Skirm 24-08-2014 Milsimport Monastery Deventer

Eviltwin-NL

Well-Known Member
27 jun 2014
1.703
747
Trophies
18
Hallo Beste ACNers en bezoekers,
Enige tijd geleden, heb ik mee gedaan aan een "win een dagje gratis airsoften" mail forumlier..  En voor de verandering heb ik ook eens wat gewonnen :)
Zo kreeg ik dinsdag (19-08), onverwachts een uitnodiging per mail. Om Zondag 24 Augustus te gaan airsoften, samen met een vriend van mij. In mijn geval dus mn tweeling broer.
Nu was dit allemaal niet zonder de reden, want de locatie waar wij vandaag hebben gratis mochten, had vandaag zijn NABV beoordeling voor hun certificaat. We speelden uiteindelijk dus tegen een stuk of 6 man van de NABV :)       (Daar willen we best vaker tegen spellen ;)   )
Gelukkig had ik voor het weekend al een nieuwe Prometheus precision barrel besteld voor mijn M4, dus kon ik die mooi even testen.


De uitnodiging leidde ons naar Deventer, maar een adres hadden we niet, maar dat hebben we nog op tijd weten te fixen (don't bother asking, lang verhaal).
Eenmaal aangekomen, werd ons al snel duidelijk dat het een kleinschalige skirm werd. Met niet al te veel deelnemers.. Zo stonden er maar elke auto's. En was er maar een kleine overdekte ruimte (veranda voor een keet).. om ons om te kleden en onze gear te droppen...  Uiteindelijk speelden we met ongeveer 20 man... De reden hier achter is, dat je dus zonder NABV certificaat geen Skirms mag organiseren voor meer dan 20 spelers.. En blijkbaar is er voor de beoordeling geen uitzondering...
Na het klaarmaken en chronoën van onze replica's, kregen we een korte briefing voor de morgen, maar  helaas  kwam ik er na de briefing achter dat  mijn M4 overhopte als een malle , en ik deze zo niet kon gebruiken. Ik heb dus vlug onze G36C back-up replica gepakt, om op tijd aanwezig te zijn bij de team indeling. En wat bleek.... TwinFromHell zijn L85 toch niet zo uniek was als hij dacht.. Aangezien er nog 4 andere  L85s  aanwezig waren.....  Voor de verandering was de M4 van mij bijna uniek ;)   We begonnen met een potje TDM, om zo het veld te leren kennen..       En dat was wel even lekker inkomen. Al viel echter binnen een paar schoten, de L85 van TwinFromHell uit... Die heeft verder een groot deel van de morgen hier door heeft moeten missen. Maar in het spel, waren we er al snel achter dat één kant van de linie open viel. Waardoor ik gelijk al weer achter de linie van de tegenstanders aan het banjeren was.
Daarna nog een wissel van kant, om ook de andere kant van het veld te leren kennen. En ook toen, konden we goed terrein houden...


