Specna Arms A03 internals upgraden

27 aug 2018
15
0
Trophies
2
Hallo,

Ik wil graag mijn Specna Arms zo goed mogelijk laten presteren. Ik heb een lijstje gemaakt, maar omdat ik zelf nog niet zoveel verstand heb van airsoft tech (heb enkel een keer de veer verwisseld en hier en daar wat gelezen), zou ik graag wat hulp willen bij het kiezen van de internal parts. Het lijstje tot nog toe:

PDI inner barrel (gelezen dat PDI het beste is, maar goedkoper mag uiteraard ook)
Lonex Hop-up unit
G&G Green bucking
GATE NanoHARD Mosfet (weinig verstand van; is dit een goede keuze?)
Modify shim set

De inner barrel van mijn M4 replica is 290mm. Is 285mm dan ook goed?

Verder vroeg ik mij af of het nuttig is om de motor, gears en/of cylinder etc te upgraden.
Ik heb hier thuis ook al een Modify flat nub liggen, vandaar dat die niet in het lijstje staat.

Meningen? Maakt een dure barrel veel verschil tov een goedkopere zoals een Madbull? Is het slimmer om het shimmen te laten doen, of is dat wel iets wat je, met genoeg geduld, zelf kunt?
Ik betwijfel ook of de mosfet met batterij wel past in de Specna Arms stock. Heeft iemand daar verdere ervaring mee? Valt er verder nog iets te verbeteren aan de replica wat de performance ten goede komt?

Alvast heel erg bedankt!

Tom

Duurder is meestal wel beter betreft barrels en PDI is heel goed, ook al vind ik hun hop up window minder, je zou ook naar een prometheus kunnen kijken, maar als je het geld hebt is een PDI zeker een goede keuze. 285mm maakt niet uit, stock is 285mm, heb ook een A03 en geupgrade.
Je weet dat je de G&G green bucking zelf moet flat hoppen he?
De mosfet is een beetje afhankelijk of je van alles gebruik gaat maken, let er ook op dat je dan ook nog aan het solderen moet met een mosfet, anders helpt het niet met het belangrijkste en dat is het behoud van je contacten.
Shimmen is wel aan te raden en kost wel wat tijd maar als je er maar genoeg in stopt komt dat eigenlijk altijd wel goed. De rest upgraden is een optie, vooral de air seal verbeteren is niet moeilijk en helpt met accuraat schieten, dingen zoals de motor en gears is meer of je dat interessant vindt.

Duurder is meestal wel beter betreft barrels en PDI is heel goed, ook al vind ik hun hop up window minder

Minder omdat ie wat kleiner is? Heeft het veel impact op de hop up?

Je weet dat je de G&G green bucking zelf moet flat hoppen he?

Dat houdt in dat ik dat streepje op de binnenkant moet weghalen, als ik het goed begrijp. Hoe pak ik dit het beste aan? Ik heb geen dremel oid, werkt een schuurblokje met heel fijn schuurpapier ook goed genoeg?

De mosfet is een beetje afhankelijk of je van alles gebruik gaat maken, let er ook op dat je dan ook nog aan het solderen moet met een mosfet, anders helpt het niet met het belangrijkste en dat is het behoud van je contacten.

Dat ik die moet solderen, was me al bekend. Ik heb zelf alleen in het verleden ooit iets gesoldeerd, maar weet wel hoe het moet. Misschien toch beter om dit een 'expert' te laten doen?

Vooral de air seal verbeteren is niet moeilijk en helpt met accuraat schieten.

Is dat goed te doen met de stock onderdelen of is het verstandiger om daar ook nieuwe parts voor te kopen?

Thanks voor je reactie!

Ja iets kleiner, maakt in principe voor flat hop niet uit, naast die richel moet je ook de bump eruit halen, een stuk schuurpapier en een exacto mesje en geduld is misschien nog beter omdat je dan niet uitschiet of het kapot maakt. Als je gewoon bekend bent met hoe te solderen, wat video's erover kijkt zodat je geen cold solder joints maakt en je zorgt dat alles goed geïsoleerd is dan kan je dat prima zelf doen. Kan wel tot zekere hoogte, maar de nozzle zou ik op zijn minst vervangen, gezien dat niet op te lossen is met DIY mods. Specna M4's gebruiken een 21.0mm nozzle.