Vandaag de pratijklokalen geplunderd, en een oud oliefilter gevonden, heb in de monding 14mm schroefdraad getapt en een mooi gat naar onderen geboord 12mm. Net even een oefenschot gelost en het scheelt redelijk wat. Vrees echter dat de filter niet lang leeft want de rotzooi vliegt er aan alle kanten uit. Geeft wel weer goede hoop dat een demper moet werken.


Edit: Filter is kapot... xD maar in theorie zou een demper moeten werken, ga vanmiddag eens even internetshoppen
 
Ach..Dit was een oud oliefilter..Kan me iets herinneren dat we ooit met een doos overjarige condooms geluidsdempers hebben proberen te maken voor een .45