Sniper loadout

AV-Jeff

Member
6 mrt 2018
5
1
Trophies
2
Hey,

Ik ben me sinds kort gaan richten op de sniper rol. Ik ben meer een type voor de sneaky sniper. Nu ben ik op zoek naar een goede loadout bijvoorbeeld welke camo, ghillie of leave suit.

Zelf heb ik een loadout die bestaat uit volledig multicam.

Alle tips zijn welkom.

Ik ben erg benieuwd naar jullie eventuele sniper loadout.

Ikzelf ben ook sniper, ik heb een leaf suit als basis gebruik en leafs erop gelijmd/bevestigd met raffia voor meer diepte aan mn suit. Mn belt+harnas heb ik ook geheel gecraft. Leafs komen van aliexpress en zelf bewerkt voor betere look (ze lijken totaal niet op echte kleuren). Ik loop rond zoals bijv kicking mustang.

Zoiets maken duurt best lang, er gaat veel werk inzitten. Voor en na elke skirm ben ik toch weer bezig om het nog beter te krijgen.

• Leuk
Waarderingen: AV-Jeff
Op internet is er veel te vinden over home made Ghillies. Gaat tijd in zitten maar het resultaat is enorm wanneer je het goed doet! Ik heb zelf nnooit een ghillie gebruikt, maar volgensmij kan het best warm worden en blijf je overal achter hangen. henny zal hier waarschijnlijk wel oplossingen voor hebben :P

Ik zie redelijk vaak snipers met een soort raar blader pak in 2D, hier zou ik ver vanaf blijven, want die zie je dus vanaf de parkeerplaats al :P

• Leuk
Waarderingen: AV-Jeff
Ben nu zelf bezig met een ghillie maken, elke dag een klein beetje eraan prutsen want echt leuk werk is het niet. Ik gebruik een goedkoop leafsuit als basis en daarop naai/lijm ik blaadjes, neppe vaarn bladeren, raffia, jute, veren en wat verse vegatatie gaat erop wanneer ik bij het veld ben.

Sniper heb ik ook gewrapt en dat ziet er nu zo uit:
8zgoye.jpg

Edit: betreft loadout: 3x 50 round mags in een butstock pouch, en een mk23 in een dropleg holster. En thats it. Meer spullen zitten mij als sniper alleen maar in de weg en gebruik ik toch niet...

• Leuk
Waarderingen: AV-Jeff en Camilo
Zelf gebruik ik als sniper de load-out op m'n profielfoto. Deze is Russisch en geïnspireerd op de sniper load-out van @Stey

Een russische y-riem icm een koppelriem, met hieraan een SVD ammo pouch en een custom leren holster voor m'n Glock 17. Qua ''guns'' gebruik ik m'n geliefde Dragunov SVD (A&K) en m'n TM G17. Verder draag ik TTsKO Dubok, goggles en een SISU bitje. Ik probeer het zo licht en praktisch mogelijk te houden.

Was van plan later nog een Ghilly Cape te halen, en een kill-flash voor m'n scope. Wil m'n SVD ook wat camo geven, doormiddel van een ''ghilly'' sleeve of iets in die richting ^^

Ik zelf gebruik geen ghilly of iets. Zo licht mogelijk. Meestal is het Hit en Run.
Met mij VSR en Glock 18c kom ik toch een heel eind.
Het lange wachten met je ghilly op de grond werkt bij mij niet echt.

Er zijn wel wat leuke chilly's of kapkan hoods die mooi zijn ervoor. ik zelf zou voor de ghily cape gaan en niet een heel pak.

• Leuk
Waarderingen: AV-Jeff en Camilo
Ik heb een joop ghillie suit materiaal te koop staan! DM maar als je interesse hebt!

Ik speel zelf ook veel als sniper en de sneaky sniper spelen heeft vaak weinig met ghillies te maken in mijn ogen. Als je een camo hebt die niet afsteekt tegen het speel terrein (geen Multicam Tropic op een gele heide) dan kom je een heel eind met goed nadenken over je manier van bewegen. Je kan een viper doen om je silhouet een beetje beter te verbergen.