Vervolgens begonnen we met een potje "Team king of the hill" (TKOTH).   Hierbij was "The Hill" een vlaggenmast, waarin je de vlag van je team moest hangen. Aan het einde van de ronde werd gekeken, wie zijn vlag er als langst heeft gehangen, en de gene met de meeste tijd op de klok wint de ronde. Deze keer speelde TwinFromHell ook weer mee, maar met de backup UMP van onze broer.  
Na het start signaal, rushed het grootste deel van ons team zich via 3 verschillende paden, richting "The hill". Eenmaal aangekomen merkte wij dat de tegenstander nog enkele tientallen meters verder op zat, en zette mijn team het op een sprayen, zodat onze vlag gehesen kon worden. Echter bleek al snel dat de katrol kaduuk was, en dit dus allemaal lang duurde. Toen de vlag eenmaal gehesen was, konden we dit makkelijk 30 min volhouden, en was de winnaar duidelijk..
De tweede ronde TKOTH  werden de teams weer van helft gewisseld. Omdat wij de vorige ronde eerder waren, hadden wij het vermoeden, dat de tegenstander nu eerder bij "The hill" zou zijn. Dus zette wij het met 6 man op een rennen over de snelste route.. Maar deze keer was geen van de teams instaat, om gelijk de vlag op te kunnen hangen, en werd er aardig heen en weer geschoten rond het objective. TwinFromHell en ik, stelde ons snel op, met een goed overzicht op de vlag, zodat deze in ieder geval niet door de tegenstander kon worden ingenomen. Na enkele tellen op de grond te hebben gelegen, voelde ik iets in mijn mouw kruipen, waardoor ik naar mijn armen keek en tot mijn schrik zag hoe een hele kolonie rodemieren    mijn mouw en handschoen in kroop.. Ik kon het niet laten  " &_(%(&_('$  "       Tja toen was mijn positie snel verraden.  Om maar bij de rodemieren weg te komen, ben in maar de aanval ingegaan, door dicht bij de vlag positie in te nemen.  Opgegeven moment werd ik geraakt, en toen ik terug kwam, hing daar ineens die verrekte vlag van de tegenstanders. Dus ik samen met twee anderen de toko rond de vlaggen mast leeg schieten. Toen het objective clear leek, heb ik mijn G36C aan de kant gelegd. Ik gaf aan mijn maten, dat ik die vlag wou gaan neer halen, en onze vlag wou ophangen, en daarvoor coverfire nodig had. Ik realiseerde mij al dat er eerder problemen waren met het katrol aan de mast, en besefte mij dat de vlaggen mast uit twee delen bestond, dus had al een plan, om zo snel mogelijk de vlag op te hangen en daar weer weg te wezen....Na het aftellen, rende ik met mijn Colt 1911 in de ene hand, en de vlag in de andere hand, naar de vlaggenmast. Vervolgens heb ik het bovenste deel van de mast er afgetrokken, zodat ik de paal en vlag in één klap op de grond kon gooien, om daarna met een knoop de vlag in zijn geheel om die paal te hangen. Waarop de Marshalls, NABV controleurs en mijn team maten bulderde van het lachen. "Tja zo kan het ook".. Het mooiste van alles, is dat dit ook nog op video staat :D Helaas gingen ze niet lang genoeg door met filmen, want met dat de vlag er hing, kwamen we ook een zwikkie tegenstanders aan. Welke al snel de BB's om de oren kregen. Zo kregen ze geen eens een kans om in de buurt van onze vlag te komen, en konden ze op één na, weer als groep terug na spawn :) Omdat de rest net was afgeschoten, en dat je om te mogen spawnen enkel de spawn aan hoefde te tikken. Wist ik dat we snel moesten handelen. Dus weerderom dropte ik mijn G36 en nam ik mijn colt in de hand. Vervolgens vraag ik om cover van mijn teamgenoten, zodat ik de laatste man kan flanken en ook deze terug kan sturen naar spawn. Zo gezegd zo gedaan. Mijn teammates begonnen met schieten en ik rende op de laatste man af, die zich van geen kwaad bewust was. Met dat ik om de hoek kom, doe ik eerst een schot en zag tegelijker tijd, dat hij de verkeerde kant op keek. Aangezien het schot mis was, en ik op +- 5 meter afstand stond, pangde ik hem maar ;) Daar was ie me wel dankbaar voor.
To be continued...... Forum pikt niet meer karakters
 
