slechte kwaliteit SCAR

Jobthecop

Active Member
5 aug 2014
34
7
Trophies
3
Bijna iedereen die gisteren bij Balls&Arrows was, beeft kunnen zien dat twee paar helpende handen mijn scar hebben geopereerd. Na slechts één skirm waren alle tanden van de plastic piston afgesleten, waren de tanden van de fire selector rod hamdle afgesleten en wilde het apparaat geen balletjes meer afschieten. Ik voer nu een verhitte discussie met taiwangun.pl om het apparaat terug te sturen voor reparatie of een nieuwe. Ik weet dat ik een relatief goedkoop apparaat heb gekocht maar zelfs dan mag ik meer en betere kwaliteit verwachten, vind ik. Dank aan mijn twee anonieme helpers die hun skirm opofferden om mij te helpen. Als ik ooit iets terug kan doen......just let me know.


 


 


 
 
Welk merk heb je gekocht en wat voor accu heb je er in gedaan? Weet je ook hoe er gedowngrade is? 
 
oei


 


mischien is het even een optie om aan te geven welk merk het was en of er aan gesleutelt is door wie dan ook?
 
Het is een Dboys/boyi. De batterij is een 9.6v 1200mah.Gedowngrade? Ik denk dat er een andere feer infedaan is, maar dat is allemaal in Polen gebeurd....
 
Ja vermoedelijk hebben ze in polen gewoon een stuk van de veer afgeknipt.


Die kapotte piston komt helaas vrij vaak voor, ik heb het bij allebei mijn ICS replica's gehad binnen 1 skirm.


Mocht ik ooit nog een AEG kopen dan vervang ik standaard de piston en ga ik ook meteen kijken hoe hij geshimmed is vaak schort daar ook nog het een en ander aan.
 
JA JA.."k weet 't..'k ben een ouwe l*l en kopen via het www is DE trend op het moment.


Maar m'n broek blijft afzakken als ik lees dat mensen het bijna als normaal beschouwen wanneer ze een stuk teringzooi toegestuurd krijgen en zelf gaan zitten klooien om het probleem te fixen.Je HOOPT dat Polen je probleem oplost,maar dat is HOPEN.Ga toch naar de Nederlandse wapen/airsoft boer waar je gewoon geen gezeur garantie hebt


Ook heel normaal Je koopt voor (pak 'm beet) 200 euro een repli.Trekt 'm vervolgens tot het bot leeg,en gooit er voor 200 euro verbetering in.Het zou fabrikanten sieren als ze lege kasco's leveren die je naar eigen believen kan opbouwen.Ik moet zeggen dat ik dit "vroegah" ook mee heb gemaakt met de aanschaf van m'n eerste parcour 45 er. Ik koop voor 800 gulden een nieuwe Springfield 1911 A1.Laat de wapensmid hem tot de slee en frame strippen en er voor 2000 gulden aan toeters en bellen aan en in bouwen.Tegenwoordig kan je elk gewenst soort frame of slee kopen en stel je je parcourwapen gewoon samen zonder er eerste een nieuw wapen voor op te offeren.


 
 
JA JA.."k weet 't..'k ben een ouwe l*l en kopen via het www is DE trend op het moment.


Maar m'n broek blijft afzakken als ik lees dat mensen het bijna als normaal beschouwen wanneer ze een stuk teringzooi toegestuurd krijgen en zelf gaan zitten klooien om het probleem te fixen.Je HOOPT dat Polen je probleem oplost,maar dat is HOPEN.Ga toch naar de Nederlandse wapen/airsoft boer waar je gewoon geen gezeur garantie hebt


Het zou fabrikanten sieren als ze lege kasco's leveren die je naar eigen believen kan opbouwen.

Je weet dat het allang mogelijk is om lege bodys te kopen?


Ook in NL is het hopen dat het opgelost wordt. Het merendeel van de leveranciers in Nederland (de gene die ook wapenhandel doen) hebben namelijk praktisch geen verstand van replica's en zullen ze veelal opsturen, want zelf repareren kunnen ze niet. Om die reden zijn merken als D-Boys daar ook niet te koop...


 


Verder over het probleem. Ik ga er vanuit dat je een jam hebt gehad in je barrel en als je dan onwetend (kan je niets aan doen als je net begint) doorschiet zorgt dit ervoor dat de druk te hoog wordt en dan strip je de piston. 