Zelf probeer ik een klein gaatje te slaan in de verdediging van de tegenstander en me dan schuil te houden in een stuk met veel begroeien. Vervolgens probeer ik zo traag mogelijk vooruit te bewegen terwijl ik laag bij de grond blijf, het liefst op m'n knieën. Elke 3/4 meter stop ik even en kijk ik goed om mij heen, doordat jezelf stil zit vallen de kleinste bewegingen in het bos dan op. Hierdoor kan je enemies vaak al van ver aanzien komen en een goeie plek vinden om aan te vallen. Door stil te zitten ben je bijna niet te spotten voor je tegenstander die vaak zelf wel in beweging is. Bij Balls & Arrows op 1 dag twee keer dezelfde squad (5 man) langs mij laten lopen door gewoon dood stil te blijven zitten. Eerste keer op een meter of 7/8 en de tweede keer 4/5 meter. Stil zitten en gebruik maken van het groen op mij heen. Vervolgens kon ik het vuur openen van achteren en voordat ze doorhadden waar het vandaan kwam waren ze allemaal gehit.

Ben het gedeeltelijk eens met Bax. Ga je alleen naar open skirms en wil je sneaky spelen dan heb je vaak aan gewoon een camo uniform genoeg. De meeste spelers op een open skirm hebben een andere mindset. Vaak is het vooruit, actie en knallen. Velen letten niet op de details in het terrein waardoor je met een gewoon camo uniform en stilzitten een heel eind komt.

Maar ben je van plan een stap verder te gaan en bijvoorbeeld specifieke sniper skirms of hunteering te gaan doen dan wordt het een ander verhaal. Hier speel je vaak tegen personen die stealth, fieldcraft en camouflage belangrijker vinden dan zoveel mogelijk kills maken en die hele andere kennis hebben dan de gemiddelde assaulter. Bij deze spelers valt iedere afwijking in het veld gelijk op en hier komt een goede ghillie en het juiste gebruik ervan verdraaid goed van pas.

Wat betreft mijn eigen loadout die ik gebruik voor specifieke sniper skirms heb ik het volgende:

Tasmanian Tiger Warrior Belt MK3 (zelf aparte pouches bij gehaald en zelf samengesteld)
JNA mountain pattern camo suit
Pools WZ.93 basis uniform
2x Fostex sniper cape (hiervan ghillie gemaakt. Een voor de zomer en een voor de winter maanden).
Tasmanian Tiger 30L modular pack rugzak
Periscoop
Laser afstandsmeter
Spotting scope
Klap schep
Portofoon met oortje
Veldfles met water
Insecten spray
Handschoenen met kunstbladeren erop genaaid
Bivakmuts
Sniper data book en schrijfmateriaal
Kompas en kaart van het gebied
Iets te snacken tijdens het wachten (Dextro tabletten, vruchtenrepen, beef jerkey, bifi worstjes, etc)

En ben vast nog wel wat vergeten. :rolleyes:

Ben jij toevallig zo'n Duitser die op het strand die diepe kuilen graaft? :p

Zonder dollen, hoezo heb je die bij je op een skirm? Graaf je echt een stukje terrein af zodat je wat lager kan liggen ofzo?

Bij meerdaagse skirms en waar je wel natuurlijke vegetatie mag gebruiken is mijn oude KL schep geschikt voor meerdere dingen. Je kunt hem zelfs als steun gebruiken als je grote boodschap moet doen. Gebruik hem soms zelfs als steun voor mijn gun. Soms moet je improviseren.

Maar gebruik hem niet bij open skirms en dergelijke maar ik heb wel vaak alles bij mij wat ik ook bij een grote meerdaagse skirm zou hebben. Dit is meer om niet gewend te raken aan een lichtere loadout qua gewicht. Als je dan na een paar maanden weer volledig bepakt ergens het bos in gaat dan merk je dat je lui bent geworden.

• Leuk
Waarderingen: Oddball