Sniper besteld Well MB08

Cooper2099

Well-Known Member
6 okt 2016
115
42
Trophies
8
Mede airsofters,

Zojuist bij taiwangun een Well MB08 besteld,
Mijn pa zei: Als je een sniper koopt dan ga ik wel een keertje mee, dus zo gezegd zo gedaan (achteraf vind hij het helemaal spannend haha). Nou de vraag: Heeft er iemand ervaring met deze sniper? zoja wat is de range? welke bb's het beste te gebruiken en andere tips etc zijn ook welkom!

Graag hoor ik van jullie!:D

Hey hallo Cooper, leuk dat je een sniper hebt gekocht. Een standaard snipergun uit de doos is niet om over naar huis te schrijven, je zal deze uiteindelijk wel willen gaan upgraden, daarover is ook van alles hier op het forum te vinden.
Maar tot die tijd zou ik lekker met dat ding gaan schieten, tot je weet wat je er precies mee wil.
De meeste snipers gaan voor vrij zware (biologisch afbreekbare) balletjes. Jou zou ik adviseren .28 of .30 te pakken, in ieder geval tot je hem eventueel geupgrade hebt.

Veel plezier ermee in het veld!

• Leuk
Waarderingen: Twinfromhell
Ik heb helaas weinig kaas gegeten van snipers, maar over het algemeen haal je alle internals eruit en stop je er betere onderdelen in. Meestal kost dat zo rond de 400 euro, maar daar kunnen de snipers hier meer over zeggen.
En qua bb's kan je beter .36 tot .40 bb's nemen want .28 is veel te licht voor een sniper.

Eens met @ChaoSState betreft het upgraden. De reden dat ik een wat lichtere bb aanraad is, zoals beschreven in m'n eerste post, dat deze replica nog standaard is. Na upgrades worden vaak de zwaarst mogelijke (biologisch afbreekbare) bb's gebruikt.

Zowel op dit forum als op andere fora staan zat topics waar ervaren sniper upgraders je allerlei tips geven, kijk bijvoorbeeld hier.

Maar zoals gezegd, ga er eerst maar eens lekker mee spelen. Kan je meteen zien of snipen iets voor je is. Voordat je voor veel geld gaat upgraden en er dan achter komt dat het niets voor jou is en je je dure speeltje weer moet verkopen, waar we helaas ook wel wat voorbeelden van zien.

Heb je al een leuke skirm uitgekozen om deze sniper te gaan veldtesten?

Ik heb helaas weinig kaas gegeten van snipers, maar over het algemeen haal je alle internals eruit en stop je er betere onderdelen in. Meestal kost dat zo rond de 400 euro, maar daar kunnen de snipers hier meer over zeggen.
En qua bb's kan je beter .36 tot .40 bb's nemen want .28 is veel te licht voor een sniper.

Ik zou aanraden om in een standaard sniper replica geen .36 of .40 te doen, eerder .30
Tis dat .30 nog redelijk goedkoop aan te komen is, en dat met .36 je al stuk duurder bent
en reden twee is dat met een stock sniper replica van zichzelf niet accuraat nog schiet, en het juiste gewicht bb selecteren is iets wat komt nadat je upgrade zodat je daar ook het maximale uit haalt.

Maar je gaat toch niet met een stock sniper spelen? =P
En mocht je dat wel doen dan kan je idd beter lichtere bb's gebruiken.

Wowow lekker veel informatie! thx boys!
Ik heb de ''geüpgrade'' versie besteld, standaard schiet deze 410fps maar na upgrade 550fps, eerst zien dan geloven;)
Denk dat ik het eerst met .30 bb's ga proberen. Qua veld is RSL Assendelft heerlijk dichtbij voor mij dus die gaan we alvast even inplannen:)
Nogmaals bedankt voor de info!

