Smering? van m'n King Arms M4A1 AEG

Noutwael

Member
21 nov 2014
7
0
Trophies
1
Leden,

Ik zit met een probleem. Ik heb een tijdje m'n M4 niet aangeraakt. Afgelopen weekend wilde ik target practice doen maar ik merkte dat m'n trigger enkel bij keihard trekken contact maakte en daardwerkelijk de AEG in werking zette... Is dit een bekend probleem? Moet ik iets gaan smeren of zijn er contactpuntjes vergaan?
In het verleden(lees enkele maanden) was de trekker vele male soepeler en reageerde direct.

Waarschijnlijk gewoon een kwestie van de contact puntjes oppoetsen. Maar het kan ook dat ze echt ver vergaan zijn.

En dat betekend een nieuwe triggersectie? Of welke complete module moet dan vervangen worden?

Als ze op zijn moeten er nieuwe trigger contacts in. En mocht je dat gaan doen is het handig om er een mosfet in te bouwen zodat je contacten gespaard blijven.

Ik heb even snel in een webshop gekeken maar ik krijg ze niet gevonden. Welke shop raden jullie aan voor dit soort onderdelen?

Noutwael,ik heb nog foto's van de gearbox bewaard.
Hier kan je zien hoe de trigger assembly eruit ziet.
Nu kunnen er een paar dingen aan de hand zijn.
De safety lever kan zijn blijven hangen.
Dat is dat witte langwerpige geval voor de trigger op de foto.
De trigger slide contact kan uit zijn spoor gelopen zijn door slijtage.
(ik weet niet of alle benamingen correct zijn maar daar gaat vast wel iemand mij op wijzen vermoed ik)
Of er kan gewoon iets (schroefje) los getrild zijn en de trekker deels blokkeren.
In ieder geval zal de gearbox open moeten.
SAM_2345 - Copy.JPG