Na een pauze met gratis hamburgers, ranja en koffie. Waren we klaar, om vol goede moed het slag veld weer te betreden. Deze keer weer met de M4, want daar had ik in de pauze snel even de oude barrel in gezet. you've got to love ICS ;)
Deze keer was het de bedoeling om zoveel mogelijk vaten met de kleur van je eigen team naar boven te zetten. Een soort van domination dus. In totaal waren er 4 vaten. Welke over het veld verspreid lagen. Dichtbij de spawns van elk team lag een vat. En er lagen er twee op de middel lijn.
De tactiek was om in eerste instantie, zoveel mogelijk terrein te winnen. Zodat we achter onze linies de vaten rechtop konden zetten. Met twee vaten was dit gelukt, maar voor de derde hebben we een aardige tijd moeten vechten. Uiteindelijk hebben we deze ronde met 3 - 1 gewonnen. Ook tijdens dit potje, viel weer de rechterkant van hun linie open. Waardoor ik weer mooi achterlangs kon lopen. Eenmaal achter hun linie, kwam er iemand vlak langs mij heen gelopen, en had niet in de gaten, dat ik een tegenstander was. Met dat hij toezicht hield op hun achterste vat, pakte ik in alle rust mijn pistool, en richtte op zijn tac-vest, van een meter of 7 afstand. De tegensstander had nog steeds niks door. Waarop ik de trekker overhaal en KLIK hoor....waar op de tegenstander zich omdraait en in de loop van mijn 1911 staart.. Ik dacht  "ooow Bummer".  Omdat ik dus buiten pang afstand stond, sprint ik op hem af en kon ik hem nog net op tijd pangen :D
De ronde hierna werden we weer van helft gewisseld. Ook deze keer probeerde we in het begin zo snel mogelijk het terrein te winnen. Maar dat viel tegen. We konden controle krijgen over twee van de 4 vaten, en hebben de rest van de ronde om het derde vat moeten vechten. Helaas voor ons team werd er net een minuut te vroeg af gefloten. Er was namelijk iemand 15 - 20 meter aan het tijgeren geweest om bij dat vat in de buurt te komen, maar kwam net enkele meters te kort toen het eind signaal klonk.   Maar met 2 - 1, was ook deze ronde voor ons.

Als laatste ronde hebben we nog een soort van voetbal-capture te flag gespeeld. Er lag 1 flag midden in de map. Die moest elk team te pakken proberen te krijgen, om deze vervolgens aan de kant van het vijandelijke team, in een "goal" te plaatsen. Tijdens de intro van deze game-mode kwam er nog wat leuks langs. De marshall begon over de "belangrijke" voetbal wedstrijden die dag, met vervolgens de vraag, of er nog voetbal liefhebbers aanwezig waren. Omdat daar de volgende game-mode op gebaseerd is..  Toen bleef het wel angstvallig stil :D  
Met dat we naar het spawn liepen, kwamen we al langs de flag, en werd er tijdens de wandeling al een plan gemaakt. Een snelle gast, zou naar de vlag hollen, en deze gelijk meer terug nemen achter de linie, om vervolgens als een team naar voren op te trekken. De gene die dit voorstelde, wou zelf ook graag rennen, en dropte zijn M4 om zo sneller te kunnen rennen. Maar om iemand ongewapend te strijde te laten trekken, leek ons niet handig, dus als snel bood ik mijn Colt aan, en nam TwinFromHell de M4 aan, om die mee te nemen naar het front...
Na het start sein, zette onze lightweight het op een rennen. Tot hij op de plek was, waar we de vlag gezien hadden. Maar wat bleek, de Marshall had heel sneaky de vlag verplaatst, met dat wij er met zn allen voorbij waren gelopen richting span. Onze gast stond daar dus voor Jan met de korte achternaam. En holde vervolgens dieper het veld in om de vlag zo te hopen vinden. Echter was hij door de geweldige actie van de Marshall al te laat, en had al snel een riedel BB's te pakken. Toen we de vlag hadden gevonden, bleek dat wij er een stuk dichterbij waren dat de tegenstanders. Maar als we in de buurt van de vlag kwamen, bleek dat we wel in het bereik van de tegenstander waren.  Toen we de voorste paar tegenstanders hadden neergeschoten, durfde 1 iemand van ons team het aan, om richting de vlag te kruipen. Omdat de vlag achter een kleine verhoging zat, konden de tegenstanders hem niet zien, en ging dit erg makkelijk.
Op het moment dat we de vlag hadden, gingen we weer rechts langs, omdat ook deze keer, dit de kant was waar weinig of geen tegenstanders zaten. Met 3 man voorop en de vlaggendrager er achter, zette we koers richting de tegensstander zijn "goal". Dit liep allemaal erg voorspoedig. TwinFromHell en ik gingen voorop en konden doorlopen tot 50 meter van de "goal".  Daar kwam iemand uit de bosjes, maar ik maakte me geen zorgen want ik herkende het tenue en wist dat die gene bij ons hoorde, en riep dus gelijk al "FRIENDLY"  zodat a) TwinFromHell niet op het hem zou schieten.  b) de vriend niet op ons zou schieten, maar dat was ijdele hoop. Al snel had ik straal BB's mijn kant op :( De natuurlijke reactie van de rest van mijn team kon dan ook niet uitblijven, en schoten dus massaal onze vriend neer :D  Helaas moest ik dus weer richting spawn. Uiteraard was ik nog nauwelijks onderweg, of we hadden het objective al gehaald....


