Specna Arms fixed stock eraf halen

Jeroen_M

Active Member
8 nov 2016
26
6
Trophies
7
Hey!

Weet iemand toevallig hoe ik een fixed stock van de specna arms sa-b06 eraf kan halen?
Over de adjustable stock is genoeg te vinden, maar kan niet echt iets vinden over de fixed stock.

En voordat ik iets per ongeluk sloop, dacht ik dat ik het toch maar beter even hier kan vragen ;)

Alvast bedankt (:

Hey!

Weet iemand toevallig hoe ik een fixed stock van de specna arms sa-b06 eraf kan halen?
Over de adjustable stock is genoeg te vinden, maar kan niet echt iets vinden over de fixed stock.

En voordat ik iets per ongeluk sloop, dacht ik dat ik het toch maar beter even hier kan vragen ;)

Alvast bedankt :)

Ik gok zo hetzelfde als met een buffertube oftewel met een (lange) schroeven draaier moet je een schroef loshalen die de stock aan de body/gearbox vast maakt. Eerst het plaatje lost halen met de 2 schroeven aan de achter kant en dan zit tegen het dak/bovenkant van de stock richting de body een schroef, als je deze los schroeft kan je waarschijnlijk de stock eraf halen.

• Leuk
Waarderingen: Jeroen_M
Ik gok zo hetzelfde als met een buffertube oftewel met een (lange) schroeven draaier moet je een schroef loshalen die de stock aan de body/gearbox vast maakt. Eerst het plaatje lost halen met de 2 schroeven aan de achter kant en dan zit tegen het dak/bovenkant van de stock richting de body een schroef, als je deze los schroeft kan je waarschijnlijk de stock eraf halen.

Thanks! Ik moet alleen morgen even kijken of ik ergens een wat langere schroevendraaier heb liggen.

Bij mijn m16 fixed stock werkt dat ook zo ja.

Eerst de schroeven van de plaat waar het batterij klepje in zit los halen. Dan kan die klep er af.

Hierdoor kan je met een lange schroevendraaier de schroef las halen die aan de body vast zit los draaien. Is een gepiel! Maar zeker doable :)

• Leuk
Bij mijn m16 fixed stock werkt dat ook zo ja.

Eerst de schroeven van de plaat waar het batterij klepje in zit los halen. Dan kan die klep er af.

Hierdoor kan je met een lange schroevendraaier de schroef las halen die aan de body vast zit los draaien. Is een gepiel! Maar zeker doable :)
Idd een heel gepiel, gelukkig is het gelukt :)

• Leuk
Waarderingen: Jan
Maar de stock eraf halen kan maar een ding betekenen, gearbox onderhoud :D.
Onderhoud is een groot woord, mn replica heeft standaard een spring voor 410fps (schiet eigenlijk 430), maar er zit dan 1 bij die wel 310 ongeveer zou moeten schieten.

Nog niet bij de spring gekomen omdat ik moest werken, maar ben aardig dichtbij :P
Nu nog maar hopen dat ik niet opeens iets overhoud nadat m'n replica weer in elkaar zit ^^

Als je toch bezig bent is het misschien wel verstandig om een setje shims en een potje vet te halen... kan je je gearbox shimmen en goed invetten. Dit lees je links en recht wel terug en werdt bij mij ook wel bevestigd toen ik de boel open had.

Succes ermee!

Groet,
Peter

• Leuk
Als je een specna hebt is dat een goed idee. Die staan nogal droog namelijk.
En verder is het goed om elke gearbox eens open te halen, zeker bij de wat goedkopere merken. Die zitten vaak vol met dat snot vet.

Als je toch bezig bent is het misschien wel verstandig om een setje shims en een potje vet te halen... kan je je gearbox shimmen en goed invetten. Dit lees je links en recht wel terug en werdt bij mij ook wel bevestigd toen ik de boel open had.

Succes ermee!

Groet,
Peter
Goed plan! was toch nog niet zo ver gekomen met het weer in elkaar zetten :P

Vraagje, hoe zie je aan de motor welke "pin" een plus is en welke een min? Ik kan t nergens erop vinden :/