Ben het gedeeltelijk eens met Bax. Ga je alleen naar open skirms en wil je sneaky spelen dan heb je vaak aan gewoon een camo uniform genoeg. De meeste spelers op een open skirm hebben een andere mindset. Vaak is het vooruit, actie en knallen. Velen letten niet op de details in het terrein waardoor je met een gewoon camo uniform en stilzitten een heel eind komt.
Maar ben je van plan een stap verder te gaan en bijvoorbeeld specifieke sniper skirms of hunteering te gaan doen dan wordt het een ander verhaal. Hier speel je vaak tegen personen die stealth, fieldcraft en camouflage belangrijker vinden dan zoveel mogelijk kills maken en die hele andere kennis hebben dan de gemiddelde assaulter. Bij deze spelers valt iedere afwijking in het veld gelijk op en hier komt een goede ghillie en het juiste gebruik ervan verdraaid goed van pas.
Wat betreft mijn eigen loadout die ik gebruik voor specifieke sniper skirms heb ik het volgende:
Tasmanian Tiger Warrior Belt MK3 (zelf aparte pouches bij gehaald en zelf samengesteld)
JNA mountain pattern camo suit
Pools WZ.93 basis uniform
2x Fostex sniper cape (hiervan ghillie gemaakt. Een voor de zomer en een voor de winter maanden).
Tasmanian Tiger 30L modular pack rugzak
Periscoop
Laser afstandsmeter
Spotting scope
Klap schep
Portofoon met oortje
Veldfles met water
Insecten spray
Handschoenen met kunstbladeren erop genaaid
Bivakmuts
Sniper data book en schrijfmateriaal
Kompas en kaart van het gebied
Iets te snacken tijdens het wachten (Dextro tabletten, vruchtenrepen, beef jerkey, bifi worstjes, etc)
En ben vast nog wel wat vergeten.