Smoke grenades in nederland

JuulvdBosch

Member
22 mei 2015
9
0
Trophies
1
Meerdere Tereinen(bij mij op het moment alleen bekend zijn Airsoft Heaven en Airsofters.nl) hebben toestemming gekregen om Enola Gaye Smokes te mogen gebruiken tijdens evenementen.

als mensen nog andere tereinen weten graag laten weten.

Weer een stap dichter bij Airsoft Vrijheid!

Veluwe Airsoft heeft ook een vergunning gekregen om smoke grenades (merk/type mij onbekend) te gebruiken tijdens Skirms.

Er zijn een paar velden. Maar dat Is soms ook weer afhankelijk van de organisatie op dat moment.

Van de volgende velden weet ik dat het mag:
Assendelft
Gasselte (afhankelijk van de organisatie, ACS dus wel )

Wij hebben al meerdere maanden het gebruik van rookbommen toegestaan.

Sinds afgelopen maand bieden wij als tweede organisatie (Airsoft Heaven was als eerste organisatie in Nederland), Enola Gaye rookbommen aan.

Alleen de Enola Gaye rookbommen worden toegestaan, wij bieden de beste van de reeks aan EG18 met als kleur wit, want wit heeft 100% smoke desinity.

Volgens de wet zijn deze P1 rookbommen legaal, overigens zijn ze op locatie te kopen voor 8,- per stuk, geen enkele onderneming mag deze smokes verzenden via de post.

http://wetten.overheid.nl/BWBR0028868/geldigheidsdatum_08-06-2015

Wij hebben al meerdere maanden het gebruik van rookbommen toegestaan.

Sinds afgelopen maand bieden wij als tweede organisatie (Airsoft Heaven was als eerste organisatie in Nederland), Enola Gaye rookbommen aan.

Alleen de Enola Gaye rookbommen worden toegestaan, wij bieden de beste van de reeks aan EG18 met als kleur wit, want wit heeft 100% smoke desinity.

Volgens de wet zijn deze P1 rookbommen legaal, overigens zijn ze op locatie te kopen voor 8,- per stuk, geen enkele onderneming mag deze smokes verzenden via de post.

http://wetten.overheid.nl/BWBR0028868/geldigheidsdatum_08-06-2015

Nu nog een keer een plekje op je inschrijvingen weten te bemachtigen :) 

Was ik ook al nieuwsgierig naar. Gisteren dus even de regels gecheckt.

Kan ze zo snel niet weer vinden, maar komt er op neer dat dit alleen mag, als er tijdens de briefing een uitzondering wordt gemaakt.

@vacrew, kopen en thuis restant bewaren mag dus legaal? Of allen bezit en gebruik op de locatie die verkopen mag en restand erna weer inleveren?

BH wil terreinbeheerder er niet aan had hij het een keer in gesprek over net als alles wat knalt/geluid maakt.

We kunnen ook met een squad heel hard rammelen met bussen poedersuiker :) 

@vacrew, kopen en thuis restant bewaren mag dus legaal? Of allen bezit en gebruik op de locatie die verkopen mag en restand erna weer inleveren?

BH wil terreinbeheerder er niet aan had hij het een keer in gesprek over net als alles wat knalt/geluid maakt.

Bijzonder dat de organisatie dan vuurpijlen met knal gebruiken voor missies. Wel jammer dat het niet mag.

Kopen en thuis bewaren mag! Gebruik alleen op locaties waar ze gebruikt mogen worden.

Balls and Arrows gaan er volgens mij ook aan beginnen, wat wij begrepen uit onderling contact :)

Idd Eviltwin! :P Heel vreemd haha! 

En Strelok komt wel met de suggestie van het jaar! We moeten dan als team denk ik een potje maken zodat we een paar poedersuiker strooiers kunnen "inhuren" die op door ons aangewezen locaties, een rook gordijn gaan maken ;) 

Bij balls and arrows mag je ze nu ook.gebruiken, wel.alleen inde deadzone en in het nieuwe gedeelte...en alleen de Enola Gaye...

Ja klopt je mag ze niet in het oude gedeelte gebruiken ivm de snelweg die er langs loopt ;-)