Slide-catch pakt slide niet wanneer magazijn leeg is! -- OPGELOST --

HeadShot

Well-Known Member
27 aug 2016
59
12
Trophies
8
Heb hier een replica (sidearm) voor me liggen waarbij de slide niet naar achter blijft staan wanneer magazijn leeg is. Replica cycled prima, enige mankementje lijkt dus de slide die niet blijft staan met leeg magazijn.

De kenners hier kunnen me vast wel een duwtje in de juiste richting geven waar ik het moet zoeken.

Zou je misschien wat meer info kunnen verschaffen?
Merk?
Type?
Gebruikt?
Magazijn?

Het betreft een WE G33, is niet nieuw meer en doet met beide magazijnen.

Heb even magazijn van de G17 gepakt, slide blijft bij dit magazijn wel open staan. Het zit dus in de magazijnen...

Laatst bewerkt:
Dan zijn waarschijnlijk de nokjes waarde slede op vast grijpt aan het magazijn ( waarschijnlijk aan de zijkant, beweegt gelijk mee aan je bb follower van jet magazijn) te ver versleten waardoor de slede gewoon doorslaat.

Klopt, de follower drukt met een nokje de slide-catch omhoog zodra magazijn leeg is. Followers zien er nog netjes uit en nokje lijkt niet versleten.

Zal de followers eens omwisselen, als dat het probleem oplost nieuwe bestellen.

Ik heb precies hetzelfde bij m'n WE glock 19 en Luger.
Bij m'n WE doet hij het soms wel en soms niet. Zou het ook kunnen liggen aan de hoeveelheid gas in je magazijn? Als er te weinig gas over is om de slide krachtig naar achter te schuiven zodat de slide catch de slide pakt. Als ik met m'n Luger met een koud en bijna leeg magazijn schiet dan klapt de "slide" heel zacht naar achter en pakt hij hem niet, en als het warmer is en met meer gas in het magazijn pakt hij hem wel.

... magazijn volledig gevuld met gas, geen enkele BB erin, binnen bij kamertemperatuur... Na 1ste schot moet de slide-catch zijn werk doen. Warm of koud, vol of bijna leeg magazijn heb ik bij deze uitgesloten...

Vermoeden is dat het in de follower zit, deze ga ik dus omwisselen met eentje uit een magazijn waarmee de replica wel werk. Dan weten we zo of het vermoeden terecht is.

Followers zijn los te koop, kwestie van even zoeken bij de diverse webshops.

Zojuist even tijd gevonden om een van de magazijnen open te trekken... follower zag er nog netjes uit en aan het nokje wat de slide-catch omhoog moet drukken was niets te zien.

Voordat ik een goed magazijn uit elkaar ben gaan draaien heb ik de veer van het magazijn wat "uitgetrokken" waardoor er meer druk op de follower wordt gezet.

Magazijn weer in elkaar gezet, deels gevuld met gas en de proef op de som genomen... slide werd weer netjes met de slide-catch afgevangen.

Truukje met andere magazijn ook uitgehaald, met hetzelfde resultaat.

Vermoed dat de vorige eigenaar de magazijnen geladen of deels geladen met BB's heeft bewaard waardoor de veren wat "slapper" zijn geworden.

• Leuk
Waarderingen: ChaoSState