Jams kunnen door oa de barrel (helemaal vies), bb (prutkwaliteit) of bucking (houd de bb tegen (dus kan ook je hop stand zijn) veroorzaakt worden, dus dit zijn je aandachtspunten.


Standaard de piston vervangen is niet nodig en vind ik zelf nutteloos. Dit aangezien je de piston juist als zwakke plek in je setup wil hebben. (als die breekt, gaat er niets anders kapot en weet je het probleem direct). Heb je een te sterke piston en je krijgt een jam, dan is de kans aanwezig dat je bijvoorbeeld je gears kapot draait met alle problemen van dien.


 
 
<blockquote>
 

Je weet dat het allang mogelijk is om lege bodys te kopen?



Uhhhhh.??? Nee!! maar nu wel  (je leert nog een wat op je ouwe dag) !</blockquote>
 
 


Standaard de piston vervangen is niet nodig en vind ik zelf nutteloos. Dit aangezien je de piston juist als zwakke plek in je setup wil hebben. (als die breekt, gaat er niets anders kapot en weet je het probleem direct). Heb je een te sterke piston en je krijgt een jam, dan is de kans aanwezig dat je bijvoorbeeld je gears kapot draait met alle problemen van dien.


 

Zeg nou zelf jij weet net zo goed als ik dat een stock piston gewoon prut is.


Ik stop er ook geen full steel in, gewoon een knappe lonex piston.


 


 

Edit : het lijkt me overigens een sterk verhaal dat een bb je barrel compleet lucht dicht weet te maken en dan vervolgens de luchtdruk ervoor zorgt dat je piston naar achter blijft staan.
 
 


<blockquote>
Standaard de piston vervangen is niet nodig en vind ik zelf nutteloos. Dit aangezien je de piston juist als zwakke plek in je setup wil hebben. (als die breekt, gaat er niets anders kapot en weet je het probleem direct). Heb je een te sterke piston en je krijgt een jam, dan is de kans aanwezig dat je bijvoorbeeld je gears kapot draait met alle problemen van dien.


 

Zeg nou zelf jij weet net zo goed als ik dat een stock piston gewoon prut is.


Ik stop er ook geen full steel in, gewoon een knappe lonex piston.


 


 

Edit : het lijkt me overigens een sterk verhaal dat een bb je barrel compleet lucht dicht weet te maken en dan vervolgens de luchtdruk ervoor zorgt dat je piston naar achter blijft staan.</blockquote>

Of een stock piston prut is of niet ligt geheel aan het type en merk replica. (net als de rest van de internals).


Zet je echter een piston met teveel stalen tanden of een algehele te hoge kwaliteit in een china made gearbox, dan kan je er je uurwerk op gelijk zetten dat als er iets gaat falen bij een jam het je gears zijn. (die zijn namelijk dan de zwaktste schakel). Vandaar dat ik eigenlijk nooit een piston vervang bij een nieuwe AEG, tenzij ik meer vervang.



En nee een bb zal de barrel niet volledig luchtdicht maken bij een jam, maar wel genoeg om ervoor te kunnen zorgen dat de krachten tussen de gears en de piston te hoog worden en 1 van de 2 breekt. Been there, done that en got the t-shirt! 
 
hahahaha erg grappig verhaal, vooral dat t-shirt.


Maar goed hier gaan we niet uitkomen, jij blijft bij jouw standpunt ik bij de mijne.


Alleen de situatie die jij schetst heb ik nog nooit voorbij zien komen, niet op die manier in ieder geval.


Wel door slechte shimming , slechte aoe etc. ook een compleet gejamde gearbox maar nog nooit omdat de bb genoeg lucht tegenhoud zodat de veer te slap is om de piston naar voren te duwen.


 


 
 
<blockquote>
JA JA.."k weet 't..'k ben een ouwe l*l en kopen via het www is DE trend op het moment.


Maar m'n broek blijft afzakken als ik lees dat mensen het bijna als normaal beschouwen wanneer ze een stuk teringzooi toegestuurd krijgen en zelf gaan zitten klooien om het probleem te fixen.Je HOOPT dat Polen je probleem oplost,maar dat is HOPEN.Ga toch naar de Nederlandse wapen/airsoft boer waar je gewoon geen gezeur garantie hebt


Het zou fabrikanten sieren als ze lege kasco's leveren die je naar eigen believen kan opbouwen.

Je weet dat het allang mogelijk is om lege bodys te kopen?


