Smalle opening Prometheus precision barrel

Eviltwin-NL

Well-Known Member
27 jun 2014
1.731
753
Trophies
18
Hey Luitjes,
Twee weken geleden heb ik een "Prometheus EG Barrel 363mm for M4A1 "  gekocht... Wat lengte betreft, pas hij hartstikke mooi in mijn M4... Maar mijn nubs passen niet door de opening.. is dit normaal?? Of moet ik hier aparte nubs voor hebben??
Voorbeeldjes:
Standaard  nub

standaard%20nub.jpg

M-nub
M-nub.jpg

Dit is waarschijnlijk ook de oorzaak voor mijn feeding / hop problemen in Deventer.. Dus wil dit graag op lossen :)
Ik zou natuurlijk een stukje van mijn cilindervormige nub kunnen afsnijden.. Maar ik gebruik uiteraard liever mijn M-nub als het even kan.

Dit zou niet uit moeten maken aangezien je hop rubber er nog tussen zit.

Sorry moest even lachen om de foto's :P
Wat jij probeert is nergens de bedoeling, Er zit immers altijd een bucking tussen die naar beneden wordt gedrukt door de nub of de flat hop tensioner (das namelijk geen m-nub). Verder dan wat je daarmee kan is ook nog eens niet de bedoeling, want dan zijn je bb's allang geblokkeerd in je barrel. (er moet immers wel ruimte zijn om die dingen er langs te laten)
Overigens zijn ze zo dik omdat ze dan perfect in de hop unit passen.

Dit zou niet uit moeten maken aangezien je hop rubber er nog tussen zit.

Dat snap ik ook nog ;) dit was om duidelijk te kunnen fotograferen wat ik bedoelde :)

Dan heb ik de werking van de nub waarschijnlijk verkeerd begrepen. Ik dacht dat de hop tensioner (ik wist de officiële benaming wel.. Ik dacht dat een m-nub het zelfde was en dat typte korter :P  Hij is trouwens niet flat ;)       ),  door het gat moest vallen, om zo de vorm van de nub door het rubber te drukken... Maar blijkbaar is dat niet nodig.
Zo leer je weer wat :)
Tanks voor de uitleg :)

Afgelopen weekend bij Assendelft de barrel nogmaals getest. Deze keer heb ik rustig aangedaan met het aandraaien van de hopup. Hij schiet nu als een zonnetje.. 1 op 500 schoten een keer een miss / double feed. maar daar kom ik wel overheen...  
Ik had hem de vorige keer waarschijnlijk eerst te strak staan en ben hem toen losser gaan draaien. Door de nauwe opening kan de hopup waarschijnlijk niet uit zichzelf terug komen..  Doordat ik hem nu gewoon rustig heb aangedraaid en niet te strak heb gehad, werkt het.