Specna arms mid cap

sjors

New Member
10 jan 2016
1
0
Trophies
1
hoi,

Ik heb laats nieuwe Specna arms mid caps 100 aangeschaft voor mijn Specna arms sa b02 replica.
nu heb ik het probleem dat deze feeden tot 60 bb's en daarna schiet ik lucht. ik denk dat de veer in de mid cap te slap is.
Is hier iets tegen te doen?

Hey Sjors,

Ik heb zelf geen ervaring met Specna Arms midcaps maar ik heb wel wat tips.

Je kunt proberen de spring met siliconen olie te smeren. Dit door eest de siliconen er in te spuiten, hierna 10 BB's er in te doen en weer te spuiten, 30 BB's, 60 BB's 80 BB's en dan helemaal vol. Dit is sowieso voor alle midcaps aan te raden.

Mocht dat niet werken kun je hem open maken(Je zult evt garantie wel verliezen als je dit doet) en dan de veer insmeren met iets vettere olie(Bijv. gun oil) en natuurlijk controleren of er geen vuil zit dat je spring blokkeerd.
Mocht dat ook nog niet werken kun je de veer er uit nemen, deze opstrekken en er weer terug in doen, dan heeft hij meer kracht.

@Matthijs

Nee, doe dit vooral niet. Zo krijg je gegarandeerd olie in je hopup unit (door wat er aan de BB's komt). En aangezien je hop-up werkt doormiddel van wrijving, kun je die dan ook wel achterwege laten.
Ook blijft nieuw vuil op deze manier juist in de magazijnen plakken, ipv dat je ze zo leeg kan tikken.

@Eviltwin-NL

Als je olie op je BB's krijgt weet je dat je teveel olie gebruikt hebt =P
We hebben het echt over een klein spraytje olie, zou je veel spuiten kun je net zo goed de BB's er niet in doen voor je spuit omdat je er zo veel in spuit dat het toch wel door het magazijn loopt als je hem even op de kop houd en weer terug zet.

De BB's die je gebruikt bij het luben van je spring gooi je uiteraard weg. Hier komen non-bio BB's die je dus altijd bij je replica erbij krijgt dus mooi van pas vind ik zelf. :-)

De gun oil is inderdaad erg vatbaar voor vuil, gelukkig zijn midcaps er niet erg vatbaar voor. Mocht het zo ver komen dat je dikkere lube gaat gebruiken(Bijvoorbeeld bij oudere midcaps die anders gewoon niet werken) dan kun je het beste de magazijnen bij het standaard onderhoud moment na elke skirm er bij invoegen. Schoonmaken kan makkelijk met gecompresseerde lucht en een doekje dat je ook bij cleaning rods gebruikt.

Ah, bedankt voor de opheldering. Zo wordt het inderdaad een ander verhaal.

Al zou ik het iets anders doen. De follower is namelijk vaak het probleem. Deze gaat vaak vast zitten. Ik trek zelf dan meestal de veer + follower er even uit. Doe een waxinelichtje aan, en laat het vet even smelten. Vervolgens haal ik de follower door het vet heen... Op deze manier blijft de follower langer vet / glad. En heb je ook geen problemen met olie in de hop-up of waar dan ook.
De veer kun je inderdaad wel iets in smeren met siliconenspray.

bedankt voor de informatie!

ik ga eens kijken of ik het probleem kan verhelpen met wat olie.

Goeie tips! Ik heb zelf de methode van Matthijs gebruikt bij mijn Dboys mags. Die werkten best goed, de laatste tijd na een nieuwe hop-up niet meer, maar dat is een ander verhaal.

De follower tip van Eviltwin ken ik nog niet! Ga ik zeker proberen bij nieuwe mags!