Ook in NL is het hopen dat het opgelost wordt. Het merendeel van de leveranciers in Nederland (de gene die ook wapenhandel doen) hebben namelijk praktisch geen verstand van replica's en zullen ze veelal opsturen, want zelf repareren kunnen ze niet. Om die reden zijn merken als D-Boys daar ook niet te koop...


 


Verder over het probleem. Ik ga er vanuit dat je een jam hebt gehad in je barrel en als je dan onwetend (kan je niets aan doen als je net begint) doorschiet zorgt dit ervoor dat de druk te hoog wordt en dan strip je de piston. 


Jams kunnen door oa de barrel (helemaal vies), bb (prutkwaliteit) of bucking (houd de bb tegen (dus kan ook je hop stand zijn) veroorzaakt worden, dus dit zijn je aandachtspunten.


Standaard de piston vervangen is niet nodig en vind ik zelf nutteloos. Dit aangezien je de piston juist als zwakke plek in je setup wil hebben. (als die breekt, gaat er niets anders kapot en weet je het probleem direct). Heb je een te sterke piston en je krijgt een jam, dan is de kans aanwezig dat je bijvoorbeeld je gears kapot draait met alle problemen van dien.


 

</blockquote>

Het grootste deel van wapenhandelaren willen niet eens Replis aanraken

De handel waar ik haal weet gelukkig wel wat hij doet

Ook AEGS kan hij aanpassen en repareren.
 
 maar nog nooit omdat de bb genoeg lucht tegenhoud zodat de veer te slap is om de piston naar voren te duwen.


 


 

Ik heb het ook niet over een veer die te slap is om de piston naar voren te duwen, maar juist over een situatie waarin de piston of gears gestript worden. Ik zal het even simpel uitleggen:


(eerst basic shizzle) Tijdens een normale cycle gaat door de rotatie van de gears te piston naar achter. Wanneer de tanden van de sector gear ophouden schiet de piston naar voren. 


Bij een jam in de barrel kan de piston in het volgende schot niet helemaal naar voren doordat hij niet al zijn lucht op tijd kwijt kan (er is dus geen 100% seal, maar wel voldoende om niet snel genoeg te zijn). De sector gear draait echter gewoon rond en raakt de piston ergens halverwege. Wanneer deze verder is dan schiet de piston weer naar voren (door de veer) en komt de sector gear in aanraking met alle tanden op de piston, waar hij bij een slechte kwaliteit piston hem beschadigd of zelfs doorheen snijdt (vandaar een mooi pad als je een stripped piston hebt.)


Zijn je piston tanden echter te sterk (in vergelijking met de gears) dan breekt niet de piston, maar juist een van je gears (of meerdere). Het is voordeliger om de piston te breken (doordat hij in een x beweging gaat en enkel contact maakt met de gears) dan de gears, aangezien hun rotationele beweging ervoor kan zorgen dat er meer gesloopt wordt (je gun vuurt namelijk nog, maar gaat tandjes op de gears overslaan, tot hij helemaal niets meer doet)
 
Ik snap wat je bedoeld en theoretisch gezien zou het kunnen alleen heb ik die situatie nog nooit gezien bij een niet geupgrade aeg. Omdat de lucht vanuit je cilinder dan wel langs de nozzle zal gaan of een andere kant op. maar echt niet in de cilinder zal blijven, die veer is sterk zat om de lucht er op tijd uit te persen.


Als je hem hebt geupgrade waarbij je airseal perfect is en een tightbore barrel(nog minder lucht langs de bb). Dan zou het plausibel zijn. maar bij een stock replica met 6.08 barrel lijkt het me een sterk verhaal. 

Maar als je dan toch gaat upgraden dan zorg je ervoor dat je het goed doet en dat je geen jams krijgt.

Edit : dit is overigens het laatste wat ik erover zeg aangezien we er niet uit gaan komen ;-). we kunnen altijd via pb verder gaan uiteraard, of face to face onder het genot van een bakkie koffie en een koek XD
 
Net bericht uit Polen ontvangen van taiwangun.pl. De hop-up chamber, hop-up rubber en selector plate waren beschadigd, zij zeggen mogelijk doordat er een bb in de loop klem heeft gezeten. Voor de eerste twee geloof ik dat, maar zou dat schade aan de selectorplate veroorzaken? Mijn garantie is wel vervallen doordat ik zelf de gearbox heb geopend, maar de kosten vallen mee:50 euro voor onderdelen, reparatie en retourzending.
 
Welke BB's gebruik je dan?
Maar de prijs valt inderdaad nog mee