Sniper afwijking

NielsHoffland

Well-Known Member
27 jul 2017
1.148
490
Trophies
23
Hallo,

Ik ben momenteel bezig met mijn Bar 10, en heb een aantal upgrades erin gedaan. De range vind ik persoonlijk niet heel indrukwekkend en een beetje tegenvallen. Ik denk dat dit komt omdat de BB een behoorlijke afwijking maakt. Als ik langs de loop af kijk zie ik de BB na een meter of 40 afbuigen naar links. Als ik door de scope kijk schiet de BB niet eens bijna op target.

Ik heb de volgende upgrades:
-AA Hopup VSR10
-AA Barrel 430MM
-Mapleleaf Diamond Bucking / Nub

Ik heb op internet en andere forums gelezen dat het aan een aantal dingen kan liggen, waaronder:
-Barrel scheef in de Hopup
-Bucking niet goed geinstalleerd
-Scheve barrel.

Ik heb de hopup al meerdere keren opnieuw geinstalleerd en uielkaar gehaald maar ik zie weinig tot geen verschil. Weet iemand toevallig waar dit aan kan liggen?

De scope is misschien niet uitgelijnd, maar ik zou niet weten hoe ik die verder met richten. Als hij namelijk gewoon op de rail vast staat.

En de kleine bodypin is dolgedraaid. Ik heb hem eruit gehaald maar de pin is niet meer te gebruiken. Weet iemand waar ik zo'n pin kan kopen? Of heeft iemand die nog liggen?

Bedankt voor de hulp!
Als je eventueel foto's nodig hebt laat het even weten.

De meeste, zo niet alle scopes, kan je stellen dmv knoppen, schroeven, imbus oid. Hij hooft vast te zitten aan de rail en daarna ge je het richtpunt verstellen totdat deze overeen komt met waar je BBs terecht komen.

Maar eerst de afwijking er uit en dan de scope uitlijnen.

De meeste, zo niet alle scopes, kan je stellen dmv knoppen, schroeven, imbus oid. Hij hooft vast te zitten aan de rail en daarna ge je het richtpunt verstellen totdat deze overeen komt met waar je BBs terecht komen.

Maar eerst de afwijking er uit en dan de scope uitlijnen.

Ja van de scope weet ik, alleen kan ik hem niet ver genoeg bij draaien.

Eerst even de BBs goed op doel krijgen en als dan je scope niet goed werkt is hij mogelijk defect.

Ik ga morgen even mee aan de slag voor dat ik terug naar stage ga. Wat voor afstand naar het doel raad je aan? Ik heb A4 tjes om op te schieten. Alleen heb ik nog steeds het idee dat hij een bocht maakt, dus dan heeft dat ook niet zo veel zin om te doen. :l

Airsoftsnipers weet ik helaas niet veel van, scopes gelukkig wel. Ik denk dat er hier mensen zijn die daar veel beter advies in kunnen geven.

Je kan even chekken door je rifle iets te kantelen naar rechts of i dan wel recht schiet. Zo ja is er toch iets mis met de uitlijning van je hop up en de zwaartekracht van de aarde. :)
Het kan ook zijn dat je outer barrel niet goed gedraaid zit waardoor de hop up helemaal in orde kan zijn maar dan als nog verkeerd zit.

Je kan even chekken door je rifle iets te kantelen naar rechts of i dan wel recht schiet. Zo ja is er toch iets mis met de uitlijning van je hop up en de zwaartekracht van de aarde. :)
Het kan ook zijn dat je outer barrel niet goed gedraaid zit waardoor de hop up helemaal in orde kan zijn maar dan als nog verkeerd zit.

Bedankt voor de tips, wat bedoel je met verkeerd gedraaid? Bedoel je niet ver genoeg of op een andere manier verkeerd?

Ik heb net getest door mn Bar10 iets te kantelen. Hierdoor werd de afwijking alleen maar groter. Dus dat is het nie.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tips, wat bedoel je met verkeerd gedraaid? Bedoel je niet ver genoeg of op een andere manier verkeerd?
Op de manier van 'de outer barrel zit in je receiver gedraaid en je hop up zit vast in je outer barrel'. Dus als je outer barrel niet goed gedraaid zit zit je hop up dus scheef ten opzichte van je receiver, scope en frame.

Ik heb net getest door mn Bar10 iets te kantelen. Hierdoor werd de afwijking alleen maar groter. Dus dat is het nie.
Sorry mijn fout je moet m richting de afwijking kantelen, voor jou is dat dus naar links en niet naar rechts . P:

Even een update, de afwijking is volgensmij en goed uit, of consistent verkeerd en dus prima! De range ligt met een behoorlijke wind op 85meter en ook het doel geraakt.

Bedankt voor alle hulp!