'Simpele' vraag over hop-up en barrel.

thomas_v

Member
14 jan 2020
14
3
Trophies
3
Hallo mensen,

Ik heb even snel een simpele vraag over de barrel en hop-up.

Wanneer ik deze onderdelen uit mijn upper receiver haal en ik doe een bb via mijn hop-up kamer erin en ik hou hem wat scheef zodat de bb er weer uit rolt via mijn barrel. Wat is dan de meest gewenste situatie?

Ik was namelijk in de veronderstelling dat de feedlips van de bucking enigszins de bb moesten tegenhouden, echter in de praktijk blijkt dat de bb alleen wordt tegengehouden op het moment dat ik mijn flatnub wat naar beneden laat komen.

Hopup kamer = prowin
bucking = purple prometheus

Is naar mijn weten volledig normaal. Feeding lips zijn voor de seal naar de nozzle, volgens mij niet om een bb te klemmen en in positie te houden.
Dat doet je nub.

Feeding lips van je bucking horen in principe ook de bb te blokkeren, hierdoor voorkom je double feeds, omdat de bb dan voor de hop up blijft zitten en de nozzle de bb laadt. Zie het als de bolt van een geweer die de klaarliggende kogel door laadt. Echter op papier hoort het, maar in praktijk gebeurd het dus niet altijd zo en zolang het niet voor problemen zorgt is het geen probleem.

• Leuk
Waarderingen: Claw
Feeding lips van je bucking horen in principe ook de bb te blokkeren, hierdoor voorkom je double feeds, omdat de bb dan voor de hop up blijft zitten en de nozzle de bb laadt. Zie het als de bolt van een geweer die de klaarliggende kogel door laadt. Echter op papier hoort het, maar in praktijk gebeurd het dus niet altijd zo en zolang het niet voor problemen zorgt is het geen probleem.

Ik heb soms dus ook last van double feed, maar ik moet nog even in de FCU van m'n engine gaan kijken of het daarmee te verhelpen is. Of heb jij een mogelijke oplossing? Bijv. Door een nieuwe hopup kamer?

Ik heb soms dus ook last van double feed, maar ik moet nog even in de FCU van m'n engine gaan kijken of het daarmee te verhelpen is. Of heb jij een mogelijke oplossing? Bijv. Door een nieuwe hopup kamer?

Is dat met of zonder hop-up en welk merk bb's?
Als je het merk bioval bb's gebruikt is dat namelijk al een mogelijke oorzaak.

Een oplossing die meestal tijdelijk is, is teflon tape rond de feed lips zodat hier meer druk op komt en dus wel de bb tegen houdt. Hop up is natuurlijk de andere oplossing, maar goed dat kost dan ook meteen weer centen wat niet per se nodig is.
Kijk eens in de FCU of je hem op closed bolt kan zetten, dan blijft de engine niet open staan na het schieten, enigste nadeel als je hop up leeg is en je doet er een nieuwe mag in is je eerste schot dry XD.

bb door magazijn gaatje van hop up laten vallen, hoort er clean door heen te gaan. De bucking lips horen vervolgens bb tegen te houden met minimale weerstand (testen), wanneer je de loop rechtop zet mag die daar niet doorheen vallen door de zwaartekracht, anders heb je (meer) kans op double feeds..

Na dit filmpje weet je eigenlijk precies wat de bucking doet en kun je zo'n beetje alle situaties trouble shooten ^^

Na dit filmpje weet je eigenlijk precies wat de bucking doet en kun je zo'n beetje alle situaties trouble shooten ^^

Thanks voor je reactie! Deze video heb ik inderdaad al gezien. Wannneer hij de push-through test uitvoert op 5:15, dan zegt hij 'the bb's should go through the barrel with very little resistance, not even any resistance'. Maar in de video zie je dat hij nog enigszins wat druk zet op de bb.

In mijn geval doe ik de bb door de hopup naar binnen doen (zoals in de video), maar dan rolt ie gewoon uit de barrel zonder enige weerstand van de bucking lips (zonder hop, dus dat de flatnub niet de bucking naar beneden duwt).

• Leuk
Waarderingen: Basura Nephilim
bb door magazijn gaatje van hop up laten vallen, hoort er clean door heen te gaan. De bucking lips horen vervolgens bb tegen te houden met minimale weerstand (testen), wanneer je de loop rechtop zet mag die daar niet doorheen vallen door de zwaartekracht, anders heb je (meer) kans op double feeds..

Jij omschrijft precies mijn probleem hier!

De bb gaat prima door de hopup (feeding tube), de feeding lips houden echter niks tegen (zonder hop, dus dat de flatnub niet de bucking naar beneden duwt). Wanneer ik de hop aanzet, dus dat ik spin wil meegeven, dan wordt de bb wel tegengehouden. Dis is alleen door de flatnub en niet door de feeding lips.

Heb jij hier de oplossing voor? :)

Ik heb letterlijk een aantal potentiële oplossingen genoemd, heb je die überhaupt al geprobeerd?

Excuses, heb hier volledig overheen gelezen!

De closed bolt functie staat al aan, maar ik zou kunnen kijken of ik de Dn of Dp kan veranderen, ik meen dat een van deze 2 de contractietijd van de nozzle beïnvloed (als ik me niet vergis).

Ik haal trouwens liever andere parts, dan dat ik met teflon ga werken.

Mijn gedachte is dat de prommy bucking (dikzakje) te dik is en je deze redelijk je prowin in moet douwen. Hierdoor schuift de bucking verder over de loop dan gewenst en rekt hij de lips mee op.

Je kunt dit uitsluiten door de bucking met een BB te testen wanneer deze uit de prowin is en geen barrel er in heeft.

Echter... hij Heeft dan een half jaar gerekt gezeten. Dus mogelijk krijgt hij zijn vorm niet terug en werkt dit truukje niet meer.

Mijn gedachte is dat de prommy bucking (dikzakje) te dik is en je deze redelijk je prowin in moet douwen. Hierdoor schuift de bucking verder over de loop dan gewenst en rekt hij de lips mee op.

Je kunt dit uitsluiten door de bucking met een BB te testen wanneer deze uit de prowin is en geen barrel er in heeft.

Echter... hij Heeft dan een half jaar gerekt gezeten. Dus mogelijk krijgt hij zijn vorm niet terug en werkt dit truukje niet meer.

Thanks voor deze reactie, denk dat dit de oorzaak is! Gelukkig heb ik er nog een reserve bucking liggen. Dit is alleen ook een prometheus purple, heb jij tips om deze goed, zonder te veel kracht, in mijn hop up te krijgen?

EDIT: "Je kunt dit uitsluiten door de bucking met een BB te testen wanneer deze uit de prowin is en geen barrel er in heeft." --> als ik de bucking gewoon los heb (dus uit de hopup en van de barrel af) dan valt de bb door zowel de oude als de nieuwe bucking..

Laatst bewerkt:
Siliconespray / vet / vaseline.
Maar dat wil je dus absoluut niet in de bucking hebben. Veiligere maar minder flamboyante optie. Speeksel :D

Siliconespray / vet / vaseline.
Maar dat wil je dus absoluut niet in de bucking hebben. Veiligere maar minder flamboyante optie. Speeksel :D

En dit:

"Je kunt dit uitsluiten door de bucking met een BB te testen wanneer deze uit de prowin is en geen barrel er in heeft." --> als ik de bucking gewoon los heb (dus uit de hopup en van de barrel af) dan valt de bb door zowel de oude als de nieuwe bucking..