Sniper minder sloom maker

Menolski

Well-Known Member
Trophies
5
Hi all,
Mijn sniper is niet een van de snelsten... zeg maar dat ie wellicht wel de sloomste is.
Dat zal voor een deel komen door de andere hoop en inner barrel. De cilinder wilde ik nog een keer gaan updaten, maar 300fps bij een skirm was wel heel deprimerend dus we gaan dat project maar wat versnellen.

Een 500fps upgrade kitje is er niet maar door de barrel en hopup zou ik met een 550fps kitje volgens de heren bij qtac mooi onder de 500 moeten komen. Dat is dus het idee maar ik wil wel zeker zijn dat ik aan de 500fps voldoe en niet onverrichter zake naar huis mag bij de volgende skirm.

Zijn er mensen in breda die ervaring met dit klusje hebben (well mb01) en zijn er mensen in breda met een chrono'tje?

WELL MB01
AIRSOFTPRO HOPUP
MADBULL 6.03 INNER BARREL
FULL METAL TRIGGERBOX
 
PS let er ook op dat je triggerbox compatible is met je piston, oftewel 45 degree piston moet een 45 degree trigger hebben en zelfde voor 90 graden.
waar herken ik dat aan? wellicht een domme vraag hoor, maar liever een domme vraag dan geld weggegooid :p
 
Even maar de afbeeldingen van het internet geplukt:
3.jpg

90 graden, trigger sear (als ik het goed zeg heet dat onderdeel zo) pakt de piston met een 90 graden hoek ook wel zero trigger genoemd. Vraag me niet waarom.
ac-vsr-kit05-diogram1.jpg

45 graden, trigger sear pakt de piston met een 45 graden hoek, meeste stock pistons zijn 45 graden en een groot deel aftermarket is 90 graden en die combi gaat niet.

Over het algemeen wordt geopperd dat een 90 graden beter is vanwege de manier hoe het wordt gepakt, de trigger sear duwt de piston niet naar boven, daarbij zou de trigger pull smoother moeten zijn op een 90 graden. Dit is puur wat ik weet van online lezen, heb er zelf geen ervaring mee.
 
hallo menolski

Begrijp me niet verkeerd maar het lijstje wat je laatzien op advies van hun is meer een downgrade dan een upgrade zegmaar.
de innerbarrel bijvoorbeeld kan met ease vervangen worden door een edgi pdi of prometheus barreltje daar kan iemand met dit sniperke je het beste mee helpen aangezien de lengte op de cylinder afgesteld moet worden.

De full metal box is allemaal leuk en aardig maar aan de binnenkant zal het niet stabiel combadilbe zijn zoals eerder is aangegeven

voor de hop up kamer heb ik hier een leuk linkje voor je:http://www.airsoftsniperforum.com/42-maruzen-rifles/15536-well-mb01-compatibility.html

hiero kan je het een en ander zien dan die airsoftpro rotzooi of prowin hop up rotzooi. maar goed dat is mijn mening over deze merken iemand anders mag het hiero niet mee eens zijn even goede vrienden.

Ik hoop dat je iemand vind hiero die je wilt helpen en aan de reacties te zien komt dit goed
Good luck :)
 
Leuk dat je m aan de 500 fps wil hebben maar je weet dat fps niet egt veel met je range te maken heeft.. maar een goeie lekvrije hop up systeem wel? Zou er sws een action army hopup systeem in doen met een maple leaf bucking gaat je goeie meters opleveren :)
 
de range zit wel goed voor zover ik nu kan beoordelen... maar eer die bb er is duurt een eeuwigheid....
 
Dat blijf je altijd wel houden denk ik. En als je dicht bij de 500 fps zit heb je kans dat je een keer te hoog scoort op de chrono.
Je bb zal altijd zeker wel 2 tot 3 seconden onderweg zijn, en als je op je maximale range zit blijf je altijd kans houden dat mensen ze njet voelen omdat de snelheid teveel is afgenomen.
 
Maar hoe denk je dan te mogen gaan skirmen als je straks met .20 harder dan 500 FPS schiet? Ik bedoel het ligt eraan wat je nu met .20 gram om te zien of je ergens energie verliest (lucht lek), maar gezien dat 1.66 joule is op een .33 wat zou moeten vertalen naar 430 fps ongeveer op een .2 stel je haalt er nog 50 FPS winst uit om redelijk veilig te zitten dan zal hij niet heel veel sneller gaan gezien een bb een hoop van zijn snelheid verliest binnen de eerste tien meter.
 
Dan schiet je dus 420 FPS met 0,20 gr ipv 330 FPS welke je in eerste instantie aangeeft (FPS dient altijd gemeten te worden met 0,20 gram !!!!). Welke ook de opgegeven specs zijn volgens de standaard fabrieksopgave.
Heel erg veel mag je dus niet omhoog :rolleyes:
 
de 330fps meting was met .33'ers. niet belachelijk zware bb's volgens mij...

De fps limieten gelden voor .20. Dus de max voor een sniper van 500 fps geldt voor .20 BB's. Dus zit je gewoon helemaal prima met je fps.

Opzich vind ik dat bij veel sniper filmpjes op youtube ook "langzaam" schieten. Heb jij het idee dat je nog langzamer schiet? En wat is je range zonder dat je met een boogje (overhop) schiet? Misschien is het alleen je perceptie :)
 
Dan schiet je dus 420 FPS met 0,20 gr ipv 330 FPS welke je in eerste instantie aangeeft (FPS dient altijd gemeten te worden met 0,20 gram !!!!). Welke ook de opgegeven specs zijn volgens de standaard fabrieksopgave.
Heel erg veel mag je dus niet omhoog :rolleyes:

had ik idd even niet bij stilgestaan....:D:D:D

mijn idee is om morgen zo'n upgrade setje te halen en daarvan alleen de piston te gaan gebruiken.. niet zozeer om de FPS op te schroeven (al zal dat ongetwijfeld wel ietwat bijdragen) maar meer vanwege slijtvastheid van metaal t.o.v. de nylon piston..

of zit ik nu heel raar te denken?
 
Dan schiet je dus 420 FPS met 0,20 gr ipv 330 FPS welke je in eerste instantie aangeeft (FPS dient altijd gemeten te worden met 0,20 gram !!!!). Welke ook de opgegeven specs zijn volgens de standaard fabrieksopgave.
Heel erg veel mag je dus niet omhoog :rolleyes:

Je was me net voor :)
 
als ik dit staatje geloof zou het devies om de beste range te krijgen dus zijn om over te stappen naar .43 'ers...
klopt dat?

uiteraard alles indicatief...

upload_2017-8-31_20-50-28.png
 

Bijlagen

  • upload_2017-8-31_20-49-55.png
    upload_2017-8-31_20-49-55.png
    131,1 KB · Weergaven: 272
Terug
Bovenaan