specna arms consistentie problemen

Ruben Adriaensen

Well-Known Member
1 apr 2015
49
3
Trophies
3
hallo heren.
heb er sinds vorige week mijn 2e skirm van het jaar al weer opzitten en nu heb ik een vraag.
mijn specna arms b02 heeft wat problemen met de :
groepering (willekeurige afwijkingen zowel naar links als rechte)
en afstand. (minder afstand dan normaal zelfs met veel hop met .25 g bb)

ik heb er bij voor de 2e skirm die ik gespeeld heb ermee (ondertussen 4 skirms en 3 jaar terug) de hopup kamer inner barrel en bucking/nub laten vervangen. en later zelf de bucking en nub nog eens vervangen toen bleek dat het niet goed erin gezet was door de winkel. en de plastic nozzle door een aluminium versie vervangen met o ringen

ook wil ik graag de front sight (de welbekende A vorm) eraf halen maar dan vallen mijn ris rails eraf weet iemand hiet iets voor die ze op hun plek houd?

heeft iemand hier ervaring mee? en tips om het op te lossen?
alvast bedankt

Het klinkt een beetje als vuil in je barrel. Al keer barrel goed schoon gemaakt met microvezel doek en schoonmaakalcohol?

• Leuk
Waarderingen: Ruben Adriaensen
Het klinkt een beetje als vuil in je barrel. Al keer barrel goed schoon gemaakt met microvezel doek en schoonmaakalcohol?

ja barrel al meerdere keren schoon gemaakt sws na elke game even. en tussendoor ook nog een aantal keer toen ie los was.
het is een madbull coated barrel in 6.03 edit: type black python ver 2

Is je airseal op orde?

Met een slechte airseal kan je nooit constant schieten namelijk...

Groet,
Peter

de airseal is eigenlijk 1 van de dingen waarvan ik vrij zeker ben dat die goed is. heb daar al wat dingen voor gedaan namelijk oa een nieuwe nozzle van aluminium met o ringen. fps is ook redelijk constant alleen de bb's gaan alle kanten op

• Leuk
Waarderingen: Peter Boudewijn
is de nozzle even lang als de stock nozzle
welke aftermarket hop up kamer zit er in
alst een prowin is zsm eruit en zsm een nieuwe erin zoals een airsoftpro hop up kamer

dit klinkt namelijk als allignemnt issue
overigens een een andere barrel is wel handig als je nog de stock barrel heb zou ik die een go geven samen met een prometheus bucking nub of gng greentje

@Rebelattack nog een idee

• Leuk
is de nozzle even lang als de stock nozzle
welke aftermarket hop up kamer zit er in
alst een prowin is zsm eruit en zsm een nieuwe erin zoals een airsoftpro hop up kamer

dit klinkt namelijk als allignemnt issue
overigens een een andere barrel is wel handig als je nog de stock barrel heb zou ik die een go geven samen met een prometheus bucking nub of gng greentje

@Rebelattack nog een idee

de nozzle was even lang als de originele ja.
hop up kamer is idd een prowin. heb daar voor wat ik gemerkt heb niet echt problemen mee gehad anders dat de flat hop die ik erbij besteld had bijgesneden moest worden. heb er veel gemixte verhalen over gehoord wel of niet dus ik weet het niet wat zou er zo slecht aan zijn?
kwa barrel had ik eraan zitten denken om een silencer met langere inner barrel te gaan gebruiken. of is dat niet slim met zo'n model als deze? de huidige lengte is 285mm

Je probleem zou nog kunnen worden veroorzaakt door de coating in je barrel... vroeg of laat gaat die namelijk los laten. Weet niet of dat bij jou ook het geval is, maar dat is waarom de meeste geen barrel met een coating willen.

Groet,
Peter

Je probleem zou nog kunnen worden veroorzaakt door de coating in je barrel... vroeg of laat gaat die namelijk los laten. Weet niet of dat bij jou ook het geval is, maar dat is waarom de meeste geen barrel met een coating willen.

Groet,
Peter
ja zoiets heb ik wel eens voorbij zien komen. maar de barrel is nog vrij nieuw. lijkt me raar dat ie al begint met loslaten van de coating maar denk dat ik er idd een andere in moet gaan zetten

• Leuk
Waarderingen: Peter Boudewijn
ja zoiets heb ik wel eens voorbij zien komen. maar de barrel is nog vrij nieuw. lijkt me raar dat ie al begint met loslaten van de coating maar denk dat ik er idd een andere in moet gaan zetten

Heb er zelf geen ervaring mee... nooit zo’n barrel gehad. Dus weet ook niet hoe snel zoiets gaat, maar als je hem pas net hebt linkt het mij onwaarschijnlijk.