Als afsluiter hebben we nog een rondje "tag" gedaan. Dit lijkt behoorlijk op infected, of zombie mode. Alleen hoor je bij de gene die jouw heeft geraakt wanneer deze je heeft aangeraakt.. Alleen als een ander je raakt, hoor je weer bij hem / hun.. (mits ze je aanraken) Dus je krijgt als nog teams die tegen elkaar vechten. Omdat een beetje actie in het spel te houden, speelden we dit op het halve veld (paintballveld). We speelden met 8 man (het hele rode team). Geel zou daarna komen, maar die hadden al geen zin meer en gingen zich vast omkleden.

Met dat we een plekje gingen zoeken, werd ik al gestalkt. En we wisten allebei al dat wanneer het startseine gegeven werd. We op elkaar zouden gaan schieten. En dat gebeurde dan ook. Volgens mij was dat mijn snelste hit ooit :(   Vervolgens gingen we verder, en hadden we samen, al snel een ander te pakken. Waardoor we met z'n drieen rond liepen. We besloten om met de klok mee via de buitenkant van het veld op zoek te gaan naar de andere spelers. Maar na een rondje om het veld te hebben gelopen en we terug bij onze startplek waren aangekomen, zonder tegenstanders tegen te zijn gekomen, hadden we al het vermoeden dat de tegenstanders het zelfde deden. Daarop besloot ik dus met mijn groep dwars door het midden te gaan, zodat actie niet lang uit kon blijven.
Zoals verwacht, werd ik al snel ondervuur genomen door 4 man, waarop er een vuurgevecht om mij heen onstond. Mijn teammates probeerde mij aan te tikken, zo dat ik ze weer kon helpen. Maar dat bezorgde mij alleen maar meer BB's in mijne bakkes jonguh. Niet lang daarna was ons hele team uitschakeld. En zat de dag er op.
Tijdens het omkleden, werd er nog een loting gedaan waar mee er drie prijzen te verdelen waren. Dit waren waarde bonnen, voor bij de fotograaf zodat je later, met bijvoorbeeld je team foto's kon laten maken...
Maar helaas zat ik deze keer niet tussen de gelukkigen.
Al met al, hebben we een hele mooie (gratis) dag gehad.
Voor foto's van deze dag:
10629820_709568985780573_4956158539523108198_n.jpg



10501811_709569279113877_1426377329199663915_n.jpg

10501811_709569479113857_1622996232059803232_n.jpg




<font color="#0066cc">
</font>
 
Linkie naar de rest van de foto's:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.709568779113927.1073741834.519431801460960&type=1



Nog een kleine beoordeling van de locatie:
Het veld is iets groter dan dat van Veluwe airsoft. Het veld kan opgedeeld worden in twee stukken. Een dicht begroeid bos, zoals B&A dat heeft. Maar ook een stuk wat lijkt op de bomen linies van Veluwe airsoft, maar dan wat dichter. Al met al is het een leuk, afwisselend veld met genoeg (geplaatste) dekking. Door dat het veel begroeiing heeft, is het totaal niet drassig, wat wij wel hadden verwacht na enkele regen achtige weken.
De kleedruimte is wel erg beperkt, maar het schijnt dat ze dit oplossen, met 3 grote (waarvan 2 verwarmde) party tenten, welke het team ook al gebruikt bij privé weekend skirms. Verder is er 1 toilet aanwezig, maar dit is een zelf gefabriceerde Dixie.. Dus dat is geen succes.  Maar dat schijnt allemaal snel te gaan veranderen wanneer ze officieel het certificaat in ontvangst hebben mogen nemen. Ze gaan dan ook het veld uitbreiden. Zo komt de parkeer plaats + hele aanrij route welke door het bos loopt, bij het veld aan.