Wowow lekker veel informatie! thx boys!
Ik heb de ''geüpgrade'' versie besteld, standaard schiet deze 410fps maar na upgrade 550fps, eerst zien dan geloven;)
Denk dat ik het eerst met .30 bb's ga proberen. Qua veld is RSL Assendelft heerlijk dichtbij voor mij dus die gaan we alvast even inplannen:)
Nogmaals bedankt voor de info!
Als je een sniperreplica (bolt-action) op een Nederlands veld wilt gaan gebruiken moet ie wel onder de 500 fps schieten met 0.20 balletjes. Dus hopelijk komt ie daar na de upgrade net onder. ;)

Heb de replica binnen! even getest met 0.20 op de chrono en schiet +- 460fps:) dus hoef niet te downgraden.

• Leuk
Waarderingen: Peter
Ben niet bekend met het model maar wat je meestal veranders in een sniper:

Hop up
Barrel
Piston, spring guide
Triggerbox 90° het liefst
Cilinder Nozzle
En evt de cilinder zelf vervangen voor staal ipv aluminium

Uit de doos zou ik niet meer dan 40m verwachten, alles extra is mooi mee genomen. Een beetje knappe aeg schiet een stock sniper er met gemak uit, vandaar dat snipers vaak gelijk geupgrade worden voordat ze het veld opgaan.

Persoonlijk als ik aan het spelen ben en ik kan iemand niet raken dan loop ik naar een sniper toe en verwacht ik dat die hem wel kan raken. Uiteraard als het binnen de 90m is, want dat schiet een (goed) geupgrade sniper. Een "goedkope" upgrade die je kan doen om gelijk meer range te krijgen is een goede hop up unit te bestellen icm goede bucking. Hiermee zal je afhankelijk van de kwaliteit flink wat extra meters range van krijgen. Verder is een perfecte airseal bij een sniper noodzakelijk.

Zoek eens wat teflon mods op om een betere airseal te krijgen znder te hoeven upgraden ;)

één hele goedemiddag mede airsofters!

Ik dacht mooi even in het zonnetje m'n nieuwe Well MB08 uit te testen en af te stellen, doet hij het opeens niet meer.......
Even op onderzoek uitgegaan en gevonden dat de trigger box niet meer activeert wanneer ik de trigger overhaal.
Trigger box losgehaald en open gesloopt, hierin lagen verschillende onderdelen doormidden.....:eek:

Nu mijn vraag: Heeft er iemand ervaring met deze trigger-boxen, en zo ja welke kan ik gaan inbouwen (vervanger) die het wel langer volhoud dan 40bb's weg pangen.

Graag hoor ik van jullie;)

Nick

Laatst bewerkt:
Gelijk voor een 90 graden trigger gaan, airsoftpro maakt kwalitatief uitstekende triggers voor weinig geld.
Veel snipers pakken trigger van deze leverancier is mijn mening.

http://airsoftpro.cz/en/gun-parts-u...anismus-l96-pro-mb01-04-05-08...-gen.2-detail
Top voor de snelle reactie!:D Hoef ik dan verder niks aan te passen? Wat is het voordeel van die 90graden trigger?

Word geleverd zonder safety-lever....:( laat die nou ook net kapoet zijn.... heb al hier en daar gezocht op het internet maar die kan ik nergens vinden. Of doet de replica het ook 'zonder' safety-lever?

Laatst bewerkt:
Top voor de snelle reactie!:D Hoef ik dan verder niks aan te passen? Wat is het voordeel van die 90graden trigger?

Word geleverd zonder safety-lever....:( laat die nou ook net kapoet zijn.... heb al hier en daar gezocht op het internet maar die kan ik nergens vinden. Of doet de replica het ook 'zonder' safety-lever?

Ik zou nog even doorkijken op airsoftpro.cz, daar verkopen ze ook stalen safety sears als het goed is, het werkt wel zonder dacht ik, maar als je slam fires krijgt is dat niet echt veilig. Airsoftpro.cz is een beetje de to go to shop voor airsoft sniper upgrades.