Sinds een tijdje heb ik er een prommy barrel in en dat is wel een heel prettig ding.

Groet,
Peter

• Leuk
juist omdat je flathop zwakker is gemaakt kan hij rare bijwerkingen krijgen

de reden dat je prowin ruk is. is omdat hij gebouwd is voor 5.98 mm tolleratie en geen 5.95 wat onze bbs zijn(of andersom)
de plaatsing is ruk en als dat ruk is dan is de bb ook ruk omdat de lucht er verkeerd tegen komt

op den duur zie je builds en weetje om de een of andere reden wat erin zit
qua silencer dat heb geen invloed op je range wat je denk ik nodig heb is een nieuwe innerbarrel en basis afstelling

want dit schiet niet op

• Leuk
juist omdat je flathop zwakker is gemaakt kan hij rare bijwerkingen krijgen

de reden dat je prowin ruk is. is omdat hij gebouwd is voor 5.98 mm tolleratie en geen 5.95 wat onze bbs zijn(of andersom)
de plaatsing is ruk en als dat ruk is dan is de bb ook ruk omdat de lucht er verkeerd tegen komt

op den duur zie je builds en weetje om de een of andere reden wat erin zit
qua silencer dat heb geen invloed op je range wat je denk ik nodig heb is een nieuwe innerbarrel en basis afstelling

want dit schiet niet op

aha dan snap ik idd waarom er veel mensen zijn met problemen met de prowin kamers. er zat origineel een normale nub in de hop-up kamer maar ze bleken het er allemaal verkeerd ingedaan te hebben bucking verkeerd enzo dus heb er later de flat hop ingezet. ga eens kijken wat het verschil geeft met een andere barrel en hop-up kamer

aha dan snap ik idd waarom er veel mensen zijn met problemen met de prowin kamers. er zat origineel een normale nub in de hop-up kamer maar ze bleken het er allemaal verkeerd ingedaan te hebben bucking verkeerd enzo dus heb er later de flat hop ingezet. ga eens kijken wat het verschil geeft met een andere barrel en hop-up kamer

Beter los van elkaar checken. Dus een keer met de huidige barrel + andere hop up. Dan andere barrel + prowin hop up. Dan kan je pas echt uitsluiten wat het is.

Beter los van elkaar checken. Dus een keer met de huidige barrel + andere hop up. Dan andere barrel + prowin hop up. Dan kan je pas echt uitsluiten wat het is.
ja dat was het plan ook. zit te kijken naar een barrel had gehoopt dat er in een goede maat de crazyjet barrel te vinden anders word het denk ik prometheus

Je kan ook gewoon een paar mm korter gaat het niet opeens slechter van schieten, daarbij kan een crazy jet alleen als je dan ook de hotshot bucking gebruikt. Ik zou voor een prommy gaan, als je wil vervangen.

Echter ik zou eerst het probleem oplossen voor je upgrade. Ik zou idd eens doen wat Jwieleman zegt, gewoon systematisch een onderdeel vervangen en kijken hoe dit het beïnvloed. Dus check het met de nieuwe barrel en flat hop setup maar stock chamber en zo door.

• Leuk
Je kan ook gewoon een paar mm korter gaat het niet opeens slechter van schieten, daarbij kan een crazy jet alleen als je dan ook de hotshot bucking gebruikt. Ik zou voor een prommy gaan, als je wil vervangen.

Echter ik zou eerst het probleem oplossen voor je upgrade. Ik zou idd eens doen wat Jwieleman zegt, gewoon systematisch een onderdeel vervangen en kijken hoe dit het beïnvloed. Dus check het met de nieuwe barrel en flat hop setup maar stock chamber en zo door.
Hoe zit dat met een Hot shot bucking? In mijn vsr 10 zit een crazyjet barrel met maple leaf bucking dat werkt prima. Het lijkt me niet het ver verschild van elkaar

Oh zo . Ik ga het wel zien. Heb voorlopig de originele barrel erin gezet. Even kijken bij de eerst volgende game wat het resultaat is . Icm de prowin hop up unit . Heb overigens gezien dat de replica's van specna arms die het core systeem hebben een vergelijkbare hopup unit hebben standaard. Een cookie van de prowin hoo up. Alleen dan van hard kunststof