Softgun.ch

Seagon

Dutch Monkey DM-09, DTS Blue Team
5 jul 2014
347
142
Trophies
16
Hierbij een korte samenvatting van mijn ervaring van een Zwitsers bedrijf, Softgun.ch


Zoals jullie wellicht gezien hadden ben ik een tijd op zoek geweest naar de M4-2000 en Mini 4 dempers van PTS, nou die heb ik hier nog kunnen vinden.


Ik ben een paar dagen geleden in contact gekomen via hun Facebook pagina en ze hebben hun uiterste best gedaan mij de assisteren.

Zo konden zij mij melden dat zij deze modellen nog op voorraad hebben, echter zonder veer / foam vanwege hun wetgeving. Echter zeiden ze kort daarop dat ze die wel in een aparte verzending toe konden sturen, zo lang het niet samen verstuurd werdt.​


Ik hoor jullie al denken, maar Zwitserland hoort niet bij de EU, dus hoe zit het met extra inklaringskosten, nou... ik kan jullie vertellen dat ze hier een oplossing voor hadden, ze versturen namelijk vanuit Oostenrijk, dus geen inklaring nodig.


Edit: ze kunnen vanwege regelgeving de replica's niet vanuit Oostenrijk versturen, dus hiermee zal je wel rekening moeten houden met inklaring en de bijbehorende kosten.

Al het andere kunnen ze wel vanuit Oostenrijk versturen (toch goede service aangezien het voor hun elke keer 20 minuten rijden is naar de grens).

De prijzen zijn wel wat hoger dan dat we normaal verwachten, maar qua produkten die ze in de winkel hebben (en dat is best heel veel) kan je hier veel bestellen wat in Nederland en directe buurlanden niet zo erg snel te vinden is.


Dus ik heb bericht gekregen dat ze waarschijnlijk maandag de spullen zullen versturen, dus ik zal nog in een reply melden wat het eindoordeel is.
 
Oh, wel een waarschuwing. De site is niet in Engels of Nederlands.
Trotse Zwitserlanders FTW! ;)

Sidenote, ik zal net dat ze zelfs 36000 bb's (.25g) verkopen inclusief munitiekist hèhè.
Dat toont al dat ze meer (fantasie) hebben dan de meeste winkels.
 
Ze hebben even gewacht met mijn verzending omdat ze normaal gesproken meerdere pakketten verzenden via oostenrijk (voor EU kopers) maar ze hadden enkel mijn pakket.

Uiteindelijk zijn ze enkel voor mijn pakket afgelopen vrijdag gaan rijden.

Ik hoop dat het deze week binnen komt :)

Goede service, geven binnen een uur antwoord op mijn vragen via Facebook chat en hebben deze bestelling heel goed begeleid met alle informatie die ze konden geven.
 
Het pakket is binnen en zonder douane / inklaringskosten.

Alles was prima afgehandeld, ze stonden mij ten aller tijden goed te woord en alle interne delen die voor hun niet gebruikt mochten worden zaten gewoon in het pakket.

Geen enkele klacht.
Misschien alleen dat de post wat lang duurt vanuit Oostenrijk. Geen boe of bah vanaf het punt dat het over de grens ging tot aan de aankomst in Amsterdam. Maar dat ligt niet aan Softgun.ch.

IMG_20151209_202002.jpg


De onderste 2... De lange had ik al ;)