Slechte hop op full auto

• Onderwerp starter Onderwerp starter HLQ
  • Startdatum Startdatum

HLQ

Active Member
20 jul 2018
39
19
Trophies
4
Hallo iedereen, alweer een tijdje sinds ik hier heb gepost.

Ik heb recentelijk een LCT AK-74 aangeschaft en wat dingen aan gedaan. Onder andere:
ASG M105 Spring (Mondingsenergie op 0 hop gebracht van 0,8J naar 1,18J met 0,30g)
Gate PicoAAB Mosfet + 11,1V 1000 mAh 25C LiPo + Deans plugs erop gesoldeerd, hierdoor is de ROF van 840 RPM met de stock NiMH naar 1260 RPM gesprongen
Bucking vervangen voor een Maple Leaf Macaron 60*.

Tijdens mijn laatste skirm heb ik opgemerkt dat het apparaat flink wat afstand verliest op full auto. Op semi schiet hij netjes ~50 meter met 0,30g bbs, maar op full auto wordt dat ongeveer gehalveerd: de BBs vallen halverwege naar beneden alsof de hopup uitstaat, terwijl de positie hiervan niet beweegt (en hij doet het daarna weer gewoon normaal op semi zonder iets te veranderen).

Eerst vermoedde ik dat ik een kortere tappet plate nodig zal hebben, maar bij nader testen bleek het FPS met de hop setting die ik gebruik hetzelfde te zijn, zowel op semi als op full auto op ongeveer 270 fps met 0,30g BBs. Ik denk dus niet dat er sprake is van een slechte seal bij een hoge ROF.

Is iemand dit eerder tegengekomen? Ik heb geprobeerd het hopup nog hoger in te stellen, maar dit zorgt voor geen verandering op full auto terwijl op semi auto de BBs echt omhoog gaan vliegen. Ik heb er al een paar magazijnen doorheen gejaagd, dus ik denk niet dat er nog veel gaat veranderen. Mijn plan op dit moment is om de hop-up opnieuw uit elkaar te halen en samen te stellen, maar het is moeilijk om thuis de range te testen...

Klinkt mij als een magazijn probleem. Heb je mid of high cap? Of andere opties om eens wat uit te wisselen?

Klinkt mij als een magazijn probleem. Heb je mid of high cap? Of andere opties om eens wat uit te wisselen?
Ik gebruik midcaps. Ik zal het nog een keer checken, maar ik kan me niet herinneren dat verschillende magazijnen een ander resultaat zouden geven afgelopen zaterdag.

Wat voor nub heb je er in zitten? en wat voor barrel?

Wat voor nub heb je er in zitten? en wat voor barrel?
Aan de nub heb ik niks gedaan. De hopup unit is behalve de bucking helemaal stock van LCT

De barrel is ook stock, 420mm en 6,07 mm diameter, ziet er uit als messing. Ik heb hem met wat isopropanol en een tissue schoongemaakt van binnen (terwijl de hopup unit eraf was gehaald) en daarna ook schoongeveegd.

Tijdens de installatie van de bucking heb ik wat silicon oil op de buitenkant van de barrel gedaan om de bucking er makkelijker op te krijgen. Op semi schiet hij goed en accuraat, dus ik betwijfel dat er hier iets fout ging.

Dat zijn ook de redenen waarom hij niet goed werkt op full auto.
Bij een AEG die full auto draait, moet je eigenlijk niet boven de 6.03 gaan. Daarnaast moet je nub hard genoeg zijn om de hogere snelheid van de hop aan te kunnen.

Een 6.07 is meer geschikt voor een HPA-systeem. Omdat jouw barrel vrij lang is (42 cm) en ook nog breed, verlies je bij full auto gewoon te veel druk.

Mijn advies:

• Barrel: 6.03 (budget: Lambda – beste optie: PDI)
  • Nub: Maple Leaf

Ik heb zelf ook een LCT ak 74
IMG_20250824_195029.jpg

Dat zijn ook de redenen waarom hij niet goed werkt op full auto.
Bij een AEG die full auto draait, moet je eigenlijk niet boven de 6.03 gaan. Daarnaast moet je nub hard genoeg zijn om de hogere snelheid van de hop aan te kunnen.

Een 6.07 is meer geschikt voor een HPA-systeem. Omdat jouw barrel vrij lang is (42 cm) en ook nog breed, verlies je bij full auto gewoon te veel druk.

Mijn advies:

• Barrel: 6.03 (budget: Lambda – beste optie: PDI)
  • Nub: Maple Leaf
Mijn excuus, ik heb geen idee waar ik 6.07 vandaan heb gehaald. Ik kijk nu op de website van de verkoper van het model en de stock barrel is 435mm met 6,02 diameter.

Overigens heb ik hem op full auto door de chrono gehaald, en hij haalt nog steeds (bijna) dezelfde fps als op semi. 262-267 op full auto, 270 op semi met 0.3g. De nub zou wel een probleem kunnen zijn. Ik bestel er een van maple leaf en zal kijken of het het probleem verhelpt. Bedankt voor het advies!

Ik moet wel zeggen dat ik teleurgesteld ben met de internals van LCT. Hij loopt soms vast op semi auto als ik te snel of niet genoeg de trekker overhaal (dit was al een probleem toen hij stock was, dus niet nadat ik de AAB mosfet erin heb gezet).

Dit terwijl mijn oude Cyma AK die minder dan de helft van de prijs was netjes loopt op een 11.1V LiPo, waarmee hij overigens nog een hogere ROF mee haalt (rond de 1300).