LET OP. Er is hier (nog) geen drinkwater aanwezig!
Als met al is het een erg enthousiaste organisatie met veel grootse plannen.. Zoals nu de verwachting is, kost een dagje airsoften op deze locatie straks €20.. Dit is uiteraard nog onder voorbehoud. Maar het klinkt allemaal veel belovend.
Informatie over de locatie:
http://www.milsimsport.nl/locaties/monastery/
Info over de organisatie
<font color="#0066cc">http://www.milsimsport.nl/</font>
 
Mooie uitgebreide review broertje.


Zeker een leuke airsoft locatie.
En dus een gratis skirm dag, want zeker een leuk extraatje was.

Een mooi gevarieerd terrein, verschillende speltypes en zeer gezellige mede airsofters.
Persoonlijk denk ik dat dit veld nu al best wel geschikt is voor teamwork en na de uitbreiding zal dit zeker nog beter worden.

Mensen zijn er zeer behulpzaam en vriendelijk.
Voorzieningen zijn inderdaad erg basic, maar zo als al aan gegeven door Evil is dit tijdelijk en is de verwachting dat hier in september aan gewerkt gaat worden. 
Waarschijnlijk gaan wij hier wel vaker komen als het veld officieel open is.
Greetings
 
Wat ik nog vergeten was te melden, is dat ze langzaam het aantal spelers op het veld willen gaan verhogen.. Ze denken zelf dat 50 de max is. Maar om niet hard af te gaan, en een slechte naam te krijgen zoals een andere locatie heeft gedaan, proberen ze het veldlimiet telkens met een paar man te verhogen, tot de max bereikt is.
 
Hi guys! 
Wat een review haha! Nice :) Iets groter dan Veluwe Airsoft? Hoever in de buurt van Balls and Arrows komt dit qua grootte? 
Goeie aanpak met de spelers aantallen in ieder geval ook.
 
Nice report!! Genot om te lezen.
Kleine tip om friendly fire te voorkomen: spreek voor de skirm begint met je team code woorden af bv: Bravo-Charly.
Als een Bravo roept moet de tegenpartij snel Charly antwoorden doet hij dat niet is het geen friendly en hit je hem.
 
Net maar even google maps er bij gepakt om het te vergelijken...
Maar het is een 10% - 15% groter als Veluwe airsoft. Echt in de buur van B&A kom het dus niet.
Omdat het veld een stukje breder is, als Veluwe airsoft, lijkt het wat groter. En is er ook meer teamwork mogelijk dan bij Veluwe airsoft..   Doordat er meer begroeiing in het midden / knelpunt zit. Schiet je hier ook niet zo makkelijk van de ene naar de andere kant.
 
@Sander. Ik ken het... wij gebruiken bij CQB vaak de aan vullen tot 10 regel.
Zeg jij 3, dan moet de ander dus 7 roepen om samen 10 te maken...
Verder zou dit normaal met coms op te lossen zijn, door aan te geven waar je bent, maar helaas waren er allemaal verschillende merken. Hierdoor kon niemand eigenlijk echt met elkaar communiceren. Dat was wel jammer aan die dag. Anders hadden we nog dikker gewonnen ;)
 
Als je de gewone pmr kanalen gebruikt zou comms geen probleem moeten zijn ;-) er zijn maar 8 frequenties waarop je kan zitten. Je hebt wel tig sub(ctcss/dcs) kanalen maar dat is een kwestie van instellingen. Ohja de midland heeft 9 frequenties die gebruikt ook nog het oude politie kanaal.

De regel van 10 werkt opzich ook goed ja. Het is maar net wat je afspreekt. Zolang dat duidelijk is dan is er geen vuiltje aan de lucht.
 
Aaah ok! Goed om te weten. Lijkt me wel grappig om eens heen te gaan, maar dan zal het voor mij een beetje hetzelfde blijven als Veluwe Airsoft gok ik. Maar ik ben benieuwd!