Silicone absorbeer pads(sorbo aleternatief)

Interesse?


  • Totaal aantal stemmers
    4

Ties

Well-Known Member
1 aug 2014
425
164
Trophies
13
Heey,

Momenteel ben ik bezig met het maken van een 'drop in' versie van deze D.I.Y. mod.
Voor AEG v2/3 gearboxen heb ik nou een prototype mal. (werken ook zeer goed in Bolt Action Rifles)
Als er voor v6/7 gearboxen ook genoeg interesse is kan ik daar ook pads voor maken.

Nou zul je je wellicht af vragen: "Wat is dees?"
Absorbeer pads(sorbothane pads) zijn die schijfjes rubber die je op je cilinder kop kan plakken om je 'angle of engagement' van je tandwielen op de tanden van de zuiger te corrigeren. Maar ook om de schok en het geluid van de zuiger die telkens tegen de cilinderkop aan tetst te verminderen. Zo gaat je gearbox een stuk langer mee!
Standaard zit er al een rubber schijfie op de cilinder kop maar dit is bijna altijd te dun en te hard, vandaar dat mensen die hun gearbox onderhanden nemen een extra schijfje er op plakken. Je kan bij verschillende shops de zo geheten 'sorbo pads' kopen voor €6-8.

Maarrrr nu komt het, die sorbothane pads hebben een paar nadelen: ze slijten redelijk snel, ze comprimeren snel maar krijgen relatief langzaam hun vorm terug (hun veerkracht) bij full auto zijn ze dus minder effectief en ik vind ze duur. :p

Vandaar dat Hammer van ASF met het idee is gekomen om daar verandering in te brengen.
En ik het makkelijker voor jullie maak. :)
Uiteindelijk wil ik ze in een pakje van 3 diktes (als je niet weet welke dikte je nodig hebt) en gewoon los verkopen voor 1,5 euro per stuk en 3 voor 3.
Plaatje van de eerste batch. Dikte van L nar R 8mm, 7mm, 6mm en 5mm.
NT8MwbOA_K4r-UrDVeKMlzc9s30awszEWKvrRyiOLD6wp3ZZelcM174gUEaRsfD2scOM_C2X6JvF5KUkzTNTW6ytCY3Q5cpTNrkSJsXRy_-0j5lBAiW-Qsag_ys-OboUi2grmVsQLmtm16UShnUvsoLCUjkBUy6bOGkMtC_rokNwP756t4pq-nRvHYvOf13Gsyx_Ilt2Nl_dDbiRU4BBR6ApoBdbFTt2xx1UMuzd_OVARb8OHKnyRc6J_Tm0aJsLUlhjSHX4oWYI4O7nVnNYa3CJo0O-cvTCy5y4qhFQFG8J-s53A3kbYH2xvHOatFwE7acgY3OwAGux83kd3VWNox-Z4ji_ftoBAGlASIArJJ0_3QLExNHWS_A8368CEuXeNNBlWs5M__H_VslJCYMdphv6P31uEdWYotJ5A19SqlTwdX0ukYaNlC3M7-YOG6Qk2BW4oE7s2LV0fvvBz0zpYXhe0m9j0Dodnf7Tcmf7Cjb44ZGIAphgbBkR4uAYI6Sl0T7oEMOPCa9_U0mMQakS2wctMhwxgwZInbSiLGqGRYlNKrDRaLp7enOXm-w6XVLRb7iKHHWiL-HvWuTKiUCyZOfzE3hsyshXLQaFuSCjTSUjcJ626iWc6bX3AHZatqK4tmUzDrpT2Mqvg8soBTiTCmcGBScdDOOeb6jZcEK4UQ=w1410-h921-no
 
  • Leuk
Waarderingen: Peter
Ik zoek ook nog mensen om ze te testen en of de diktes dik genoeg zijn voor de meeste setups. pm me als je wil helpen.
 
Ik ben zelf fan kraanafdichtingsringen tov de sorbopads gezien idd de problemen met full auto bij sorbothane. Silicone absorbeert wat meer en je krijgt een super kleine fractie meer lucht uit je cillinder dan de kraanafdichtingsringen, maar dat is marginaal. Ik wil het zelf wel testen (alleen op het moment niet echt replica's ervoor) en ken ook wel mensen die het voor je willen testen en daar ook de kennis en replica's voor hebben.

Ik vroeg me alleen af: Hoe krijg je consistentie in productie? Gezien het hard worden waarschijnlijk niet consistent hetzelfde zal gaan? Ik bedoel het is waarschijnlijk geen spuitgietmachine die je gebruikt :).
 
Heel erg tof alternatief ties. Mijn krytac doet het perfect dus die gaat niet open maar dit klinkt als een aardig succes
 
@Rebelattack Het "harden" gaat wel hetzelfde en als ik vaste waarde aan hou bij het mixen kan productie redelijk consistent blijven. Echter ik denk niet dat inconsistenties een probleem zijn, ik bedoel of iets nou duro 15A of 25A is maakt niet heel veel verschil. Zacht of net iets minder zacht. Of bedoel je de vorm?
 
Toevallig gister een ander process uitgeprobeerd maar op die manier is het moeilijk om geen luchtbel in de mal te krijgen. Ik heb er nu dus een paar die misvormt zijn. Het harden duurt ook nog eens >24u ipv 10min.
Tijdens het uitharden kan er niks mis gaan, alleen bij het mixen, het in de mal duwen en bij het uit de mal halen.
 
Je zou Skirmshop eens kunnen benaderen, wellicht dat die dit ook wel willen testen :)
 
En we kunnen zaterdag kijken wat het in mijn sa80 serie doet. En miss als aris wil in zijn spul
 
Shit, ik had ze wel willen testen in m'n Dboys AK. Maar daar heb ik net een kraanring in gelijmd D:
 
Ik heb ook wel interesse :). Heb 2 identiek ge-upgrade m4's, eentje met sorbopads maken en eentje hiermee, is kijken wat het verschil is :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Ties
Ik heb ook wel interesse :). Heb 2 identiek ge-upgrade m4's, eentje met sorbopads maken en eentje hiermee, is kijken wat het verschil is :)
Als je me een pm stuurt met je adres kan ik er een volgende week opsturen. Weet je welke dikte je nodig hebt voor de correcte AOE?
 
Pffft ik zit nu met een vastgelopen gearbox op mijn main dus moet deze even in elkaar laten en komende 2 weken weinig tijd om te
sleutelen..... Excuses van het niet kunnen meewerken....